Тема: Трикутник та його елементи. Рівні сть геометричних фігур.
Мета:
Навчальна: узагальнити та скоригувати знання учнями змісту понять: «трикутник»; «сторона, вершина, кут (внутрішній) трикутника»; «кут, протилежний стороні»; «кут, прилеглий до сторони»; «периметр трикутника»; «внутрішня та зовнішня область трикутника», сформувати вміння розпізнавати та називати елементи трикутників, зображених на рисунку; записувати формулу для знаходження периметра трикутника та, використовуючи цю формулу, розв'язувати задачі на обчислення сторін трикутника за відомим периметром та навпаки.
Розвивальна: розвивати ключові компетентності: навчально-пізнавальні (уміння відрізняти факти від домислів, оволодіння системою математичних знань і вмінь, необхідних для застосування в практичній діяльності, продовження освіти, інтелектуальний розвиток, формування якостей особистості, необхідних людині для повноцінного життя в сучасному суспільстві: ясність і точність думки, критичність мислення, інтуїція, логічне мислення, елементи алгоритмічної культури, просторових уявлень, здатність до подолання труднощів), інформаційно-комунікаційні (уміння знаходити інформацію в різних джерелах, використовувати різні засоби для виконання завдання), комунікативні (знання і вільне спілкування рідною мовою, навички роботи в парі), міжпредметні естетичні (зв'язок математики з різними сферами діяльності та науками, вивчення суміжних дисциплін), проектно-технологічні (уміння застосовувати знання, навички й особистий досвід у створенні та презентації результатів роботи над проектом), соціальні (уміння продуктивно співпрацювати з партнером в парі, виконувати різні ролі).
Виховна: виховувати активну позицію в навчанні, здатність відстоювати свою думку, готовність до співпраці, виховання культури особистості, відношення до математики як до частини загальнолюдської культури, розуміння значимості математики для науково-технічного прогресу.
Форми та методи навчання: «Мозковий штурм», метод «Риб’ячий скелет» (fishbone)
Тип уроку: комбінований (корекція знань, вивчення нового матеріалу).
Обладнання: презентація PowerPoint, комп’ютер, проектор, програмне забезпечення (редактор презентацій PowerPoint), опорний конспект, підручник
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент. Мобілізація активності учнів.
(Вчитель висвітлює на екран слайд 1, зачитує вислів Конфуція і стирає останні слова у реченнях, щоб учні самостійно відтворили закінчення для розминки пам’яті, «Мозковий штурм»).
Понад 2400 років тому Конфуцій сказав:
Те, що я чую, я забуваю.
Те, що я бачу і чую, я трохи пам’ятаю.
Те, що я чую, бачу й обговорюю, я починаю розуміти.
Коли я чую, бачу, обговорюю й роблю, я набуваю знань і навичок.
Коли я передаю знання іншим, я стаю майстром.
ІІ. Актуалізація опорних знань
1) Виконання усних вправ
Які фігури є основними геометричними фігурами на площині?
Назвіть знайомі вам з курсу геометрії 7 класу геометричні фігури, зображені на рисунку 1. Які властивості цих фігур ви знаєте?
Релігія стверджує, що трикутник – це символ бога, «яко верховного геометра». Згідно з біблійними твердженнями, Бог – триликий (Бог – син, Бог – отець, Бог – святий дух). І не лише трикутник, але й число три вважають священним.
Протягом 25 уроків ми будемо вивчати з вами тему «Трикутники».
2) Оголошення теми, мети, завдання уроку
ІV. Засвоєння нових знань
Методичний коментар
В означенні трикутника важливо, продемонструвавши рисунки, звернути увагу на те, що три точки, які є вершинами трикутника, не лежать на одній прямій.
На рисунку 2 а) точки А, В і С не лежать на одній прямій, тому є вершинами трикутника ABC.
На рисунку 2 б) точки А, В і С лежать на одній прямій, тому трикутника ABC не існує.
Також, формуючи знання, треба звернути увагу на взаємне розташування сторін та кутів трикутника.
V. Первинне усвідомлення нового матеріалу
Виконання усних вправ
Виконання письмових вправ
Робота з підручником:
а) периметр трикутника, якщо ВС = 15 мм;
б) найменшу сторону трикутника, якщо його периметр дорівнює 60 мм;
в) найбільшу сторону трикутника, якщо різниця двох інших його сторін дорівнює 4 мм.
VІ. Підсумки уроку
V. Домашнє завдання
1. Опрацювати §11-12, вивчити означення трикутника, рівності фігур;
2. Виконати вправи № 271, № 289, № 273 – за бажанням.
3. Творче завдання: З цупкого паперу виготовити 2 шаблони трикутників, принести його на наступний урок.