Мета: закріплювати знання дітей про правила дорожнього руху, про сигнали і роботу світлофора в ігровій формі; уточнити уявлення дітей про призначення дорожніх знаків; виховувати уважність, вміння орієнтуватися при переході вулиці.
Вікторина-гра «Я – маленький пішохід!»
Мета: закріплювати знання дітей про правила дорожнього руху, про сигнали і роботу світлофора в ігровій формі; уточнити уявлення дітей про призначення дорожніх знаків; виховувати уважність, вміння орієнтуватися при переході вулиці.
Обладнання: емблеми команд «Водії» та «Пішоходи», 2 картонні світлофори, дорожні знаки, круги червоний, жовтий, желений, листівки-пам’ятки «Я маленький пішохід».
Хід вікторини-гри
Вступне слово вчителя.
- Діти, зараз до школи вас водять дорослі: мами, тата, бабусі й дідусі, але скоро вам доведеться ходити по вулицях, переходити дорогу самостійно. У нас велике, красиве місто з широкими вулицями. По проїзній частині, шосе рухається багато легкових і вантажних автомобілів, їдуть маршрутки та автобуси. І ніхто нікому не заважає, бо є чіткі і строгі правила для водіїв і пішоходів.
Актуалізація опорних знань.
- Зараз я пропоную розділитися на 2 команди і позмагатися, перевірити свої знання з правил дорожнього руху.
Вибираємо капітанів команд та назви команд по загадках:
1 загадка:
Тисне вчасно: гальма-газ,
Відвезе усюди нас.
Для доріг він завжди свій,
За кермом сидить .. ( водій).
2 загадка:
Тротуари це доріжки,
Ми по них ідемо пішки.
Всі, хто тротуаром ходить,
Звуться просто – пішоходи.
Основна частина.
1 конкурс вікторини: «Яка команда краще знає правила дорожнього руху?»
1. Як називають людей, що йдуть по вулиці?(Пішоходи)
2. Де повинні ходити пішоходи?(По тротуару)
3. Де їздять машини?(По дорозі)
4. Де дозволяється переходити вулицю?(За світлофора, пішохідним переходом)
5. Як визначити, де знаходиться пішохідний перехід?(На дорозі - смужки - «зебра» та знак «Пішохідний перехід»)
6. Як потрібно переходити вулицю?(Спокійним, твердим кроком, тримаючи за руку дорослого; не можна бігти, їхати на самокаті...)
7. Які пішохідні переходи ви знаєте?(Підземний, наземний, надземний)
8. Що робити, якщо м'яч викотився на дорогу?(Попросити дорослого дістати його)
10. Назвіть правила поведінки в транспорті.(Не можна: чіпати двері руками, відволікати водія, висовуватися з вікна, вставати на сидіння ногами, голосно розмовляти; треба бути ввічливим: поступатися місцем старшим дівчаткам і)
11. Що регулює рух на вулиці?(Світлофор)
12. По якій стороні вулиці або тротуару потрібно ходити?(Треба дотримуватися правого боку)
13. На який сигнал світлофора можна переходити вулицю?(Зелений)
14. А якщо зламався світлофор, хто регулює рух на перехресті?(Регулювальник)
Підводяться підсумки конкурсу 1.
2 конкурс вікторини - гра «Хто швидше і правильно збере світлофор»
Капітани збирають паперові «світлофори» на дошці. Переможець той, хто швидше і правильно збере світлофор.
«світ» - всім зрозуміло. А ось слово «фор» - від грецького слова «форос» - несучий світло. Для заборонного сигналу світлофора взято червоний, тому що його добре видно і вдень, і вночі, і навіть в тумані. Зелений сигнал видно гірше, але зате в спектрі він стоїть далі від червоного і його можна з ним сплутати.
3 конкурс вікторини: «У країні дорожніх знаків»
На дошці дорожні знаки. Вчитель читає вірш-загадку.
Стоять вони всі при дорозі,
Допомогти людині в змозі,
Усюди — близько і далеко,
Надійні сторожі безпеки.
Одні із них нам сповіщають,
А інші — щось забороняють,
Попереджають нас завжди,
Аби не трапилось біди.
Вартують на узбіччях тихо,
Оберігають нас від лиха.
Ти тільки будь уважним дуже,
Їх слухайся, шановний друже.
Це знає кожен, знає всякий —
Слід поважать дорожні ...
(Знаки)
1. Що за знак такий стоїть?
Стоп - машинам він велить.
Пішоходи, йдіть сміливо
По доріжці чорно -білій.
(«Пішохідний перехід»)
2. Гей, водію обережно!
Їхати швидко не можно.
Знають люди всі на світі-
У цьому місці ходять діти!
(Знак «Діти»)
3. В цьому місці, як не дивно,
Чекають чогось постійно.
Хто сидячи, хто стоячи
Що за місце тут таке?
(«Автобусна зупинка»)
4. У нього суворий норов –
Довгий, товстий, наче борів,
Він заліг біля переходу,
Захищаючи пішохода.
(Лежачий поліцейський.)
5. Знак повісили з світанком,
Щоб кожен знав про це:
Тут йде ремонт дороги -
Бережіть свої ноги!
("Дорожні роботи".)
6. Це що за чудо-юдо,
Два горба, як у верблюда?
Трикутний знак
Називається він як?
("Нерівна дорога".)
Підводяться підсумки конкурсу.
4 конкурс вікторини на увагу: «Ігровий».
Діти встають. Вчитель пояснює правила.
Коли я піднімаю червоний круг - ви завмираєте;
Жовтий - плескаєте в ладоши;
Зелений - рухаєтеся, маршируете.
Діти виконують завдання.
5 конкурс вікторини : «Дозволяється або забороняється»
Вчитель починає фразу, а діти продовжують словами «дозволяється» або «забороняється». Команди відповідають по черзі.
- Йти по тротуару (дозволяється)
- Перебігати дорогу... (забороняється)
- Допомагати літнім людям переходити вулицю ... (дозволяється)
- Вибігати на проїжджу частину ... (забороняється)
- Переходити дорогу на зелене світло ... (дозволяється)
- Переходити дорогу по зебрі ( дозволяється)
- Переходити дорогу на червоне світло ( забороняється)
- Поважати правила дорожнього руху ... (дозволяється)
Розігрування ситуації.
Підсумок вікторини.
Роздати кожному листівку - пам’ятку.