Методичні рекомендації " Оцінювання учнів 1-4 класів на уроках англійської мови"

Про матеріал
Оцінювання учнів 1-4 класів на уроках англійської мови.Оцінювальні судження(з прив’язкою до рівня).
Перегляд файлу

Основними функціями оцінювання є формувальна, діагностувальна, мотиваційно-стимулювальна, розвивальна,  орієнтувальна,  коригувальна, прогностична, констатувальна, виховна. Відповідно до мети оцінювання пріоритетними є формувальна та діагностувальна функції оцінювання.

Реалізацію формувальної функції оцінювання забезпечують відстеженням динаміки навчального поступу учня/учениці, визначенням його/її навчальних потреб та подальшим спрямуванням освітнього процесу на підвищення ефективності навчання з урахуванням виявлених результатів навчання.

Діагностувальна функція дає можливість виявити стан набутого учнями досвіду навчальної діяльності відповідно до поставлених цілей, з'ясувати передумови стану сформованості отриманих результатів, причини виникнення утруднень, скоригувати процес навчання, відстежити динаміку формування результатів навчання та спрогнозувати їх розвиток. Обидві функції взаємодоповнюють одна одну і зумовлюють особливості організації оцінювальної діяльності.

Результат оцінювання особистісних надбань учня/учениці у 1-4 класах рекомендуємо виражати вербальною оцінкою, а об'єктивних результатів навчання учня/учениці у 1-2 класах - вербальною оцінкою, у 3-4 класах – або вербальною оцінкою, або рівневою оцінкою за вибором закладу загальної середньої освіти на підставі рішення його педагогічної ради.

У межах формувального оцінювання за результатами опанування певної програмової теми/частини теми (якщо тема велика за обсягом)/кількох тем чи розділу протягом навчального року рекомендуємо проводити тематичні діагностувальні роботи.

З предметів мовно-літературної освітньої галузі (мова вивчення) система тематичних діагностувальних робіт може містити такі навчальні завдання: аудіювання (1-4 кл.), читання (2-4 кл), говоріння (1-4 кл), письмо (2-4 кл.). Комбінування навчальних завдань у діагностувальних роботах вчитель може здійснювати самостійно.

Кількість і періодичність діагностувальних робіт з предмета вивчення/нтегрованого курсу учитель може визначати самостійно під час складання календарно-тематичного плану.

Оцінювальні судження за результатами тематичного оцінювання рекомендуємо фіксувати у зошитах для тематичних діагностувальних робіт, на аркушах з роботами учнів до наступного уроку з того предмета вивчення, на якому виконували роботу, і повідомляти учням та їхнім батькам.

Пропонуємо наступний після виконання тематичної діагностувальної роботи урок проводити аналіз виконаних завдань та роботу над виправленням і попередженням помилок.

Відповідно до пункту 28 Державного стандарту початкової освіти отримання даних, їх аналіз та формулювання суджень про результати навчання учнів здійснюють у процесі:

  • формувального оцінювання, метою якого відстеження особистісного розвитку учнів й ходу опановування ними навчального досвіду як основи компетентності та побудову індивідуальної освітньої траєкторії особистості;
  • підсумкового оцінювання, метою якого є співвіднесення навчальних досягнень учнів з  обов'язковими/очікуваними результатами навчання, визначеними Державним стандартом/освітньою програмою.

ПІДСУМКОВЕ ОЦІНЮВАННЯ

Об'єктом підсумкового оцінювання є результати навчання учня/учениці за рік. Під час підсумкового оцінювання рекомендуємо зіставляти навчальні досягнення учнів з очікуваними результатами навчання, визначеними в освітніх програмах закладів загальної середньої освіти, з урахуванням Орієнтовної рамки оцінювання.

Основою для підсумкового оцінювання результатів навчання за рік можуть бути результати виконання тематичних діагностувальних робіт, записи оцінювальних суджень про результати навчання, зафіксовані на носіях зворотного зв'язку з батьками, спостереження вчителя у процесі формувального оцінювання. Рекомендуємо визначати підсумкову оцінку за рік з урахуванням динаміки досягнення того чи іншого результату навчання.

 

Підсумкову (річну) оцінку фіксують у класному журналі і свідоцтвах досягнень учнів.

Отже:

1.Формувальне оцінювання триває постійно. Результати вчитель заносить у свій журнал спостережень і в щоденник. 1-2 класи-вербально,3-4-рівнево(за рішенням педради).

2.В кінці кожної теми проводиться комплексна діагностувальна робота.

  • 1 клас з аудіювання і говоріння
  • 2-4 класи з аудіювання, говоріння, читання та письма

Результати вчитель заносить у свій журнал спостережень і в щоденник. 1-2 класи-вербально,3-4-рівнево(за рішенням педради).

Шкала оцінювання діагностувальних робіт:

20-18-високий рівень

17-13-достатній рівень

12-6-середній рівень

6-0-початковий рівень

3. В кінці кожного семестру проводиться комплексна діагностувальна робота по вивчених темах.

  • 1 клас з аудіювання і говоріння
  • 2-4 класи з аудіювання, говоріння, читання та письма

Результати вчитель заносить у свій журнал спостережень і в щоденник. 1-2 класи-вербально,3-4-рівнево(за рішенням педради).

4. В кінці навчального року вчитель проводить підсумкове оцінювання.

  • 1 клас з аудіювання і говоріння
  • 2-4 класи з аудіювання, говоріння, читання та письма.

Основою для підсумкового оцінювання результатів навчання за рік є:

  •    результати виконання тематичних діагностувальних робіт
  •    записи оцінювальних суджень про результати навчання, зафіксовані в щоденниках
  •      спостереження вчителя у процесі формувального оцінювання.

 

Підсумкову (річну) оцінку фіксують у класному журналі і свідоцтвах досягнень учнів.

 

Оцінювальні судження(з прив’язкою до рівня)

Якщо робота виконана бездоганно, доречними будуть такі фрази (високий рівень):

Beautiful work! – Чудова робота!
You are fantastic !– Ти чудовий!

You are the winner! – Ти переможець!

Creative job! – Творча робота!
Super work! – Чудова робота!

Well-done! – Молодець!

 Excellent idea! –  Блискуча ідея!

That’s perfect! – Це ідеально!

It сouldn’t be better! – Краще бути не може!

It’s fine!-Чудово!

Excellent result!-Відмінний результат!

 

Якщо у роботі є деякі незначні помилки, доречно використати наступні форми вербального оцінювання (достатній рівень):

Good job! – Хороша робота!

Keep it up! – Так тримати!

Very Brave! – Дуже сміливо!

You tried hard – Ти дуже старався!

It’s a good idea!-Хороша ідея!

 

Якщо ви бажаєте емоційно підтримати здобувача освіти, скористайтесь такими формулюваннями (середній рівень):

Better than ever! – Краще, ніж будь-коли!

Getting better all the time! – З кожним разом все краще!

Try you can.-Старайся ти можеш.

You can do more.- Ти можеш більше.

Not bad!-Непогано!

 

Якщо у роботі є багато помилок, доречними будуть такі фрази (початковий рівень):

You need to practice more.-Треба потренуватися ще.

Try again-Спробуй ще раз.

Don’t hurry-Не поспішай.

Be more careful, please-Уважніше, будь ласка.

I believe in you-Я вірю в тебе.

 

Використані джерела:

1.Закон України "Про повну загальну середню освіту"

2.Наказ Міністерства освіти і науки України від 13 липня 2021 р. 813

«Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти.»