Інтегрований урок з математики та трудового навчання для 1 класу.
Автор: вчитель початкових класів I-Іванівської ЗОШ I-III ступенів Барвінківського району Харківської області Гутник Олена Миколаївна.
Конспекти уроків вчителя
Інтегрований урок (математика + трудове навчання)
Тема. Склад числа 10. Складання прикладів на додавання. Розпізнавання геометричних фігур.
Мета: закріпити склад числа 10, вправляти у розпізнаванні геометричних фігур та у складанні і розв’язуванні приклади на додавання в межах 10; розвивати увагу, мислення; сприяти розвитку можливостей і здібностей кожної особистості; виховувати дисциплінованість і організованість, інтерес до навчання, естетичний смак, шанобливе ставлення до праці.
Обладнання: малюнок снігової баби з геометричних фігур, таблиці «Склад числа», Картки для гри «Допоможи сніжинкам», індивідуальні набори цифр, палички, заготовки для аплікацій
Хід уроку:
I. Створення психологічного настрою класу.
-Прислухайтеся до порад у вірші. Вони стануть у нагоді нам на сьогоднішньому уроці:
Всі сідайте тихо, діти.
Домовляймось – не шуміти,
Руку гарно піднімати,
Чітко, влад відповідати,
На уроці не дрімати,
А знання мерщій хапати.
Щоб не було нам мороки,
Всі готові до уроку?
Тож гаразд, часу не гаєм
І в дорогу вирушаєм.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
1.Мотивація до уроку.
– Сьогодні у нас буде незвичайний урок. Вранці я отримала незвичайного листа. Давайте прочитаємо його .
– «Звертаюсь до всіх, хто знає математику і вміє щось створювати своїми руками!Допоможіть! Злий Чарівник зачарував нашу країну Математику і її мешканців. Допоможіть врятувати їх. Для цього виконайте мої завдання.»
- Виконаємо всі завдання чарівника та розчаклуємо країну Математику?
- Як ви думаєте. Хто живе у країні Математики?
2.Вправа очікування.
- Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? Продовжіть речення: Я хочу, щоб урок був…
Зафіксуйте свою готовність до уроку за допомогою значків смайликів, покажіть з яким настроєм ви розпочинаєте роботу на уроці.
- Отож, сьогодні ми з вами закріпимо склад числа 10, а також навчимося створювати з кольорового паперу чудових сніговичків.( слайд 3)
ІІІ. Повторення і закріплення вивченого матеріалу.
1. Гра у парах «Саме стільки».
Один учень показує цифру, а другий – відповідну кількість паличок.
2. Математичний диктант.
3. Гра у парах «Учень-учитель».
Учні пишуть по 5 цифр.
Потім сусіди по парті обмінюються зошитами, вибирають найкращу цифру й обводять її простим олівцем. «Учитель» аргументує свій вибір.
4. Задачі на кмітливість.
Загадка
Прийшла баба з вітрами
Та з білими снігами,
Привела з собою
Діда збородою.(Зима)
5. Гра в парах «Допоможи сніжинкам».
На картках аплікації ялинок, на них записані приклади, окремо лежать сніжинки – відповіді. Діти по черзі допомагають сніжинці відшукати свою ялинку.
Загадка
Влітку і взимку вбрання одне,
Та кличуть діти завжди мене,
Щоб на свято до них прийшла,
Цяцьок багато їм принесла. (Ялинка)
6. Музична фізкультхвилинка.
ІV. Розвиток математичних знань
1.Самостійна робота.
І варіант ІІ варіант
7+1 2+3 8+1 1+4
4+1 2+7 6+1 2+2
6+3 9+1 7+2 6+4
Перевірка.
Діти по черзі читають відповіді.
2. Гра «Жива задача».
(Діти виходять до дошки, в руках тримають таблички з назвами частин задачі. Проводиться гра «Жива задача ». За командою вчителя учні повинні стати по порядку зліва направо і послідовно назвати свою частину задачі.)
2. Гра «Розміняй монету».
Робота в парах.
-Якими дрібними монетами можна замінити монету вартістю 10 копійок?
(Діти «розмінюють» один одному монету в 10 копійок цифрами зі своїх індивідуальних наборів).
Фізкультхвилинка.
Я падаю на ваші хати,
Я білий, білий , волохатий,
Я прилипаю вам до ніг
І називаюсь просто…(сніг)
Ѵ. Виготовлення аплікації.
-Давайте і ми з вами зліпимо снігову бабу.
Час виготовляти аплікацію сніговичка.
1. Виконання роботи.
- Візьміть конверт та основу для роботи.
- Розкладіть частинки на основу.
- Клеїти починайте з нижнього кола.
- Чого не вистачає?
- Додайте обличчя-смайлик, який покаже, з яким настроєм ми закінчуємо роботу на уроці.
2. Виставка дитячих робіт.
ѴІ. Підсумок уроку
З ваших робіт я бачу, що на уроці вам було цікаво, адже ви вибрали усміхнені смайлики.
Чарівник задоволений вашою допомогою, дякує вам за неї і чекає на наступні зустрічі в країні Математики.
-Що вам найбільше сподобалось на уроці?
-Що було важко?
Дякую за роботу.