Урок 21
Тема. Трикутник і його елементи.
Мета. Вчити розпізнавати трикутники на малюнках, моделях, у навколишньому середовищі. За допомогою лінійки вчити будувати трикутники та позначати їх. Виховувати увагу, розвивати пізнавальні здібності учнів (математичне мовлення).
Обладнання. Приладдя для побудови трикутників, малюнки геометричних фігур, картки із завданнями.
Тип уроку. Комбінований.
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку.
Щоб заняття пройшло не марно,
Треба сісти рівно й гарно,
І довкола озирнутись,
І сусіду посміхнутись.
А щоб знання здобути,
Треба... уважним бути!
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Технологія «Скринька»
Клас ділиться на дві групи (за допомогою кольорових смужок). Кожна група обирає лідера. Він підходить до скриньки й витягує картку, на якій записані завдання для суперників. Якщо група суперників не зможе дати відповідь на запитання, то на це питання відповідає група, яка його ставила.
ІІІ. Оголошення теми, мети , завдань уроку.
Сьогодні на уроці ми будемо вчитися розпізнавати трикутники на малюнках, моделях, у навколишньому середовищі. За допомогою лінійки будемо вчитися будувати трикутники та позначати їх.
ІV. Робота над темою уроку.
- Яких тварин нагадують вам ці малюнки?
- Назвіть якими цифрами позначено трикутники.
- Скільки у трикутника кутів?
- Скільки у трикутника сторін?
- Скільки у трикутника вершин?
- Як називаються всі зображені фігури?
- Де ще можна побачити трикутники?
- Чи можна побачити трикутники у нас класі?
- Назвіть де?
А тепер ми з вами будемо вчитися будувати трикутники (Фронтальна робота з учнями). Щоб побудувати трикутник треба мати олівець і лінійку. Ставимо на папері три точки, сполучимо ці точки відрізками, утворена фігура і є трикутник.
- Побудуйте в зошитах довільний трикутник.
Вершини трикутника позначають великими буквами латинського алфавіту, наприклад: А, В, С.
- Позначте вершини вашого трикутника буквами.
Діти отримують картки із геометричними фігурами (квадрат, прямокутник, ромб і т. д.)
- Проведіть пряму так, щоб утворилися трикутники.
V. Підсумок уроку.
- Яку геометричну фігуру ми вивчили?
- Що нового дізналися на уроці?