Урок-тренінг для учнів 8 класу "Скажи "Ні!" тютюнопалінню"

Про матеріал
Запропонована розробка уроку в нестандартній і доступній формі допоможе вчителю передати інформацію про наслідки тютюнопаління, формувати стійке негативне відношення до цигарок, сприяти здоровому способу життя
Перегляд файлу

Урок-тренінг для учнів 8 класу «Скажи «Ні!» тютюнопалінню»

Мета: передати інформацію про наслідки тютюнопаління, формувати стійке негативне відношення до цигарок, сприяти здоровому способу життя»

Навчальні завдання:

Учні повинні вміти:

  •          назвати умови збереження людиною здоров’я;
  •          оцінити огидне відношення до людини, що палить;
  •          виробити переконання щодо здорового способу життя.

Гасло тренінгу: «Звички людини – це дзеркало, в якому відбивається його портрет» Й.Гете.

Обладнання: 

папір форматів А-3, А-2, маркери, скотч, клей, кольоровий папір, завчасно підготовлені плакати «Берег сподівань», «Правила тренінгу», «Підсумки», інформаційні картки;                         

 

Домашнє завдання: Скласти діаграму, що ілюструє співвідношення учнів школи  що палять і не палять.

 

Структура уроку – тренінгу:

 

з/п

 

Зміст

 

Час

 

Примітка

1.

Вступна частина:

  1.     Знайомство. Інтерактивна вправа «Планета здоров’я» 2хв)  ;
  2.     Правила тренінгу(1 хв);
  3.     Оголошення теми тренінгу(1 хв.);
  4.     Очікування«Квіти планети здоров’я»  (5 хв);

7-9 хв.

 

2.

Основна частина:

  1.     Мотивація навчальної діяльності(1 хв);
  2.     Об’єднання в 2 групи;
  3.     Презентація навчального матеріалу (5-10 хв);
  4.     Обговорення.

6-16хв.

 

3.

Практична частина:

  1.     Руханка «Пазли»(1 хв.);
  2.     Робота в группах «Створити модель здоров’я» (5 хв);
  3.     Дебати 2 хв.);
  4.     Руханка «Молекули» (1хв.);
  5.     Робота в групах 1.Група: Створити антирекламу цигарок; 2.Група: Виготовити плакат «Ні! Тютюнопалінню» (8 хв.);
  6.     Дебати(2хв.)
  7.     Вправа «Гармошка»
  8.     Дебати 2 хв.).

20-25хв.

 

4.

Заключна частина. Підсумки.

  1.     Зворотний зв'язок «Квіти планети здоров’я»  (2хв.);
  2.     Завершення «Побажання»(5хв);
  3.     Домашнє завдання (1хв.).

 

5-7 хв.

 

 

 

Хід уроку-тренінгу:

І. Вступна частина:

  1.     Знайомство. Інтерактивна вправа «Планета здоров’я»

Мета: підвищення самооцінки, налаштування на успіх.(Учасникам роздати листки паперу, на яких вони намалюють свою руку, на кожному пальчику пишуть риси свого характеру, а у середині – своє ім’я. Кожен учасник озвучує написане і вішає свою ручку біля «Планети здоров’я» (2хв)  ;

  1.     Правила тренінгу(1 хв);

Кожен з учасників промовляє: «Я вважаю, що правило (називає) дуже важливе тому що…» (Наприклад, Відвертість;Чесність;Повага;Слухаємо один одного;Вимкнений телефон;Доброзичливість;Правило піднятої руки;Взаємопідтримка.

  1.     Оголошення теми тренінгу(1 хв.);
  2.     Очікування «Квіти планети здоров’я» (очікування записуються на квітах, які прикріплюються поблизу «Планети здоров’я» Наприкінці  тренінгу сподівання, які справдилися, переносять на «Планету здоров’я» (5 хв).

ІІ. Основна частина:

  1.     Мотивація навчальної діяльності

Задумайтеся, чому проблема куріння стоїть так гостро на рівні держави? Які шляхи вирішення цієї проблеми?(1 хв);

  1.     Об’єднання в 2 групи  (я+ти);
  2.     Презентація навчального матеріалу (робота з інформаційними картками)(5-10 хв).

Картка 1.

Нікотин – одна з найсильніших рослинних отрут. У чистому вигляді це безбарвна оліїста рідина з неприємним запахом, гірка на смак. Вона добре розчиняється у воді, спирті, ефірі й легко проникає в організм крізь слизові оболонки порожнини рота, носа, бронхів, шлунка.

Отруйність нікотину відчув кожен, хто взяв у рот першу в житті цигарку. Ніхто не зміг допалити першу цигарку до кінця. Цьому заважають запаморочення й нудота, а часом і ще неприємніші відчуття: інтенсивне слиновиділення, шум у голові, головний біль, посилене серцебиття, загальна слабкість, тремтіння рук, блювання, пронос. У тяжких випадках людина навіть непритомніє. Поступово організм пристосовується до нікотину, і куріння не викликає таких неприємних відчуттів. Хоча отруєння організму триває, але тривало воно вже не так проявляється.

