Дата: ____ клас
Тема. Вибір об’єкта проектування. Планування роботи з виконання проекту.
Мета: продовжувати вчити вибирати об’єкт проектування – серветницю; скласти план роботи з виконання проекту; проектувати модель виробу; розробляти ескіз виробу; розвивати пам'ять, мислення; виховувати інтерес до ручної творчості.
Об’єкт праці: серветниця.
Дидактичне забезпечення: фото та зразки серветниць, виконаних у різних техніках.
Матеріально-технічне забезпечення: зошит, кольорові олівці, ручка.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Очікувані результати:
Хід уроку
І. Організаційна частина
Привітання. Перевірка присутності учнів. Призначення чергових.
ІІ. Вступне слово вчителя
Розгадування ребуса
(Серветка)
- Що називають серветкою?
- Серве́тка — шматок тканини або нетканого матеріалу прямокутної (рідше іншої) форми, що застосовується для видалення різних речовин з поверхонь.
Розповідь учителя
- Зараз складно уявити собі процес прийому їжі при відсутності серветок. Ці непомітні помічники настільки міцно увійшли до вжитку вдома, у кафе та ресторанах. Складно уявити, що серветки раптом зникнуть із святкових столів чи стануть недоступними для повсякденного використання. Використання серветок також має досить давню історію.
Може здатися дивним, але видатний мислитель епохи Відродження Леонардо да Вінчі – геніальний художник, архітектор, математик, винахідник, лікар – в першу чергу вважав себе майстерним кухарем. Сьогодні про нього говорили б ще як про дієтолога і гігієніста.
У своїх нотатках про обіди тодішніх володарів і їх придворних Леонардо писав: “Коли гості покидають зал, я бачу безлад і розгром, що нагадує поле битви. Звичай прив'язувати кроликів до стільців, щоб витирати руки об шерсть тварин, здається мені не відповідним часу, в якому ми живемо. Мені також не подобається звичай витирати свою ложку об одяг тих, що сидять поруч. Кожному потрібно видавати свій власний шматок тканини, який можна буде прибрати, забруднивши руками або ложкою, щоб не спотворювати стіл”. Так на думку багатьох істориків кулінарії, і була введена в європейський ужиток звична нині багатьом звичайна столова серветка.
Відомо, що у давній Греції замість серветок використовувалося листя фігового дерева, яким раби витирали обличчя господарів після вживання їжі чи вина. У Римі заможні патриції витирали свої руки за допомогою полотняних серветок, чи обмивали пальці у мисках із трояндовою водою. У Європі серветки набули широкого розповсюдження не тільки як суто утилітарний засіб, але і як декоративний елемент, який прикрашав столи із закусками чи сімейними трапезами.
ІІІ. Повідомлення теми та завдань уроку
- На сьогоднішньому уроці ви розпочнете роботу над проектом під назвою «серветниця».
ІV. Засвоєння нових знань
Мозковий штурм
Демонстрація серветниць з різних матеріалів
Розповідь учителя
- Вироби в техніці плетіння археологи знаходили під час розкопок в Євразії і Африці. Вважається, що в період неоліту люди вже освоїли цей вид ремесла і створювали предмети побуту з листя і стебел рослин. В античні часи для виготовлення виробів, які застосовуються в побуті, використовували лозу і коріння дерев.
В 19-20 століттях люди виготовляли методом плетіння дахи, огорожі, меблі. Сучасникам, хто чує про цю техніку, представляється меблі з ротанга для заміських будинків і дач, інвентар з верболозу, сувеніри з берести.
Але ж асортимент може бути значно ширший! Більш того, створити дизайнерські речі можна самостійно, використовуючи не лозу, а папір!
V. Закріплення матеріалу
Планування роботи з виконання проекту:
VІ. Підведення підсумків уроку
Складання запитань до кросворда
|
|
1р |
|
|
|
|
|
|
6т |
|
7ф |
|
|
|
|
е |
|
3к |
р |
о |
4л |
и |
к |
|
і |
|
|
|
|
с |
|
|
|
|
е |
|
а |
|
г |
|
|
|
|
т |
|
|
5т |
р |
о |
я |
н |
д |
о |
в |
а |
|
|
о |
|
|
|
|
н |
|
и |
|
в |
|
|
2с |
е |
р |
в |
е |
т |
к |
а |
|
н |
|
е |
|
|
|
|
а |
|
|
|
|
р |
|
а |
|
|
|
|
|
|
н |
|
|
|
|
д |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
о |
|
|
|
|
|
|
Вправа «Закінчи речення»
На уроці я дізналася …
Мені найбільше запам’яталось …
Мені найкраще вдалося …
VІІ. Оголошення домашнього завдання
- Підготувати моделі-аналоги серветниць із «газетної соломи».
- Знайти цікаву інформацію про серветки*
VІІІ. Прибирання робочих місць