Урок з трудового навчання присвячений створенню колективної аплікації "Наш акваріум". На уроці застосовувалися дві техніки виготовлення виробів з паперу: техніка орігамі та з допомогою шаблону. Використання даних технік розвиває дрібну моторику руки першокласників, закріплює навички роботи з папером, розвиває творчі здібності, відчуття прекрасного у дітей.
Мультимедійні матеріали до уроку:
https://drive.google.com/drive/folders/1BRYZ49c3fqyJuAojR3ALrfrMEbXUYZNf?usp=sharing
СТВОРЕННЯ КОМБІНОВАНОЇ АПЛІКАЦІЇ «НАШ АКВАРІУМ»
Мета уроку: розвивати дрібну моторику; повторити правила організації робочого місця, правила безпеки життя; закріпити навички роботи з папером технікою оригамі та роботи з шаблоном; розвивати творчі здібності, уяву, фантазію; виховувати охайність, терплячість, відчуття прекрасного.
Обладнання: різнокольоровий папір, клей, фломастери, ножиці, шаблони рибок, імпровізований паперовий акваріум, телевізор.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
1. Привітання
Любі діти. У наш клас
Завітали гості щирі
Привітаймо в добрий час
Гостей посмішкою й миром
Привітайтесь!
Кому дозволимо сісти першим?
Дівчаткам
Правильно, спочатку краса, а потім сила.
2. Перевірка готовності до уроку
Скажіть будь ласка чи всі готові до кроку? Покажіть який у вас настрій на початку уроку? (Діти показують зображення смайликів, які показують настрій).
3. Упорядкування робочих місць
II. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Повідомлен ня теми та мети уроку
Сьогодні на уроці ми продовжимо знайомство з матеріалами та інструментами, які використовують на уроці трудового навчання; з правилами їх використання, з різними художніми техніками. Створимо комбіновану композицію «Наш акваріум». Ви зробите гарних рибок і «запустете» їх у наш акваріум.(На дошці імпровізований паперовий акваріум). Отже урок ми проведемо у підводному царстві.
— А яких підводних створінь ви знаєте?
(Відповіді дітей)
Послухайте загадки. Я сподіваюсь, що ви їх неодмінно відгадаєте. (Показ слайдів).
2. Розповідь учителя
— Рибами називають тварин, що постійно живуть у воді і пересуваються за допомогою плавців.
З’явилися риби тільки уявіть собі ― 400 мільйонів років тому назад і заселили всі водойми земної кулі. Вони живуть як в прісній, так і в солоній воді. Деякі з них витримують температуру мінус 15 градусів.
Тіло риб може мати найрізноманітнішу форму і забарвлення. Особливо яскраво пофарбовані мілководні риби, що живуть на коралових рифах. Тут є жовті, червоні, блакитні, зелені і навіть чорні риби.
— Придивіться уважно, який вигляд має підводний світ. Які рибки, водорості, живуть у океані. (Показ відеоролика)
І сьогодні до нас на урок завітала золота рибка. Вона буде допомагати вам у подорожі.
2. Повторення правил безпечної роботи з інструментами та матеріалами
— Пам’ятайте, що кожен учень зобов’язаний знати правила безпечної праці на уроках трудового навчання та дотримувати їх.
1. Підготувати своє робоче місце.
2. Коли вчитель звертається до всіх учнів, вони мають припинити роботу
й уважно слухати інструктаж.
3. Перевірити справність інструментів, наявність матеріалів.
4. Роботу розпочинати лише з дозволу вчителя.
5. Не можна працювати тупим та несправним інструментом.
6. Використовувати інструменти лише за призначенням.
7. Користуватися прийомами роботи з інструментами за зразком учителя.
3. Упорядкування робочих місць
У нас ось такий прекрасний акваріум. Але він пустий і в ньому немає живих істот. І сьогодні ви його заселите гарними різнокольоровими рибками, які виготовите або у техніці орігамі, або виріжете по шаблону.
У вас на партах — різнокольоровий папір, ножиці, клей, фломастери. Це ті інструменти та матеріали, якими ви будете користуватися на уроці.
Зараз ви виготовите рибок і заселите їх у наш казковий акваріум.
Подивіться будь-ласка , як виготовити рибку технікою оригамі.
4. Інструктаж учителя по виготовленню рибок.
Демонстрація відео та схеми.
5. Повторення правил безпеки під час роботи.
Правила користування ножицями
1. Користуйтеся ножицями із заокругленими кінцями.
2. Не тримайте ножиці лезом угору.
3. Не залишай ножиці розкритими.
4. Передавай ножиці кільцями вперед.
5. Не заважайте товаришам, коли вони працюють.
6. Не грай з ножицями, не піднось до обличчя.
7. Під час різання тримайте матеріал таким чином, щоб лезами ножиць не поранити руку.
8. Використовуй ножиці тільки за призначенням.
Правила роботи з папером
1. Розкладіть зручно всі матеріали та інструменти на робочому місці.
2. Якщо працюєте за малюнками, розмістіть їх перед очима.
3. Перш ніж прогладити лінію згину, переконайтеся, що куточки і краї паперу збігаються один з одним.
4. Спочатку натисніть пальцями на середині лінії згину, а потім розгладжуйте її від середини до країв.
Фізкультхвилинка
III. ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ
Під час роботи учнів звучить спокійна музика з показом відеоматеріалу.
Учитель за потреби допомагає дітям.
IV. ВИСТАВКА РОБІТ
V. ПІДСУМОК УРОКУ
— Чому був присвячений наш урок?
— Чи сподобався вам урок?
— Який у вас настрій на кінець уроку?
А може хто знає і розповість віршик про підводних мешканців.
(Виступи дітей).