На уроці використовується спосіб обривання паперу, що дуже подобається маленьким учням. Це добре розвиває моторику пальців та дрібні м'язи, що дуже важливо для першркласників. Урок планується на пеших тижнях вересня, має сезонний напрямок, є продовженням уроків природознавства, розвитку мовлення з теми "Осінь". Можна використовувати як частину бінарного уроку.
ТЕМА. Аплікація способом обривання “ Осінь”.
МЕТА. Розвивати уміння спостерігати, визначати особливості будови дерев та забарвлення їх осіннього вбрання; вчити створювати сюжетну композицію, дотримуватись законів лінійної перспективи; закріплювати навички підбору кольорів і гармонійного заповнення аркуша елементами зображення; виховувати у дітей терпіння, уміння старанно працювати, доводити справу до кінця, любов до природи рідного краю.
ОБЛАДНАННЯ: малюнки, репродукції картин художників С.Шишка “ Осінь”, М.Бура чека “Золота осінь”, І.Остроухова “Золота осінь”; кольоровий папір, клей, білий аркуш паперу, грамзапис мелодії П.І.Чайковського “Осіння пісня”.
ДЕВІЗ. Діло майстра величає.
ХІД УРОКУ
Підготовка робочих місць.
Щедра гостя до нас прийшла,
Багаті врожаї нам принесла,
Фрукти щиро дарувала,
Золотом листя розфарбувала.
Хто вона? ( Осінь.)
Ось і осінь, листя в’яне,
За нею йдуть густі тумани.
Трави сонні додолу нахиляє.
Ранками імлиста, вдень – як позолота,
Обриває листя – це її робота.
В парках і садочках,
На доріжки й трави
Падають листочки
Буро – золотаві.
Де не глянь, навколо
Килим кольористий,
Й небо синє , чисте.
Метушні немає,
Тиша й прохолода –
Осінь золотава
Тихо й ніжно ходить.
( на дошці – предметні малюнки з зображенням дерев )
За допомогою загадок, відгадай дерево
Могутній лицар в зеленій шапці. ( Дуб.)
Стоять стовпи білі, а на них шапки зелені.
( Берези.)
Навесні красується білим цвітом,
а в жнива – червоним плодом. ( Вишня.)
І маленькі , і старенькі,
Влітку, взимку, навесні
Всюди вдягнені гарненько
У зелені сукні всі. ( Ялинки.)
ОНСАС , ІВХАЛЬ , ЗЕРЕАБ , ЛНЕК , ОБГИНРАО , СИКАО ,
НТАКША
Береза живе – 150 років, ялина – 200 років, дуб – 2000 років.
Бук росте дуже повільно. Лише на 60 або 70 році життя він починає цвісти.
Вишня – символ ласки, доброти і щедрості.
Одна знищена сокирою береза може втратити за весну 200л соку.
Береза випаровує за день 6 відер води, дуб – 8 , а евкаліпт – 40.
Людині потрібно на добу 960л кисеню, скільки й виділяє 5 дорослих дерев.
Приклади влітку руку до стовбура берези. Він прохолодний , навіть під гарячим сонцем.
Часто люди називають липу “ солодким деревом ”. Але цукерки не ростуть, але подивись уважно. Чому ?
Аплікація , пейзаж , обривання.
а) Ніг не мають, а йдуть. Очей не мають, а плачуть.
(Хмари.)
б) Що сходить без насіння ? ( Сонце.)
в) Влітку в шубі, взимку – голе ? ( Дерево.)
г) Що називають зеленим морем? Чому? (Трава.)
д) Влітку виростають. А восени – опадають. ( Листя.)
е) Їх називають “сльози неба”. ( Дощ.)
У. ПІДСУМОК УРОКУ