Урок-тренінг з алгебри і початків аналізу в 10 класі "Вісоткові розрахунки"

Про матеріал
Розробка уроку-тренінгу допоможе вчителю узагальнити та систематизувати знання та вміння учнів розв`язувати задачі на відсотки, показати на прикладах практичну спрямованість математичних знань, сприяти формуванню економічної грамотності, моральних і ділових якостей учнів.
Перегляд файлу

Урок-тренінг з алгебри та початків аналізу в  10 класі на тему

«Відсоткові розрахунки»

Мета:  узагальнити та систематизувати знання та вміння учнів розв`язувати задачі на відсотки, показати на прикладах практичну спрямованість математичних знань, сприяти формуванню економічної грамотності, моральних і ділових якостей учнів.

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань.

Форма проведення:  урок тренінг.

Обладнання та наочність:  малюнок «Лісова поляна», «Кошик», стікери- грибочки, скотч, папір А-4, ручки.

Життя  - це шанс, скористайтеся ним.

Життя – це краса, любуйтеся нею.

Життя – це мрія, здійсніть її.

Життя – це виклик, так прийміть його.

Життя  - це обов’язок, виконайте його.

Життя – це гра, станьте гравцем.

Життя – це цінність, цінуйте його.

Життя – це  любов, насолоджуйтеся ним.

Життя – це таємниця, пізнайте його.

Життя – це сукупність лих, подолайте їх.

Життя – це пісня, проспівайте його.

Життя – це боротьба, ведіть її.

Життя  – это безодня, не бійтеся її.

Життя – це невідомість, зануртеся в неї.

Життя – це успіх, шукайте цю мить.

Життя  прекрасне, не згубіть його

                                                                       Мати Тереза

 

Хід тренінгу

І. Вступна частина

Учитель: Україна має безліч економічних проблем, розв`язувати як доведеться Вам. Тому кожному з Вас потрібна фундаментальна загальна підготовка. Багатьом фахівцям доведеться виконувати обчислення за умови, що деякі значення виражено у відсотках. Сьогодні на уроці систематизуємо  та узагальнимо знання, уміння та навички з теми «Відсоткові розрахунки».

Урок проведемо у формі тренінгу.

1. Обговорюємо вислів

Кожен учень по черзі зачитує частину вислову і коментує його.

2. Повідомлення теми і мети тренінгу.

3. Очікування «Лісова поляна».

На дошці прикріплені вище намальована «Лісова поляна» , а нижче «Корзина». Учням роздані стікери-грибочки трьох кольорів на яких вони пишуть, що очікують від тренінгу. Потім кріплять їх на поляну, в кінці тренінгу переміщують в корзину якщо очікування справдилися. Учні групуються в три групи за кольором грибочків.

ІІ. Основна частина.

  1. Бесіда.
  1.     Що таке відсоток?
  2.     Які є основні види задач на відсотки?
  3.     Як знайти відсоток від числа?
  4.     Як знайти число за відсотком?
  5.     Як знайти відсоткове відношення двох чисел?
  1. Робота в групах

Кожна група отримує по одній задачі.

  1.     Знайдіть 40% від 20.
  2.     30% числа дорівнює 600. Знайдіть це число
  3.     Знайдіть відсоткове відношення чисел 16 і 20.

Представник кожної групи розказує як розв`язати задачу.

  1. Рухавка.

Діти виконують рухи за вчителем

 

Встаньте, діти, усміхніться,

Землі нашій поклоніться

За щасливий день вчорашній

І до сонця потягніться

В різні боки нахиліться

Покружляли, потяглися

І до роботи знов взялися.

  1. Робота в групах

Учитель. Сьогодні ми покажемо, як практично використовуються знання і вміння пов`язані з математикою в банківській справі, в економіці, хімії, соціології, зокрема відсоткові розрахунки.

Кожна група отримує завдання жеребкуванням.

1. В банківській сфері

Вкладник поклав до банку 500000 грн. під 15% річних

Які відсоткові гроші він матиме через 2 роки?

2.Хіміко-технологічна сфера

З молока одержують 25% вершків, а з вершків – 20% масла. Скільки потрібно молока,щоб одержати 20 кг масла?

3. В області соціології

В Україні 42 млн. населення. Щорічно на заробітки за кордон виїжджає до 6 млн. людей. Скільки це становить відсотків від загальної кількості населення?

Представник кожної групи пояснює розв’язок задач.

ІІІ. Заключна частина

  1. Вправа. Продовжіть фразу: «сьогодні на тренінгу…»
  2. Завершення вправи «Очікування».
  3. Релаксація.

Вправа «Хай щастить»

Учасники стають в коло, по черзі кладуть свої долоні одна на одну. Потім усі разом стрибаючи на одній нозі говорять «Хай нам завжди щастить».

 

 

 

docx
Додано
19 серпня
Переглядів
49
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку