Урок з математики 3 клас "Множення і ділення на 100. Розв'язування задач"

Про матеріал
Розробка уроку має цікавий пізнавальний матеріал та корекційну роботу, спрямовану на розвиток дітей з особливими освітніми потребами.
Перегляд файлу

Мета: вчити учнів застосовувати в обчисленнях правило множення та ділення на 100, формувати навички усних і письмових обчислень, уміння розв’язувати задачі вивчених видів;

розвивати мислення, уяву, математичне мовлення;

виховувати інтерес до математики, пізнавальні інтереси.

Хід уроку:

І. Оргмомент

Як квіти тягнуться до весняних променів сонця, так і людина тягнеться до знань, тому девізом нашого уроку будуть такі слова: «Світ освітлюється сонцем, а людина – знанням». Нас чекає велика праця. Справитися з нею допоможуть ваша уважність, працелюбність та знання. За нашею працею буде стежити маленька істота, яка є однією з найпрацелюбніших у всьому світі. Здогадались? (Бджілка).

Ця комаха – символ мудрості, порядку, працьовитості. Сьогодні вона нас буде супроводжувати на уроці.

Бджілки зберігають багато таємниць про себе. Людина до цих пір не змогла їх розгадати. А ми спробуємо заглянути в їхній загадковий світ. Але для цього потрібно виконати ряд завдань.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Дорога бджілки починається з вулика. На пасіці знаходиться багато вуликів. Якщо заглянути в один із них, то можна побачити безлад. Але це не так. Кожна бджілка займається своєю справою. На нашій пасіці вулики незвичайні – із завданнями.

1. Цікава задача.

У бджілки стільки очей, скільки у тебе та ще стільки, скільки у тебе, та ще півстільки, як у тебе (5, так у бджоли 2 великих ока по боках голови та три маленьких на чолі між ними. Учені й досі не знають для чого їй ще три ока)

Можемо дізнатися таємниці бджіл. Синій, жовтий, жовто-гарячий та зелений – саме ці кольори розрізняють бджоли. А ще вони бачать ультрафіолетові промені, яких не бачимо ми.

2. Каліграфічна хвилинка.

Бджілку шанували у всі часи. Мед вважали їжею Богів. У Київській Русі відмічали свято бджіл. До речі, це було у квітні. А якого числа треба вам відгадати. Воно двоцифрове. Сума цифр дорівнює трьом, число десятків на три більше від одиниць. Яке це число? (30)

3. «Мозковий штурм». Доповніть речення:

- При множенні 1 на будь-яке число, отримаємо … (теж саме число);

- При множенні будь-якого числа на 1, отримаємо … (теж саме число);

- При множенні 0 на будь-яке число, отримаємо … (0);

- При діленні нуля на будь-яке число, отримаємо … (0);

- На 0 ділити … (не можна);

- При діленні числа на само себе, отримаємо … (1);

- Щоб помножити число на 10, потрібно … (справа приписати 0);

- Щоб поділити число на 10, потрібно … (справа відкинути 0).

4. Гра «Я тобі, ти мені».


0*6                71/71  34/0              21/21      1*17        

9*1    0*79             10/10        99*0             10*10

5. Розв’язування прикладів «ланцюжком» №748 стор. 118.

ІІІ. Повідомлення теми уроку

Сьогодні ми вивчимо правило множення та ділення на 100.

IV. Вивчення нового матеріалу.

1. Колективна робота за №750.

Бджоли дуже добре орієнтуються в часі. Для цього їм не потрібні ні годинник, ні сонце. Їм необхідні квіти.

Головним завданням бджіл є не тільки збирання нектару й пилку, але й запилення рослин. У світі немає двох однакових людей, тварин. Спробуйте порівняти приклади.

Висновок: щоб помножити число на 100, треба до нього справа приписати два нулі.

2. Складання рівностей за № 751.

Висновок: щоб поділити на 100 число, яке закінчується нулями, треба в ньому справа закрити два нулі.

V. Розвиток математичних знань.

1. Колективне розв’язування прикладів №752.

Виконавши це завдання, бджілки відкривають нам ще одну таємницю. Бджола може вилетіти з вулика майже на 8 км, безпомилково знайти дорогу додому.

Фізкультхвилинка.

Сонечко прокинулось, потягнулось,

В різні боки повернулось,

Потім весело всміхнулось,

Кругом себе повернулось.

Бджілки зранку вилітають

І на квіточки сідають.

Сядьте, діти, й ви за парти.

Навчання – праця, це не жарти.

2. Робота над задачею №753.

Зібравши нектар, бджілка поспішає до вулика. Там вона зливає його в стільники, які мають форму шестикутника.

3. Задача усно.

Скільки окремих шестикутників можна скласти з 25 паличок? (4).

Бджола за один виліт приносить маленьку краплину меду. А щоб зібрати 1кг меду їй треба облетіти 10 млн квіток. Це ще одна таємниця бджіл.

4. Робота над задачею №757.

У 2009 році в місті Тернополі на бульварі Шевченка встановлено пам’ятник бджілки з бронзи. Його висота 2,5 м і має вигляд медових стільників, на яких сидить бджола. Напис: «Бджілці-трудівниці»

VI. Підсумок уроку

Ми могли зазирнути лише одним оком до життя цієї дивної комахи, яка все життя працює. Що нового дізналися? Яка таємниця найбільше здивувала?

Я бажаю, щоб ви були такими ж працьовитими і корисними, як ці маленькі комахи.

VII. Домашнє завдання №756.

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
9 березня 2019
Переглядів
3140
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку