Мета тренінгу " Разом краще" навчити учнів культурі спілкування, вчити знаходити конструктивні способи вирішення конфліктних ситуацій, з'ясувати, як допомагають у роботі злагодженість і взаємодія, виховувати взаємоповагу, взаємодопомогу, виховання гуманістичних рис характеру у майбутнього покоління.
Тренінг «Разом краще»
Мета: навчити учнів культури спілкування, вчити знаходити конструктивні способи вирішення конфліктних ситуацій, з’ясувати, як допомагають у роботі злагодженість і взаємодія, виховувати взаємоповагу, взаємодопомогу, виховання гуманістичних рис характеру у майбутнього покоління.
Результати навчання: усвідомити, що разом жити, навчатися краще; називають ознаки справжнього друга; дають визначення поняття «взаємодія»; розповідають як можна налагодити гарні стосунки в колективі; демонструють уміння робити один одному компліменти, бажати добра.
Обладнання і матеріали:
класна дошка, кольорова крейда, ноутбук, гілочки, листочок-комплементочок, сюжетні малюнки до теми, олівці, розфарбовки, кольоровий папір, ножиці.
Що приготувати:
Орієнтовний план. 1.Стартові завдання – 2хв. 2.Вправа «Сердечко»-3 хв. 3.Вправа «Фантазери»-2 хв. 4. Вправа «Гілочки»- 3 хв. 5. Перегляд мультфільму -6 хв. 6.Руханка «Усі – дехто – один – ніхто» - 4 хв. 7. Робота в групах за малюнками - 6 хв. 8. Перегляд і обговорення мультфільму «Ріпка» - 6 хв. 9. Перегляд і обговорення мультфільму «Лебідь, рак і щука»- 2 хв. 10. Вправа «Працюємо в команді» -5хв. 11. Пісня про дружбу. 3хв. 12. Підсумок. Хід заняття: ( Діти отримують квіточки трьох кольрів) Прочитаємо тему нашого заняття. -Нам потрібно встановити правила роботи на нашому занятті (прикріплюються на дошці) Бути ативним. Бути толерантним. Слухати один одного. Сміятися можна, але не з людини. Кожна думка має право на існування і висловлювання.
-Чи згодні ви з висловом, що разом краще? Що ви очікуєте від цього заняття?
Вправа «Сердечко» Давайте намалюємо сердечко для наших гостей. Я буду вам розповідати, як це робити, а ви будете малювати і я разом з вами. –Чому сердечкі різні? -Отже, кожен з нас має своє світосприйняття , кожен з нас неповторний. Але ми повинні навчитися жити разом так, щоб кожному було добре жити. (Дарують сердечки) –А може краще людині бути одній? Вправа «Фантазери» Закрийте очі і уявіть собі, що ви залишилися одні на цій планеті. Які почуття ви переживаєте, про що ви подумали?Що ви повинні будете робити, щоб вижити? Чи сподобалась вам така ситуація? Вправа «Гілочки» Вчитель бере пучок гілочок і пропонує дітям переламати його. –Чи можна це зробити легко? А тепер переламаємо по одній гілочці. – Чи вдалося вам впоратися з цим завданням? Як це ви змогли зробити? Який висновок можна зробити. Перегляд мультфільму “Наша сила в єдності» https://www.facebook.com/100006895781511/videos/pcb.222703961933160/2146969905542848/?type=3&theater (Мурахи) -Тож ви переконались, що разом краще. А як же нам бути разом, якщо ми різні?
Руханка «Усі – дехто – один – ніхто» (розім'ятися, потренувати увагу на килимку) Слово вчителя: «Встаньте ті, в кого карі очі». Учні з карими очима мають встати, а потім знову сісти на місце. «Встаньте ті, хто вранці прокинувся у доброму настрої»; «Встаньте ті, в кого є друзі»; «Встаньте ті, хто любить кавун»; «Встаньте ті, хто йде до школи з однокласниками»; «Встаньте ті, хто полюбляє мультики»; «Встаньте ті, хто бачив кенгуру»; «Встаньте ті, хто говорить китайською» «Встаньте ті, хто займається танцями»; «Встаньте ті, хто має брата», сестру» Підсумуйте: «Отже, за допомогою цієї вправи ми дізналися, що між нами є багато спільного. Але ми повинні поважати один одного, враховувати вподобання, настрій, стан здоров’я тих, хто поруч. Є такий вислів із книги «Біблія»: «Поводься з людьми так, як би ти хотів, щоб поводилися з тобою» Треба в людині завжди знаходити щось добре, хороше і говорити їй про це. До нас завітав листочок комплемент очок. Зробимо компліменти своїм однокласникам. Робота в групах . ( об’єднатись у групи за кольором квіточок,які отримали на початку уроку) Розгляд малюнків про поведінку людей. Аналіз ситуацій. Діти висловлюють свою думку. - А щоб у нас все виходило, всі наші справи були виконані добре, ми повинні працювати злагоджено.
Перегляд та обговорення мультфільму (продемонструвати, як допомагають дружба і злагодженість у роботі) - Перегляньте відео «Ріпка» (4:48 хв). http://autta.org.ua/ua/materials/material/ R-pka/
Запитання для обговорення: • Хто посадив ріпку? • Хто допомагав її витягнути? • Що було головною умовою успіху? • Чи трапляються подібні ситуації у вашому класі? Наведіть приклади таких ситуацій. • Як ви розумієте вислів: «Один за всіх і всі за одного»? Перегляньте відео «Лебідь, Щука і Рак» (1:30 хв) http://autta.org.ua/ua/materials/material/ Lebed--Rak-i-SHCHuka/ Запитання для обговорення: • Що хотіли зробити Лебідь, Щука і Рак? • Куди кожен з них тягнув віз? • Чи трапляються подібні ситуації у вашому класі? • Як їх ліпше вирішувати: кричати, сперечатися, наполягати на своєму чи радитися, домовлятися і діяти разом? Вправа «Робота в команді» (кооперація, творча взаємодія) 1. Об’єднаємось у три групи (за кольором квіточок,які отримали на початку уроку) 2. Разом розфарбувати малюнки про дружбу. Вам сподобалося працювати разом? Заспіваємо пісню про дружбу разом з Наталією Май Друзі єднаймося і не цураймося, Бо Україна одна, Вічна й нескоренна з самого кореня Піснею квітне вона. З росами зрощені трави не скошені Квіти в саду запашні, Де народилися, там і згодилися Доньки твої і сини приспів:2 рази А на небі сонце світить, Ясним променем сія, Ти одна така на світі Українонько моя. Часу не гаючи, пісню співаючи, Підемо в серці з добром, Хвилі підійме нас та й споглядаючи Батько наш сивий Дніпро. Так нам судилося - ми народилися У солов’їнім краю, Станем громадою щирою правдою Землю вшануем свою.
https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=URlBOT7Kl58
Взятись за руки і разом сказати: «Ми — дружний клас, ми — молодці!Разом нам краще!»