Урок-тренінг " Настрій і почуття"

Про матеріал
Ця розробка спрямована на формуванн в учнів поняття про почуття та емоції, який вплив вони мають на настрій людини; дати уявлення про те, як почуття та настрій впливають на здоров'я. ( Курс " Вчимося жити разом")
Перегляд файлу

Тренінг.  Настрій і почуття

Мета: ознайомити учнів із правилами поведінки на уроках-тренінгах;

учити дітей розпізнавати, уявляти і висловлювати почуття, поліпшувати свій настрій;

сприяти співпраці учнів у класі.

Обладнання і матеріали: фліпчарт, фломастери, мультимедійний проектор, квітка з кольорового паперу, різнокольорові метелики, плакат « Наші правила», заготовки правил, кружечки з картону зелені та червоні, роздруковані бланки для гри « Бінго», малюнки із зображеннями почуттів, білі аркуші паперу.

Стартові завдання ( повторити попередній матеріал)

1.Зворотній зв’язок  з минулим заняттям. Запитання для дітей : 

- Про що ми говорили на минулому заняття?

Після відповідей дітей, підсумувати :

- На минулому занятті ми з вами говорили про те, що кожна людина особлива і неповторна і варта поваги.

2. Оголошення теми заняття :

- Сьогодні ми дізнаємося про різні почуття, будемо вчитися розуміти почуття один одного та більше дізнаємося нового один про одного.

3. Вправа на знайомство.« Портрет».

- Візьміть 1 аркуш паперу, 1 фломастер, та починайте малювати свій портрет. По моїй команді по колу передавати аркуш, домалювати , і так передавати, допоки портрет не повернеться до Вас. Свій портрет підпишіть ,  скажіть

« Який я» - 3 слова на 1-шу букву вашого імені.

4. Вправа на з’ясування очікування. На дошці закріпити бутон квітки.

- Діти усмішка може створити дива. Усміхніться один одному ( Вчитель звільнює пелюстки, прикріплює їх). Погляньте, від Ваших усмішок ожила і розпустила свої пелюстки квітка. І скоро навіть метелики почнуть злітатися.

( Дітям роздають метеликів, пропонують написати свої імена. Потім запропонувати по черзі підійти до дошки, прикріпити метеликів навколо квітки та сказати , що вони очікують від заняття).

Мозковий штурм.

- У нашому житті існує багато правил: шкільні правила, правила дорожньої безпеки, правила ввічливості. Як ви гадаєте, для чого потрібні правила? (Відповіді дітей: щоб знати, що дозволено, а що заборонено, щоб не заважати один одному, щоб не створювати небезпечних ситуацій.)

 Підсумок. Правила підказують, що можна робити, а чого – не можна.

Вчитель на фліпчарті розміщує плакат : « Наші правила». Аркуш розподілений на два стовпчики: « V» ДОЗВОЛЕНО, і «Х» ЗАБОРОНЕНО. Дітям роздаються картки зеленого та червоного кольорів.

-Щоб у нас в класі було більше порядку, щоб було приємно та комфортно спілкуватися, працювати, ми розробимо свої правила. Вони і підкажуть нам, що дозволено робити на тренінгах, а що заборонено. Я зачитуватиму правила, а ви піднімайте зелену картку, якщо, на вашу думку це дозволено, і червону – якщо заборонено. ( Вчитель зачитує правила, прикріплює у відповідні стовпчики).

ПРИХОДИТИ ВЧАСНО

ЗАПІЗНЮВАТИСЯ

КИДАТИ СМІТТЯ НА ПІДЛОГУ

ПРИБИРАТИ ЗА СОБОЮ

КРИТИКУВАТИ, НАСМІХАТИСЯ

ПОВАЖАТИ ДУМКУ КОЖНОГО

ПЕРЕБИВАТИ ТОГО, ХТО ГОВОРИТЬ

СЛУХАТИ І ЧУТИ

ГОВОРИТИ ПО ЧЕРЗІ

ВИКРИКУВАТИ З МІСЦЯ

ПРАВИЛО ПІДНЕСЕННОЇ РУКИ

ОБРАЖАТИ ІНШИХ

«МОБІЛЬНА ТИША»

Підсумок

-Отже, давайте відкинемо те, що заборонено( вчитель знімає правила з колонки «Х») і будемо робити тільки те, що дозволено.

Руханка « КОНТРАКТ»

-Чи знаєте ви, що таке контракт? ( відповіді дітей). Контракт – це угода між людьми, яку вони скріпилюють на знак того, що погоджуються її виконувати. Давайте візьмемо всі разом на себе зобов’язання дотримуватися наших правил. Для цього сядьте рівненько, підніміть угору праву руку, а ліву заведіть за голову і постарайтеся дотягнутися нею до правої. Уявіть, що ваша рука – це олівчик. Цим олівчиком напишіть перед собою своє ім’я. А тепер поміняйте руку.

Вправа « Знайомство з почуттям». ( Ознайомлення з визначенням почуттів)

-Діти, ви помічали, що іноді – вам весело, а іноді – сумно? Коли настрій гарний, вам хочеться гратися, навчатися, а коли – поганий, нічого не хочеться робити; вас не радують улюблені ігри, спілкування з друзями. Те, що ви відчуваєте в різноманітних ситуаціях, називається почуттям.

( Дітям роздаються ксерокопії Завдання 1. Вчитель пропонує розглянути малюнки та почуття, які виникають у різних ситуаціях: радість – гуляєш надворі в гарну погоду; цікавість, здивування – ти побачив щось цікаве, дивовижне; страх – раптом почалася гроза; сум – ти захворів і тобі треба сидіти вдома, коли всі гуляють; нудьга – тобі все набридло і нічим зайнятися.)

Підсумок. Отже, те, що ви відчуваєте в різних ситуаціях, називається почуттям.

Вправа « Емоції»

-Різні почуття можна зобразити відтворити звуками:

Радість – Ура!

Злість – гарчати : « Р-р-р!»

Сум – « Ох!»

Огида – « Фу – у!»

Подив  -  « Ух ти!»

Страх – « А-а-а!»

Вчитель зачитує текст, а діти мають озвучити емоції персонажа.

Наш Сашко бува веселий,

коли друзі є в оселі.

 Діти зображують радість.

Кричать – Ура!

Наш Сашко бува сердитий,

Коли двійками побитий.

Зображують злість,

гарчать як собака :« Р-р-р!»

Наш Сашко сумний буває,

Як компьютер вимикає.

Зображують сум,

голосно зітхають : « Ох!»

Він огиду відчуває,

Як в багнюку наступає.

Зображують огиду , говорять :

« Фу- у- у!»

А незвичне щось побачить,

То дивується одначе.

Зображують подив, говорять:

« Ух-ти!»

Ну а як чогось злякається,

Він козак, він не ховається.

Зображують страх, кричать :

« А-а-а!»

 

Підсумок . За допомогою вигуків, звуків можна дізнатися, що відчуває кожна людина.

Вправа « Відгадай почуття» ( навчити розпізнавати емоції інших людей)

Для цієї вправи, якщо багато дітей, то розподілити у пари. Роздати ксерокопії Завдання 2, на кожній ксерокопії діти отримують окремі почуття, які потрібно зобразити.

-Прочитайте почуття. Обведіть приємні почуття.  ( Діти обводять, зачитують, зображення яких почуттів обвели. Потім зображують почуття, яке зображене на окремих аркушах, а всі останні повинні відгадати, яке почуття показують).

- Скажіть, що було легше показувати почуття чи відгадувати? Чому?

Підсумок . Отже, за допомогою виразу обличчя можна дізнатися, що відчуває людина.

Вправа « Бінго».

-А зараз у вас буде можливість ще більше дізнатися про ваших однокласників. Для цього пограємо у гру « Бінго».

( Учням роздаються роздатковий матеріал із зображенням таблиці. Охочим пропонується  по черзі зачитати, те, що написано у клітинках бінго-форми. Вчитель пояснює незрозумілі моменти, каже, що по команді вони мають ходити і шукати тих дітей, хто відповідає вказаним характеристикам. Коли знайдете таку дитину, вона має поставити підпис чи написати своє ім’я. Важливо! Одна людина може поставити лише один підпис в одній бінго-формі. Той, хто першим збере підписи у всіх клітинках, вигукує: Бінго! Гра триває, поки кілька дітей ( троє чи п’ятеро) вигукнуть Бінго!)

