Урок-тренінг з алгебри та початків аналізу в 10 класі на тему
«Відсоткові розрахунки»
Мета: узагальнити та систематизувати знання та вміння учнів розв`язувати задачі на відсотки, показати на прикладах практичну спрямованість математичних знань, сприяти формуванню економічної грамотності, моральних і ділових якостей учнів.
Тип уроку: узагальнення і систематизація знань.
Форма проведення: урок тренінг.
Обладнання та наочність: малюнок «Лісова поляна», «Кошик», стікери- грибочки, скотч, папір А-4, ручки.
Життя - це шанс, скористайтеся ним.
Життя – це краса, любуйтеся нею.
Життя – це мрія, здійсніть її.
Життя – це виклик, так прийміть його.
Життя - це обов’язок, виконайте його.
Життя – це гра, станьте гравцем.
Життя – це цінність, цінуйте його.
Життя – це любов, насолоджуйтеся ним.
Життя – це таємниця, пізнайте його.
Життя – це сукупність лих, подолайте їх.
Життя – це пісня, проспівайте його.
Життя – це боротьба, ведіть її.
Життя – это безодня, не бійтеся її.
Життя – це невідомість, зануртеся в неї.
Життя – це успіх, шукайте цю мить.
Життя прекрасне, не згубіть його
Мати Тереза
Хід тренінгу
І. Вступна частина
Учитель: Україна має безліч економічних проблем, розв`язувати як доведеться Вам. Тому кожному з Вас потрібна фундаментальна загальна підготовка. Багатьом фахівцям доведеться виконувати обчислення за умови, що деякі значення виражено у відсотках. Сьогодні на уроці систематизуємо та узагальнимо знання, уміння та навички з теми «Відсоткові розрахунки».
Урок проведемо у формі тренінгу.
1. Обговорюємо вислів
Кожен учень по черзі зачитує частину вислову і коментує його.
2. Повідомлення теми і мети тренінгу.
3. Очікування «Лісова поляна».
На дошці прикріплені вище намальована «Лісова поляна» , а нижче «Корзина». Учням роздані стікери-грибочки трьох кольорів на яких вони пишуть, що очікують від тренінгу. Потім кріплять їх на поляну, в кінці тренінгу переміщують в корзину якщо очікування справдилися. Учні групуються в три групи за кольором грибочків.
ІІ. Основна частина.
Кожна група отримує по одній задачі.
Представник кожної групи розказує як розв`язати задачу.
Діти виконують рухи за вчителем
Встаньте, діти, усміхніться,
Землі нашій поклоніться
За щасливий день вчорашній
І до сонця потягніться
В різні боки нахиліться
Покружляли, потяглися
І до роботи знов взялися.
Учитель. Сьогодні ми покажемо, як практично використовуються знання і вміння пов`язані з математикою в банківській справі, в економіці, хімії, соціології, зокрема відсоткові розрахунки.
Кожна група отримує завдання жеребкуванням.
1. В банківській сфері
Вкладник поклав до банку 500000 грн. під 15% річних
Які відсоткові гроші він матиме через 2 роки?
2.Хіміко-технологічна сфера
З молока одержують 25% вершків, а з вершків – 20% масла. Скільки потрібно молока,щоб одержати 20 кг масла?
3. В області соціології
В Україні 42 млн. населення. Щорічно на заробітки за кордон виїжджає до 6 млн. людей. Скільки це становить відсотків від загальної кількості населення?
Представник кожної групи пояснює розв’язок задач.
ІІІ. Заключна частина
Вправа «Хай щастить»
Учасники стають в коло, по черзі кладуть свої долоні одна на одну. Потім усі разом стрибаючи на одній нозі говорять «Хай нам завжди щастить».