Урок. Аплікація із паперу способом обривання "Осінь". 1 клас

Про матеріал

На уроці використовується спосіб обривання паперу, що дуже подобається маленьким учням. Це добре розвиває моторику пальців та дрібні м'язи, що дуже важливо для першркласників. Урок планується на пеших тижнях вересня, має сезонний напрямок, є продовженням уроків природознавства, розвитку мовлення з теми "Осінь". Можна використовувати як частину бінарного уроку.

Перегляд файлу

1 КЛАС

 

ТЕМА.  Аплікація  способом  обривання “ Осінь”.

 

МЕТА.  Розвивати  уміння  спостерігати, визначати  особливості  будови  дерев та забарвлення  їх  осіннього  вбрання; вчити  створювати  сюжетну  композицію, дотримуватись  законів  лінійної  перспективи; закріплювати  навички  підбору  кольорів і гармонійного  заповнення  аркуша  елементами  зображення; виховувати  у  дітей  терпіння, уміння  старанно  працювати, доводити  справу  до  кінця, любов  до  природи  рідного  краю.

 

ОБЛАДНАННЯ:  малюнки, репродукції  картин художників С.Шишка “ Осінь”, М.Бура чека “Золота  осінь”, І.Остроухова “Золота  осінь”; кольоровий  папір, клей, білий  аркуш паперу, грамзапис  мелодії  П.І.Чайковського “Осіння  пісня”.

 

ДЕВІЗ.  Діло  майстра  величає.

 

                                         ХІД                 УРОКУ

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНА  ЧАСТИНА

 

    Підготовка  робочих  місць.

 

ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ  ТЕМИ  УРОКУ

 

  1. Відгадування  загадки.

 

  • Сьогодні  до  нас  на  урок  завітає  чарівна  гостя. Відгадавши  загадку  ви  дізнаєтесь, хто  вона.

 

Щедра  гостя  до  нас  прийшла,

Багаті  врожаї  нам  принесла,

Фрукти  щиро  дарувала,

Золотом  листя  розфарбувала.

Хто  вона?       ( Осінь.)

 

  • За  якими  ознаками  ви  впізнали  осінь?

 

ІІІ.  РОБОТА  НАД  ТЕМОЮ  УРОКУ

 

  1. Робота  за  малюнками-пейзажами.

 

  • Розгляньте  малюнки, що  на  дошці. Відшукайте  на  них  інші  осінні  ознаки.
  • Знайдіть  на  малюнках  ранню  і  пізню  осінь. Чим  вони  відрізняються?

 

Ось  і  осінь, листя  в’яне,

За  нею  йдуть  густі  тумани.

Трави  сонні  додолу  нахиляє.

Ранками  імлиста, вдень – як  позолота,

Обриває  листя – це  її  робота.

 

  • Які  ознаки  осені  ми  ще  не  назвали?
  • Чому  “трави  сонні” ?
  • Словникова  робота “імлиста”.

 

  1. Розглядання  репродукцій  картин  художників.

 

  • Подивіться , якою  побачили і зобразили  осінь  художники.
  • Якими  засобами  зображена  осінь?
  • Які  кольори  обрали  художники для  зображення  осені?
  • Що  вам  сподобалося  в  цих  картинах ? Що  здивувало?
  • Мені  здається , що  у  цієї  красуні в руці  чарівна  паличка. Тільки  торкнеться  дерев, одягне  їх  у  золоту  сукню. Змахне  тією  паличкою – вся  земля  золотим  килимом  вкриється.

 

  1. Декламування  вірша  К. Перелісної “Золота  осінь”.

 

                      В  парках  і  садочках,

                      На доріжки  й  трави

                      Падають  листочки

                       Буро – золотаві.

                       Де  не  глянь, навколо

                       Килим  кольористий,

                       Віти  напівголі

                       Й небо  синє , чисте.

                       Метушні  немає,

                       Тиша  й  прохолода –

                        Осінь  золотава

                         Тихо  й  ніжно  ходить.