Шкідлива дія тютюну не обмежується нікотином. До складу тютюнового диму входить близько 30 отруйних речовин, у т.ч. аміак, синильна кислота, чадний газ та ін.

Тютюновий дим, який вдихає курець, насамперед потрапляє у верхні дихальні шляхи, а затим – у трахею та легені. Під впливом тютюнового диму відбувається хронічне подразнення слизової оболонки гортані, розвивається запалення голосових зв'язок: вони потовщуються, грубішають. Це призводить до зміни тембру голосу (грубий голос курця), що особливо помітно в молодих жінок.

Унаслідок подразнення слизової оболонки бронхів і трахеї тютюновим димом розвивається їх хронічне запалення (бронхіт, трахеїт). Тому курці частіше хворіють на запалення легень, туберкульоз. Окрім того, захворювання у них мають тяжкий перебіг.

Вчені встановили, що куріння – один із основних чинників, які призводять до розвитку раку легень. Захворюваність на рак легень серед курців у 30 разів більша, ніж серед тих, хто не курить. Також відомо, що куріння збільшує ризик захворювання на злоякісні новоутворення інших органів: язика, гортані, стравоходу, шлунка, сечового міхура.

 

Картка 2. Масове поширення куріння є однією з головних причин широкого розповсюдження серцево-судинних захворювань. Доведено, що у курців, на відміну від тих людей, що не курять, в 2-3 рази частіше розвивається інфаркт та передінфарктний стан, стенокардія, інші захворювання серця. При цьому смертність, викликана цими захворюваннями, в курців є набагато вищою, а життя курців на 4,6-8,3 року менше. Натомість скорочення тривалості життя залежить від того, в якому віці людина почала палити.

Доведено, що більше 50% усіх захворювань, що є причиною смерті курців, приходиться на долю серцево-судинних захворювань. Тютюновий дим згубно діє на органи травлення.

Більше 80 % хворих, що страждають хронічним захворюванням шлунка та дванадцятипалої кишки, є курцями. Це захворювання найчастіше зустрічається у запеклих курців. Доведено, що куріння негативно впливає і на процес лікування виразки.

Тютюнокуріння негативно впливає і на ендокринну систему, особливо жіночу. У жінок, які курять, частіше виникають аменорея, кровотечі, зниження естрогенів у крові, рання менопауза. У 15-30 % жінок, які курять, діагностується дифузно-токсичний зоб.

Куріння жінок під час вагітності спричиняє не лише збільшення частоти ускладнень вагітності та випадків внутрішньоутробної смерті плода, зростання ризику викиднів і зниження маси тіла новонароджених, але й позначається на здоров’ї дитини протягом перших 7-9 років життя, відставанням у їх психічному і фізичному розвитку.

Нікотин сприяє зниженню чоловічої репродуктивної функції.

 

 

  1.     Обговорення:
  •          Чому люди почали палити цигарки?
  •          Коли і хто завіз тютюн в Європу?
  •          До чого призводить тютюнопаління, особливо підлітком?
  •          Як це впливає на поведінку палія?

Висновок: тютюн – наркотична, отруйна речовина, до якої швидко розвивається звичка, позбутися якої проблемно.

 

ІІІ. Практична частина:

  1.     Руханка «Пазли» (Пропонується утворити цілісну картинку, щоб було  2 групи (1 хв.);
  2.     Робота в группах.

 «Створити модель здоров’я» (Кожній групі даються листи паперу А-4, маркери і пропонується створити модель здоров’я (5 хв);

  1.     Дебати (презентація проведеної роботи), висновки (2 хв.);

     Після презентацій тренер пропонує групам обмінятися своїми моделями і знищити їх. Тоді знову повернути власникам з пропозицією відновити моделі.

Обговорення:

-що ви відчули, коли вашу модель знищили?

-чи легко знищити моделі?

-а чи так легко було їх відновити?

Так відбувається і з здоров’ям. Навіть одна випалена цигарка завдає йому шкоди. А повернути назад неможливо.

  1.     Руханка «Молекули» (учням пропонується створити молекули з 5-6 атомів, щоб утворилося 2 групи (1хв.);
  2.     Робота в групах
    1.         Група: Створити антирекламу цигарок
    2.         Група: Виготовити плакат «Ні! Тютюнопалінню» (8 хв.);
  3.     Дебати, висновки

Учні займають місця у тренінговому колі.

  1.     Вправа «Гармошка» Листок складається гармошкою і пропонується учасникам тренінгу на кожній грані листка записати по черзі слово, що асоціюється зі словом «палити»;
  2.     Дебати, висновки.

IV. Заключна частина. Підсумки.

  1.     Зворотний зв'язок. «Квіти планети здоров’я» (Всі учасники беруть свої квіти і, якщо очікування справдилися, кріплять на планету здоров’я)(2хв.);
  2.     Завершення «Побажання» (Всі учасники беруться за руки і проговорюють слова «Я бажаю здоров’я собі і всім людям на планеті!» (5хв);

     3) Домашнє завдання (1хв.). Скласти діаграму, що ілюструє співвідношення учнів школи  що палять і не палять.

 

docx
Додано
24 липня
Переглядів
91
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку