Урок трудового навчання з теми Вибір обєкта проектування (серветниці)

Про матеріал
Розробка уроку трудового навчання розрахована для учнів 5-6 класу, які не поділяються на групи.
Перегляд файлу

Дата:                                                                                                                                   ____ клас

Тема. Вибір об’єкта проектування. Планування роботи з виконання проекту.

Мета: продовжувати вчити вибирати об’єкт проектування – серветницю; скласти план роботи з виконання проекту; проектувати модель виробу; розробляти ескіз виробу; розвивати пам'ять, мислення; виховувати інтерес до ручної творчості.

Об’єкт праці: серветниця.

Дидактичне забезпечення: фото та зразки серветниць, виконаних у різних техніках.

Матеріально-технічне забезпечення: зошит, кольорові олівці, ручка.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Очікувані результати:

  • Розрізняє етапи проектної діяльності.
  • Застосовує методи фантазування та біоформ під час проектування виробу.
  • Розрізняє моделі-аналоги стосовно об’єкта проектування.
  • Добирає конструкційні матеріали залежно від їхніх властивостей. Розуміє роль природних матеріалів як важливого екологічного ресурсу в збереженні довкілля.
  • Виконує технологічні операції відповідно до обраного виробу та технології його виготовлення.
  • Добирає інструменти та матеріали для виготовлення виробу.
  • Дотримується прийомів роботи з інструментами та пристосуваннями.
  • Визначає необхідну кількість матеріалів для виготовлення виробу.
  • Виготовляє виріб.
  • Дотримується правил безпечної праці під час виконання технологічних операцій

Хід уроку

І. Організаційна частина

Привітання. Перевірка присутності учнів. Призначення чергових.

ІІ. Вступне слово вчителя

Розгадування ребуса

(Серветка)

- Що називають серветкою?

- Серве́тка — шматок тканини або нетканого матеріалу прямокутної (рідше іншої) форми, що застосовується для видалення різних речовин з поверхонь.

Розповідь учителя

- Зараз складно уявити собі процес прийому їжі при відсутності серветок. Ці непомітні помічники настільки міцно увійшли до вжитку вдома, у кафе та ресторанах. Складно уявити, що серветки раптом зникнуть із святкових столів чи стануть недоступними для повсякденного використання. Використання серветок також має досить давню історію.

Може здатися дивним, але видатний мислитель епохи Відродження Леонардо да Вінчі – геніальний художник, архітектор, математик, винахідник, лікар – в першу чергу вважав себе майстерним кухарем. Сьогодні про нього говорили б ще як про дієтолога і гігієніста.

 У своїх нотатках про обіди тодішніх володарів і їх придворних Леонардо писав: “Коли гості покидають зал, я бачу безлад і розгром, що нагадує поле битви. Звичай прив'язувати кроликів до стільців, щоб витирати руки об шерсть тварин, здається мені не відповідним часу, в якому ми живемо. Мені також не подобається звичай витирати свою ложку об одяг тих, що сидять поруч. Кожному потрібно видавати свій власний шматок тканини, який можна буде прибрати, забруднивши руками або ложкою, щоб не спотворювати стіл”. Так на думку багатьох істориків кулінарії, і була введена в європейський ужиток звична нині багатьом звичайна столова серветка.

  Відомо, що у давній Греції замість серветок використовувалося листя фігового дерева, яким раби витирали обличчя господарів після вживання їжі чи вина. У Римі заможні патриції витирали свої руки за допомогою полотняних серветок, чи обмивали пальці у мисках із трояндовою водою. У Європі серветки набули широкого розповсюдження не тільки як суто утилітарний засіб, але і як декоративний елемент, який прикрашав столи із закусками чи сімейними трапезами.

ІІІ. Повідомлення теми та завдань уроку

- На сьогоднішньому уроці ви розпочнете роботу над проектом під назвою «серветниця».

ІV. Засвоєння нових знань

Мозковий штурм

  • З яких матеріалів можна виготовити серветницю?

Демонстрація серветниць з різних матеріалів

  • Яка подобається найбільше?
  • У якій – вдало поєднано кольори?
  • Яка – найоригінальніша?

 

Розповідь учителя

- Вироби в техніці плетіння археологи знаходили під час розкопок в Євразії і Африці. Вважається, що в період неоліту люди вже освоїли цей вид ремесла і створювали предмети побуту з листя і стебел рослин. В античні часи для виготовлення виробів, які застосовуються в побуті, використовували лозу і коріння дерев.

  В 19-20 століттях люди виготовляли методом плетіння дахи, огорожі, меблі. Сучасникам, хто чує про цю техніку, представляється меблі з ротанга для заміських будинків і дач, інвентар з верболозу, сувеніри з берести.

  Але ж асортимент може бути значно ширший! Більш того, створити дизайнерські речі можна самостійно, використовуючи не лозу, а папір!

 

V. Закріплення матеріалу

Планування роботи з виконання проекту:

  1. Дізнатися … (про історію появи серветок).
  2. Дібрати … (моделі-аналоги).
  3. Створити … (кольоровий ескіз).
  4. Підготувати … (необхідні матеріали та інструменти).
  5. Виготовити … із газетної лози.
  6. Оздобити «декупажем» готовий виріб.
  7. Розрахувати … .
  8. Розробити … .
  9. Здійснити … .

VІ. Підведення підсумків уроку

Складання запитань до кросворда

 

 

1р

 

 

 

 

 

 

6т

 

7ф

 

 

 

 

е

 

3к

р

о

4л

и

к

 

і

 

 

 

 

с

 

 

 

 

е

 

а

 

г

 

 

 

 

т

 

 

5т

р

о

я

н

д

о

в

а

 

 

о

 

 

 

 

н

 

и

 

в

 

 

2с

е

р

в

е

т

к

а

 

н

 

е

 

 

 

 

а

 

 

 

 

р

 

а

 

 

 

 

 

 

н

 

 

 

 

д

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

о

 

 

 

 

 

 

 

Вправа «Закінчи речення»

На уроці я дізналася …

Мені найбільше запам’яталось …

Мені найкраще вдалося …

VІІ. Оголошення домашнього завдання

- Підготувати моделі-аналоги серветниць із «газетної соломи».

- Знайти цікаву інформацію про серветки*

VІІІ. Прибирання робочих місць

docx
Додано
26 лютого 2020
Переглядів
3020
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку