Тема: Оригамі. Виготовлення «Собаки» технікою оригамі.
Мета: навчити виготовляти виріб з паперу в техніці оригамі; удосконалювати навички роботи з папером; закріпити з дітьми прийоми згинання паперу навпіл, розвивати творчі здібності і мислення на уроці трудового навчання, спостережливість, акуратність у роботі; коригувати творчу уяву; виховувати працелюбність, любов і бережне ставлення до природи, естетичні смаки.
Обладнання: папір, зразки виробу, технічне обладнання, мультимедійна презентація, музичний супровід.
Тема: Оригамі. Виготовлення «Собаки» технікою оригамі.
Мета: Навчити виготовляти виріб з паперу в техніці оригамі; удосконалювати навички роботи з папером; закріпити з дітьми прийоми згинання паперу навпіл, розвивати творчі здібності і мислення на уроці трудового навчання, спостережливість, акуратність у роботі; коригувати творчу уяву; виховувати працелюбність, любов і бережне ставлення до природи, естетичні смаки.
Обладнання: папір, зразки виробу, технічне обладнання, мультимедійна презентація, музичний супровід.
Хід уроку
I. Підготовка робочих місць.
(перед початком уроку).
II. Організаційний момент.
(Слайд 1)
III. Нервово-психічна підготовка
Промінчик зимовий заглянув у клас
І в коло велике зібрав, друзі, нас.
Нумо, з’єднайте долоньки свої
І радо всміхнемось: я-вам, ви-мені.
(Слайд 2)
-Візьміть цеглинку ЛЕГО жовтого кольору. Це буде промінчик сонечка. Доторкніться один одного цеглинкою, передайте частинку тепла другу.
- Покажіть, будь ласка, цеглинку червоного кольору, зеленого, блакитного…
Якого кольору ця цеглинка?
Хто швидше складе таку фігуру:
(Слайд 3-4)
IV. Повідомлення теми і мети уроку.
-А що то за стук? Хто там за дверима? Давайте відгадаємо.
І ввечері, і зранку
вартую я на ганку
І кусаю, і гарчу-
В дім чужих не пропущу. (Собака)
(Слайд 5)
IV. Актуалізація опорних знань.
Погляньте, які бувають породи собак.
(Слайд 6)
-Перегляньте відео про собак. (Слайд 7)
-Сьогодні до нас на урок завітав казковий Собака. Він нам пропонує зробити цікаве завдання. За допомогою техніки оригамі виготовимо ось такого свого друга.
(Слайд 8)
V. Робота над темою уроку.
Діти, я гадаю, з вас
Дехто в руки вже не раз
Паперовий аркуш брав,
З нього граючись, складав
Чи то човника, чи пташку,
Чи кишеньку, чи баклажку,
Чи то жабку, чи жучка,
Чи то просто літачка.
То ж повернемося з вами
До складання знову,
До мистецтва оригамі –
Є таке японське слово (Слайд 9)
Ориґамі (яп. 折り紙 ори— «складати», гамі — «папір», тобто «складений папір») — мистецтво складання паперу.
Оригамі (у перекладі з японського «складений папір») - древнє мистецтво складання з паперу різноманітних фігур тварин, птахів і навіть людей без застосування ножиць і клею. Існує багато версій, де саме зародилася техніка оригамі. Імовірно в Стародавньому Китаї, де була винайдена папір, але точно можна сказати що, отримало свій розвиток і стало цілим видом мистецтва в Японії.
З давніх часів оригамі грало саму різну роль у житті японців, спочатку його використовували як прикраса весільних церемоній і ритуальних дійств. Довгий час технікою складання паперу володіли тільки представники вищих станів.
У різних країнах техніка оригамі придбала різне значення: для японців стала частиною культурної традиції, для британців і американців - видом клубної діяльності, для голландців - культурою інтер'єрних прикрас.
В Україні оригамі знайшло застосування в сфері освіти та дозвілля. Складання з паперу не тільки розвиває півкулі мозку і дрібну моторику, але й сприятливо впливає на психіку людини. Оригамі сприяє концентрації уваги, розвиває пам'ять і уяву.
Існують різні види оригамі, які мають свої спеціальні назви. (Показ зразків.)
2.Розгляд зразка виробу.
(Слайд 10)
3. Технологія виготовлення виробу.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Притомилися малята –
Час фізпаузу почати!
Наш собачка вранці встав
І до класу завітав.
Повернувся, пострибав,
Вниз присів і знову встав.
Тихо він за парту сів
І до праці приступив
(Слайд 11-12)
4. Практична робота.
Одночасне поетапне виконання оригамі вчителем та учнями.
1. Квадрат покладемо до себе виворітною стороною і по діагоналі складемо трикутник.
(Слайд 13)
2. Далі знайдемо середину трикутника.
(Слайд 14)
3. Потім куточки складемо до середини, як показано на схемі.
(Слайд 15)
4. Відігнемо куточки-вушка вниз.
(Слайд 16)
5. Далі нижній край загнемо догори.
(Слайд 17)
6. Намалюємо очі і ніс нашій собачці.
(Слайд 18)
VI. Оцінювання робіт та демонстрація.
VII. Підсумок уроку.
VII. Прибирання робочих місць.