 

  1. Прослуховування  мелодії з  альбому  П.І.Чайковського “Осіння  пісня”.  Створення  емоційного  стану.

 

  • Заплющіть  очі, послухайте , як  композитор відчув  і  зобразив  осінь  за  допомогою  звуків.
  • Що  ви  малювали  в  уяві  під  музику ?

 

  1. Хвилинка  ерудита.

 

  • Чому  листя  міняє  колір  восени? ( Осінній  колір – це  справжній  колір  листя. Бо  влітку , на  сонці , листя  виробляють  багато  зеленої  речовини – хлорофілу, а  він  перекриває  справжній  колір.)

 

  1. Дидактична  гра  “Впізнай  дерево”.

( на  дошці – предметні  малюнки  з  зображенням  дерев )

За  допомогою  загадок, відгадай  дерево

 

                   Могутній  лицар  в  зеленій шапці.  ( Дуб.)

 

                    Стоять  стовпи  білі, а  на  них  шапки  зелені.

                                                                                ( Берези.)

 

                    Навесні  красується  білим  цвітом,

                    а в жнива – червоним  плодом.        ( Вишня.)

 

                    І маленькі , і старенькі,

                    Влітку, взимку, навесні

                    Всюди  вдягнені гарненько

                    У  зелені  сукні  всі.                          ( Ялинки.)

 

  • Назви  решту  дерев  з  малюнків.

 

  1. Дидактична  гра  “Конструктор”
    • Розшифруй  назви  дерев.

 

ОНСАС , ІВХАЛЬ , ЗЕРЕАБ , ЛНЕК , ОБГИНРАО , СИКАО ,
                               НТАКША

 

ХВИЛИНКА    ЕРУДИТА

Береза  живе – 150 років, ялина – 200 років, дуб – 2000 років.

 

Бук  росте  дуже  повільно. Лише  на  60 або  70  році  життя  він  починає  цвісти.

 

Вишня – символ  ласки, доброти і  щедрості.

 

Одна знищена  сокирою  береза  може  втратити  за  весну  200л соку.

 

Береза  випаровує  за  день  6 відер  води, дуб – 8 , а евкаліпт – 40.

 

Людині  потрібно  на  добу  960л кисеню, скільки  й  виділяє  5  дорослих  дерев.

 

Приклади  влітку  руку  до  стовбура  берези. Він  прохолодний , навіть  під  гарячим  сонцем.

 

Часто  люди  називають  липу “ солодким  деревом ”. Але  цукерки  не  ростуть, але  подивись  уважно. Чому ?

 

 

  1. Словникова  робота.

 

Аплікація , пейзаж , обривання.

 

  1. Робота  над  змістом  девізу.
  2. Поетапне  виконання  роботи.

 

а)  Ніг  не  мають, а йдуть. Очей  не  мають, а плачуть.        

                                               (Хмари.)

 

  • Якого  вони  кольору  восени? Форми?
  • В  якій  частині  аркуша  розташуємо?

 

          б)  Що сходить  без  насіння ?  ( Сонце.)

 

  • Якого  кольору  восени? Якої  форми?
  • Де розташуємо?

 

          в)  Влітку  в  шубі, взимку – голе ?  ( Дерево.)

 

  • З  яких  частин  складається  дерево ?
  • Де  розташуємо?

 

          г)  Що  називають  зеленим  морем? Чому? (Трава.)

 

          д)  Влітку  виростають. А восени – опадають. ( Листя.)

 

          е) Їх  називають  “сльози  неба”.        ( Дощ.)

 

ІУ. АНАЛІЗ  І  ВИСТАВКА  РОБІТ  УЧНІВ

 

У.   ПІДСУМОК  УРОКУ

  • Які  ознаки  осені  зобразили  в  роботі ?
  • Що  було  цікавим? Новим ?
  • Яку  роботу  було  важко  виконувати ?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Зигар Елена
Додано
8 жовтня 2018
Переглядів
2961
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку