Урок трудового навчання. Виготовлення композиції «Їжачки у лісі»

Про матеріал
Тема: Виготовлення композиції «Їжачки у лісі». Мета: навчити дітей робити їжачків з пластиліну, з використанням насіння соняшника; розширити і уточнити уявлення дітей про життя їжаків; розвивати дрібну моторику рук; закріплювати вміння працювати з пластиліном, виготовляти тематичні композиції; коригувати образне мислення; виховувати охайність і наполегливість у роботі; турботливе ставлення до тварин. Тип уроку: інтегрований. Обладнання: зразок готового виробу; пластилін, підкладні дощечки, стеки, серветки, композиція з природнього матеріалу «Лісова галявина», ілюстрації, відеозапис.
Перегляд файлу

Тема:  Виготовлення композиції «Їжачки у лісі».

Мета: навчити дітей робити їжачків з пластиліну, з використанням насіння соняшника; розширити і уточнити уявлення дітей про життя їжаків; розвивати дрібну моторику рук; закріплювати вміння працювати з пластиліном, виготовляти тематичні композиції; коригувати образне мислення; виховувати охайність і наполегливість у роботі; турботливе ставлення до тварин.

Тип уроку: інтегрований.

Обладнання: зразок готового виробу; пластилін, підкладні дощечки, стеки, серветки, композиція з природнього матеріалу «Лісова галявина», ілюстрації, відеозапис.

Хід уроку

I. Організаційний момент.

(перевірка підготовки матеріалів та інструментів до уроку)

II. Нервово-психічна підготовка.

Давайте усмішки усім дарувати:

і  друзям, сестричці, і мамі, і тату.

Хай радість злітає у небо, як птах,

і добрі слова у нас всіх на устах.

  • Добрий день! Я дарую усім усмішку, гарний настрій,тепле слово. Поділіться і ви своєю усмішкою з другом. (Звучить запис пісні «Посмішка». Діти обмінюються посмішками.)

III. Актуалізація опорних знань.

  • На попередньому уроці  ми з вами зробили «Лісову галявину» з тих природніх матеріалів, які назбирали під час прогулянки до парку. Заплющимо очі і знову послухаємо  звуки тієї природи. (Звучить музика  «Звуки лісу»)
  • А листочки яких дерев потрапили до нашої колекції?

IV. Вивчення нового матеріалу.

1. Вступна бесіда вчителя.

- Непомітно підкралась Царівна зима і захотіла подивитися, як тварини і пташки підготувалися до її приходу.

На горбочку, під берізкою, хтось копошиться в опалому листі. А щоб відгадати, хто там сховався, послухаємо загадку:

У кубельце листя носить.

Стріне нас-ховає носик,

Кожушок із голочок,

Хто, скажіть, це? (Їжачок)

- До нас у гості завітав Їжачок-хитрячок.

- Діти, а що ви знаєте про їжаків?

2. Презентація їжака.

- Їжачок приніс нам дуже цікаву розповідь про своїх друзів їжачків.

Слайд №1

Зовнішній  вигляд

     їжачок

Звичайний їжак - тварина невеликих розмірів. Довжина його тіла складає 20-30 см, маса тіла - 700-800гр. Вуха відносно невеликі (зазвичай менше 3 см). Морда витягнута. Ніс у тварини гострий і постійно вологий.

На верхній щелепі у їжаків 20 дрібних гострих зубів, а на нижній - 16.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a4/A_Yawn_of_My_Hedgehog_%282%29.jpg/200px-A_Yawn_of_My_Hedgehog_%282%29.jpg

На лапах по 5 пальців з гострими кігтями. Задні кінцівки довші, ніж передні. Голки в звичайного їжака короткі, не більше 3 см.

Голки буро кольору, з темними поперечними смугами. Їжачок — це одна з тварин, яка віддає перевагу пасивному захисту від своїх природних ворогів за допомогою голок.

 Слайд №2

Місця проживання

Звичайний їжак населяє найрізноманітніші місця проживання.  Надає перевагу узліссям, переліскам, невеликим галявинам,біля річок. Він цілком може жити поряд з людиною. Звичайного їжака можна знайти у відкритих лісах, трав'янистих рівнинах, в чагарниках, піщаній місцевості і навіть в парках.

(Чагарник- те саме, що кущ,  або зона, де переважно ростуть кущі)

Слайд №3

Спосіб життя

Картинки по запросу ежик кушает

Звичайний їжак - це тварина, активна в нічний час доби. Не любить надовго йти зі свого будинку. День їжаки проводять у гнізді або інших укриттях. Гнізда будують у кущах, ямах, печерах, покинутих норах гризунів або в корінні дерев. Зазвичай гніздо займає в діаметрі 15-20 см, в ньому знаходиться підстилка із сухої трави або листя, моху. За допомогою довгих середніх пальців на ногах їжаки доглядають за своїми колючкам. У середньому, за рік міняється лише одна голка з трьох. Кожна голка зростає 12-18 місяців. У природі ці тварини живуть 3-5 років, в неволі можуть доживати до 8-10 років.

http://vetpomosch.ru/ma_uploads/2014/03/630-300x175.jpg

Як у багатьох нічних тварин, у їжака погано розвинений зір, зате вони мають гострий нюх і слух.

 З настанням заморозків їжаки щільно закривають вхід в нору і впадають у зимову сплячку. Зазвичай така сплячка триває з жовтня по квітень. Під час сплячки температура тіла їжака падає до 2 градусів  C.