Запитання для обговорення:

  1. Які клітинки було важко заповнювати?
  2. А які – легко?
  3. Що нового дізналися про своїх однокласників?
  4. Що вас найбільше здивувало?

Підсумок. Бачите, скільки нового можна дізнатися навіть про тих, кого ви давно знаєте. Більше цікавтесь один одним і ви знайдете між собою багато спільного, станете добрими друзями.

Руханка «Капітошка».

-Діти, уявіть себе краплинками, які падають з неба і збираються в одне ціле – Капітошку. Для цього за командою « Краплинки!» ви починаєте ходити по класу, а за командою « Капітошки по двоє!», збираєтесь у пари і , взявшись за руки, підстрибуєте.

( Гру повторюють, об’єднуючі дітей у групи по троє, по четверо, по п’ятеро…)

Вправа « Усмішка».( Чому потрібно усміхатися людям)

Перегляд мультфільму « Крихітка Єнот» ( до 6:25), вчитель задає питання, продовження мультфільму ввімкнути у підсумкових заняттях.

Запитання для обговорення.

  1. Хто налякав крихітку Єнота, сказавши, що в озері сидить хтось злий?
  2. Кому погрожував крихітка Єнот?
  3. Кого він злякався?
  4. Що йому порадила мама?
  5. З яким настроєм він повертався дому?

Підсумок. Почуття можуть передаватися від однієї людини до іншої. Якщо хтось боїться, він може передати свій страх іншому. Так само і радість. Якщо комусь весело, то всі люди навколо починають радіти і усміхатися.

Вправа « Як поліпшити настрій». ( Вчити впливати на свій настрій)

-Кожен із вас може сам поліпшити собі настрій, якщо він зіпсувався. Ось, послухайте, що пропонує Анатолій Костецький у вірші « Як зробити день веселим?»

Ти прокинься рано-рано,
лиш над містом сонце встане
привітайся з ластівками,
з кожним променем ласкавим.

 
Сам гарнесенько умийся,
сам швиденько одягнися,
підійди до тата й мами
і скажи їм:
— Добрий ранок!

Усміхнися всім навколо:
небу, сонцю, квітам, людям.
І тоді обов’язково
день тобі —
веселим буде!

- Якими способами можна підняти собі настрій? Як ви піднімаєте собі настрій? ( погуляти на свіжому повітрі, пограти в рухливі ігри, почитати цікаву книжку, подивитися мультфільм, заспівати веселу пісеньку)

Відповіді дітей вчитель записує на дошці.

Підсумок. У вас є можливість створювати собі позитивний настрій.

Підсумкові завдання ( закріпити отримані знання).

Вчитель зачитує висновки.

  1. Все, що відчуває людина  в різних ситуаціях – це почуття.
  2. За допомогою виразу обличчя, звуків можна дізнатися, що відчуває людина.
  3. Почуття можуть передаватися від однієї людини до іншої.
  4.  Щоб поліпшити собі настрій, можна погуляти на свіжому повітрі, пограти в рухливі ігри, почитати цікаву книжку, подивитися мультфільм, заспівати веселу пісеньку.

Всі разом співають пісню «Від посмішки стане всім веселіше», увімкнувши продовження мультфільму про крихітку Єнота.

Вправа « Аналіз очікування».

Вчитель пропонує учням пригадати свої очікування від заняття. Якщо очікування здійснилися, то дитина переміщує метелика на квітку, якщо ні – залишає на галявині. Якщо хтось з учнів не перемістив свого метелика, то вчитель запитує, чому не перемістив.

 Вправа « Хай щастить!».

Всім стати у коло, покласти праві руки одна на одну у центрі. Підняти ліву ногу і, стрибаючи на правій нозі, разом сказати: Хай сьогодні нам щастить, хай нам завтра пощастить, хай завжди усім щастить! Будьмо!»

 

 

 

 

docx
Додано
30 липня 2019
Переглядів
2432
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку