Тема Конфлікти і здоров’я.
Скільки людей, стільки й думок ( Теренцій)
Мета. Навчити дітей конструктивно розв’язувати конфлікти.
Обладнання. Папір, олівці, фломастери, клей, скотч, ножиці.
Домашнє завдання опрацювати параграф 23, зошит стор.45 завд. 1,; завд. 2 стор. 133 підр.
1. Знайомство. Люди є неповторними особистостями, але недосконалими. Кожен хотів би щось змінити у собі: рису характеру, звичку, іншу ваду. Запропонуйте учням продовжити фразу: « Я хотів би викинути у кошик для сміття…»
2. Стартові завдання.
Привітайте учнів, запитайте, що їм сподобалось і запам’яталось з минулого тренінгу ( всі говорять по колу). Нагадування правил роботи в групі.
3. Слово тренера.
Нерідко люди не можуть дійти згоди. Вони неоднаково оцінюють життєві ситуації, обирають різні шляхи вирішення проблем. Так виникають конфлікти.
Слово « конфлікт» походить від латинського слова « зіткнення» - зіткнення протилежних поглядів, інтересів.
У конфлікті люди протистоять один одному. Конфлікт спричиняє незадоволеність, тривогу. Люди не хочуть працювати разом, учитися в одному колективі.
4. Очікування.
Діти на квітках, які були перед уроком роздані, пишуть свої очікування від уроку і кріплять їх на дошку з однієї сторони.
5. Мозковий штурм.
Учні називають можливі конфлікти і записують їх на дошці.
6. Слово тренера.
Побутує думка, що конфлікт – це погано, це жахлива проблема. Чи так це?
Це не так. Конфлікт – це ще одна форма спілкування людей. До речі ця форма може бути більш продуктивною і ефективною, ніж безконфліктне спілкування.
Які ж бувають конфлікти?
7.Робота в групах. Учні об’єднуються в три групи і виконують міні – проєкти про види конфліктів ( підр. стор. 130 – 131) і захищають їх біля дошки.
8. Обговорення казки М. Коцюбинського « Про двох цапиків» ( див. додаток)
Які види конфлікту змальовано у казці?
Хто вийшов з ситуації достойніше? Чому?
Наведіть приклади кофліктів, які сталися у вашому житті. Як ви виходили з тієї чи іншої ситуації? ( за бажанням ).
Робота в зошиті стор. 45 завд.2.
9. Руханка Стати в коло. Розповідати вірш, імітуючи рухи.
Буратіно підтягнувся.
Раз нагнувся, два нагнувся.
Руки в сторони розвів -
Мабуть ключик загубив.
А щоб ключик відшукати,
Треба нам навшпиньки стати.
10. Слово тренера.
Конфлікти виникають часто, уникнути їх неможливо. Тому треба вміти їх розв’язувати.
Найчастіше у вашому підлітковому віці виникають конфлікти між батьками і дітьми.
Батьки намагаються вберегти дітей від помилок, а самі діти хочуть бути дорослими і незалежними. Це і призводить до конфліктів. ( обговорення листів , стор. 132 підр.)
11. Робота в групах.
Учні об’єднуються у 5 груп , кожна з них отримує завдання: розв’язати найкраще одну з конфліктних ситуацій ( стор. 132 – 133). Учні розігрують сценки.
Робота в зошиті стор. 45. завд 3.
12. Завершення тренінгу.
Діти говорять про те,що на уроці сподобалось і чому навчились. Квіти з очікуваннями, які справдились учні «ставлять у вазу», яка на протилежному боці дошки.
13.Віночок побажань ( прощання). Я бажаю тобі, щоб сьогоднішній день пройшов без конфліктів, або ,щоб ти вийшов з конфлікту достойно….
Можна заспівати пісню про дружбу (див. додаток)
Додаток. Про двох цапиків.
З одного берега йде до річки білий цапок, а з другого берега підходить чорний цапок. І той хоче через річку перебратися, й другий. А через річку кладка. Така вузенька, що тільки один може перейти, а двом тісно.
Не схотів білий цапок зачекати, поки перейде через кладку чорний. А чорний і собі не схотів заждати, щоб перейшов білий.
Ступили обидва цапки на кладку, зійшлися посередині та й ну один одного лобами і рогами бити!
Бились, бились та й попадали обидва у воду.
А дві кізочки – ті були розумнішими. Стрілися вони на вузенькій стежечці. З одного боку – глибокий рів, а з другого – висока та крута гора. Розминутись ніяк не можна.
Постояли вони, постояли, подумали – подумали. А тоді одна кізочка лягла на стежці і притиснулась спиною до гори. А друга обережно переступила через неї і пішла собі.
М. Коцюбинський.
Пісня про дружбу.
Мы поссоримся и помиримся,
«Не разлить водой» -шутят все вокруг.
В полдень или в полночь
Друг придет на помощь,
Вот что значит
Настоящий верный друг.