Слайд №4

Харчування

    Картинки по запросу ежик кушает

Звичайний їжак - це всеїдна тварина. Основу її харчування складають дорослі комахи, гусениці, слимаки, іноді дощові черв'яки. З рослин може поїдати ягоди і фрукти.

(Слимаки, як равлики, тільки без великої черепашки)

Картинки по запросу ежик кушает

 Іноді їжак в неволі може з'їсти гадюку. На нього не діє її отрута і  не діють багато інших видів отрути, таких як миш’як, опіум.

Мишей у природі їжаки добувають досить рідко і в невеликих кількостях.

 Їжак поїдає деякі шкідливі комахи.

Картинки по запросу ежик кушает

Слайд №5

Розмноження

їжачок   

Як правило, за рік самка приносить тільки один виводок. Народжує зазвичай 3-8 (частіше всього 4) дитинчат. Дитинчата народжуються голими, сліпими, з яскраво-рожевою шкірою, маса їх тіла всього 12 грам. Через кілька годин після народження у них з'являються білі й темні м'які голки. Повністю голковий покрив формується до 15 дів життя.

Малючок

Слайд №6

 Користь і шкода для людей

Звичайний їжак корисний знищенням шкідливих комах. У той же час їжак знищує пташенят і яйця дрібних птахів, що гніздяться на землі і цим приносить шкоду.

Їжак може бути переносником деяких захворювань. На них у великих кількостях водяться кліщі і блохи.

Фото Ежик в траве

Дуже часто їжаків намагаються приручити, як домашніх вихованців. Моя думка, друзі, без крайньої необхідності (порятунок життя тварини) цього робити не варто. Їжачок — дика тварина і йому на волі краще.

3. Повідомлення теми і мети уроку.

- Наш Їжочок-хитрячок пропонує продовжити нам роботу з природнім матеріалом і зліпити такого гарненького їжачка. І наша лісова галявина поповниться новими мешканцями.

4. Розгляд зразка виробу.

- З чого зроблений наш їжак? (з пластиліну і соняшникового насіння.)

5. Зарядка для пальців рук . Гра з прищепками.

- Цього їжачка зможете зробити і ви, якщо ваші пальчики будуть вправні і слухняні. А для цього ми з вами їх трохи розігріємо. У нас їжачок загубив голки і йому немає чим себе захищати. Давайте повернемо їжачкові голки.

6. Технологія виготовлення виробу.

Розгляд і аналіз технологічної карти.

  • Що потрібне нам для роботи? (Для роботи нам потрібний пластилін, підкладна дощечка, стека і соняшникове насіння.)

(Фото№1)

  • Щоб зліпити їжака беремо пластилін коричневого кольору. (Фото№2)

Спочатку розігріваємо пластилін теплом своїх долонь, а потім робимо кульку. (Фото№3)

  •  А потім нашу кульку розкачуємо до овальної форми. (Фото№4)

Далі способом витягування зробимо носик нашому їжачкові (Фото№5)

  • За допомогою чорного перця зробимо йому очі і ніс. (Фото№6)
  • За допомогою  соняшникового насіння робимо їжачку шубку. (Фото№7)
  • І так доводимо роботу до кінця. (Фото№8)

7. Фізхвилинка.

- А зараз Їжачок-хитрячок нам пропонує трохи відпочити.

Їжачок ішов лісочком,  (діти крокують на місці)

Вмить згорнувся він клубочком. (діти присідають і встають)

А лисичка проходила (знову крокують)

Й їжачка того не з’їла (розводять руками в сторони)

8. Повторення правил техніки безпеки і гігієни праці.

- Діти, наш Їжачок-хитрячок нагадує вам про правила техніки безпеки та культури праці.

  • Не розмахувати стеками, аби не поранитися.
  • Ліпити тільки на підкладній дощечці.
  • Не залишати шматочки пластиліну на парті, не кидати їх на підлогу.
  • Після роботи руки і дощечку треба витерти серветкою і добре вимити.

9. Планування наступних трудових дій.

- Хто швидше і гарніше зробить їжачка, той може зробити йому грибочки або яблучка і покласти їх спинку їжачку, щоб було йому що їсти взимку.

- А для тих, хто буде старанно працювати – у Їжачки-хитрячка є подарунки.

10. Виконання їжачка учнями під коментар вчителя.

- А зараз візьміть пластилін, розігрійте його і скатайте кульку……

(Допомога слабким учням)

11. Словесне оцінювання виробів. Створення їжакової композиції.

V. Підсумок уроку.

- Ось і добігає наш урок до кінця.

- Що нового ви дізнались на уроці?

-  Чим вкрита спинка їжачка? 

-  Для чого потрібні йому голки??

- Які частини тіла є їжака? (голова, тулуб, лапки)

-  Що розташовано на голові? (вуха, очі, рот, ніс)

- Які лапки у тваринки? (маленькі)

- Чим вони харчуються? (це всеїдна тварина. Вона харчується комахами, гусениці, слимаки, іноді дощовими черв'яками,  може поїдати ягоди і фрукти.)

- Як називаються дітки їжака? (їжачата)

Треба завжди пам’ятати

І дорослим, і малятам,

Що нема таких тварин,

І нема таких рослин

Поблизу і навкруги,

Влітку, взимку й будь-коли,

Непотрібних зовсім нам.

Всі рослини і тварини

Вкрай потрібні для людини!

VI. Прибирання робочих місць.

  • А ось і ласощі від Їжачка-хитрячка)))
docx
Додано
18 лютого 2023
Переглядів
978
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку