Урок-тренінг "Конфлікти і здоров’я"

Про матеріал
Дана розробка є уроком-тренінгом з основ здоровя, що розглядає поняття конфлікту, причини виникнення, стадії розвитку та способи його розвязання.
Перегляд файлу

Тема Конфлікти і здоров’я.

 

 Скільки людей, стільки й думок ( Теренцій)

 

Мета. Навчити дітей конструктивно розв’язувати конфлікти.

 

Обладнання. Папір, олівці, фломастери, клей, скотч, ножиці.

 

Домашнє завдання  опрацювати параграф 23, зошит стор.45 завд. 1,; завд. 2 стор. 133            підр.

 

1. Знайомство. Люди є неповторними особистостями, але недосконалими. Кожен хотів би щось змінити у собі: рису характеру, звичку, іншу ваду. Запропонуйте учням продовжити фразу: « Я хотів би викинути у кошик для сміття…»

 

2. Стартові завдання.

 

Привітайте учнів, запитайте, що їм сподобалось і запам’яталось з минулого тренінгу ( всі говорять по колу). Нагадування правил роботи в групі.

 

3. Слово тренера.

 

Нерідко люди не можуть дійти згоди. Вони неоднаково оцінюють життєві ситуації, обирають різні шляхи вирішення проблем. Так виникають конфлікти.

Слово « конфлікт» походить від латинського слова « зіткнення» -  зіткнення протилежних поглядів, інтересів.

У конфлікті люди протистоять один одному. Конфлікт спричиняє незадоволеність, тривогу. Люди не хочуть працювати разом, учитися в одному колективі.

 

4. Очікування.

 

Діти на квітках, які були перед уроком роздані, пишуть свої очікування від уроку і кріплять їх на дошку з однієї сторони.

 

5. Мозковий штурм.

 

Учні називають можливі конфлікти і записують їх на дошці.

 

6. Слово тренера.

 

Побутує думка, що конфлікт – це погано, це жахлива проблема. Чи так це?

Це не так. Конфлікт – це ще одна форма спілкування людей. До речі ця форма може бути більш продуктивною і ефективною, ніж безконфліктне спілкування.

Які ж бувають конфлікти?

 

7.Робота в групах. Учні об’єднуються в три групи і виконують міні – проєкти про види конфліктів ( підр. стор. 130 – 131) і захищають їх біля дошки.

 

8. Обговорення казки М. Коцюбинського « Про двох цапиків» ( див. додаток)

 

Які види конфлікту змальовано у казці?

Хто вийшов з ситуації достойніше? Чому?

Наведіть приклади кофліктів, які сталися у вашому житті. Як ви виходили з тієї чи іншої ситуації? ( за бажанням ).

 

Робота в зошиті стор. 45 завд.2.

 

9. Руханка  Стати в коло. Розповідати вірш, імітуючи рухи.

 

     Буратіно підтягнувся.

     Раз нагнувся, два нагнувся.

     Руки в сторони розвів -

     Мабуть ключик загубив.

     А щоб ключик відшукати,

     Треба нам навшпиньки стати.

 

10. Слово тренера.

 

Конфлікти виникають часто, уникнути їх неможливо. Тому треба вміти їх розв’язувати.

Найчастіше у вашому підлітковому віці виникають конфлікти між батьками і дітьми.

Батьки намагаються вберегти дітей від помилок, а самі діти хочуть бути дорослими і незалежними. Це і призводить до конфліктів. ( обговорення листів , стор. 132 підр.)

 

11. Робота в групах.

 

Учні об’єднуються у 5 груп , кожна з них отримує  завдання: розв’язати найкраще одну з конфліктних ситуацій  ( стор. 132 – 133). Учні розігрують сценки.

Робота в зошиті стор. 45. завд 3.

 

12. Завершення тренінгу.

 

Діти говорять про те,що на уроці сподобалось і чому навчились. Квіти з очікуваннями, які справдились учні «ставлять у вазу», яка на  протилежному боці дошки.

 

13.Віночок побажань ( прощання). Я бажаю тобі, щоб сьогоднішній день пройшов без конфліктів, або ,щоб ти вийшов з конфлікту достойно….

Можна заспівати пісню про дружбу (див. додаток)


Додаток.                        Про двох цапиків.

 

З одного берега йде до річки білий цапок, а з другого берега підходить чорний цапок. І той хоче через річку перебратися, й другий. А через річку кладка. Така вузенька, що тільки один може перейти, а двом тісно.

       Не схотів білий цапок зачекати, поки перейде через кладку чорний. А чорний і собі не схотів заждати, щоб перейшов білий.

       Ступили обидва цапки на кладку, зійшлися посередині та й ну один одного лобами і рогами бити!

       Бились, бились та й попадали обидва у воду.

       А дві кізочки – ті  були розумнішими. Стрілися вони на вузенькій стежечці. З одного боку – глибокий рів, а з другого – висока та крута гора. Розминутись ніяк не можна.

       Постояли вони, постояли, подумали – подумали. А тоді одна кізочка лягла на стежці і притиснулась спиною до гори. А друга обережно переступила через неї і пішла собі.

 

                                                                                                               М. Коцюбинський.

Пісня про дружбу.

 

Мы поссоримся и помиримся,

«Не разлить водой» -шутят  все вокруг.

В полдень или в полночь

Друг придет на помощь,

Вот что значит

Настоящий верный друг.

doc
До підручника
Основи здоров`я 7 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
17 липня
Переглядів
74
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку