Урок з алгебри і початків аналізу (10 клас)
Дата проведення ________
Тема уроку: Тригонометричні функції, їх властивості і графіки
Мета уроку: узагальнити і систематизувати знання учнів про тригонометричні функції;
Розвивати вміння використовувати властивості тригонометричних функцій для розв`язання вправ, творчу активність, розширювати кругозір учнів; розвивати навички самостійної роботи з додатковою літературою;
Виховувати самостійність мислення, толерантність до міркувань інших учнів, зацікавленість темою, залучати до роботи в групі.
Тип уроку: систематизації та узагальнення знань, урок – гра.
Методи навчання, прийоми: опереджувальне завдання, робота в групах, словесні, наочні, практичні, Web-інструменти формуючого оцінювання сервіс LearningApps
Основні терміни і поняття: тригонометричні функції синус, косинус, тангенс, котангенс; оберненні тригонометричні функції, парні та непарні функції, період функції.
Міжпредметні зв’язки: геометрія, література.
Наочність: презентація «Тригонометричні функції», лист самоконтролю, картки – завдання, підручник.
Технічні засоби навчання: комп`ютер, мультимедіа, програма Power Point, сервіс LearningApps.
Хід уроку
«Емоційний термометр». Виберіть картку, колір якої відповідає вашому емоційному стану (на початок роботи).
Групу поділено на команди:
Команда «Синус»
Девіз:
«Команда синус просто клас, адже синус – це просто сила. Без синуса немає тангенса і навіть немає котангенса. І косинус нам не суперник, переможемо його».
Команда «Косинус»
Девіз:
«Тригонометрія – наша стихія
А косинус – наш в ній скачок
І немає в світі функції
Щоб не розв’язати за урок.»
Вчитель.У нас є дві команди, давайте з’ясуємо, яка ж команда буде відповідати першою і кому які завдання треба розв’язувати . Пригадайте, будь ласка, таку властивість тригонометричних функцій як парність і непарність та скажіть функція, яка є назвою вашої команди, парна чи непарна? Отже, команда «синус» буде виконувати завдання з непарними номерами, а команда «косинус» відповідно з парними.
(графіків)
(ординат)
(синус)
y = cosx
y = tgx
y = ctgx
4.Синус, косинус, тангенс, котангенс – це … функції
(тригонометричні)
5. Я
6. Значення, яке приймає залежна зміна…
(множина)
7. Міра виміру кута…
(радіан)
8. Обернена функція до функції y=tgx …
(арктангенс)
9. Частина кола …
(дуга)
10. І
Перевірка правильності виконання на слайді презентації
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
7 |
8 |
9 |
10 |
Г |
о |
С |
т |
я |
м |
|
р |
а |
д |
і |
1 команді
(більшому значенню аргументу відповідає більше значення функції).
(відносно осі ОУ).
(Т = 2π).
2 команді
(більшому значенню аргументу відповідає менше значення функції).
([-1;1])
4.Тестові завдання (в бланку відповідей відмітити правильну відповідь)
Питання 1.
На якому з малюнків відображений графік функції y = sin2x,
(Відповідь: В)
Питання 2.
Який із малюнків відповідає графіку функції y = cosx+1?
А |
Б |
В |
Г |
(Відповідь: Г)
5. Розв׳язування вправ (Спростити вирази за картками – завданнями)
5.1 Конкурс капітанів
Завдання |
Відповіді |
1 команда |
|
|
4sin2 |
2 команда
|
|
|
|
1 команда
|
|
- 1 |
|
2 команда |
|
|
- 1 |
5.2 Конкурс учасників команд
Завдання |
Відповіді |
1 команда |
|
|
-cos 400 |
2 команда
|
|
-cos 400 |
|
3 команда
|
|
|
|
4 команда |
|
|
|
5.3
Установити відповідність між функціями (1-4) та їх найменшими додатніми періодами.
(Завдання взято із посібника для підготовки до ЗНО)
6.Знайти відповідність (виберіть відповідність між графіком і прислів’ям та впишіть правильну відповідь в таблицю)
А |
|
Любишь с горы кататься, люби и саночки возить.
|
1 |
Б |
|
Как аукнется, так и откликнется.
|
2 |
В |
|
Повторение – мать учения.
|
3 |
7Конкурс: питання - підказки Правильні відповіді на питання відобразити в таблиці і утворити слово-відповідь.
1. Функція
1) Привычное слово кудлатой наседки
Поставьте на первое место:
2) На месте втором посмотрите-ка - нота.
Важна для любого оркестра
3) На третьем одна одинокая буква,
пятнадцатая в алфавите
1 |
2 |
3 |
4 |
КО |
СИ |
Н |
УС |
4) Один из волос на мордашке котенка
На месте четвертом прочтите.
Відповідь: Косинус
2. Функція.
Прочитати навпаки
1) Что кружится, что ложится
И на землю, и на крыши
И о чем поэт зимою
По ночам поэмы пишет?
Это первое словечко.
2) А второе просто "на"
3) Ну, а третье? Угадайте,
Что бежит по проводам?
1 |
2 |
3 |
СНЕГ |
НА |
ТОК |
Напиши, что получилось
И прочти наоборот
Не запутайся, читая,
Слово задом наперед.
Відповідь: (снег на ток - котангенс)
8. Підсумкове тестування за комп’ютерами
Рефлексія. (Емоційний термометр). Виберіть картку, колір якої відповідає вашому емоційному стану (на кінець роботи).
Життя таке: то плюс, то мінус,
Не знаю вам як, а мені
На функцію це схоже «синус»,
На графік лиш поглянь її.
Вершина, спад і знов підйоми –
Закономірності прості.
І майже все, як нам відомо,
Періодично у житті.
Я б вам хотіла побажати
Свій графік по життю знайти
Але дозволитие пораду?
По тангенсу йдіть до мети
Діти, чому саме по тангенсу? (Бо функція тангенс зростає на всій області визначення)
IVОцінки учням. Домашнє завдання: Підручник В.Г.Бевз, Г.П.Бевз «Математика 10», розділ II, повторити основні формули тригонометрії, підготуватися до контрольної роботи, вирішати завдання домашньої математичної олімпіади.