Урок "Турбуємося про власне здоров'я"

Про матеріал
Даний конспект уроку спрямований на закріплення теми "У лікаря". Конспект містить різні види завдань та форми роботи учнів: індивідуальну, парну, групову. Ці завдання сприяють формуванню компетентностей: спілкування іноземною мовою, загальнокультурну, здоров’язберігаючу
Перегляд файлу

Theme of the lesson:  We Must Care of Our Health

                                   Good Health is Above Wealth. Здоровя дорожче за багатство

 

Objectives:

  • навчальна: формувати вміння в учнів висловлюватися за темою,  використову-

                    ючи вивчені  ЛО, мовні та граматичні структури;

  • розвиваюча: розвивати пізнавальний інтерес, пам'ять, увагу, логічне мислення;

                          розвивати мовну здогадку;

                        сприяти  формуванню компетентностей: спілкування іноземною

                        мовою, загальнокультурну, здоровязберігаючу;

  • виховна:  виховувати відповідальне ставлення до свого здоровя та здоровя

                        оточуючих;

                        виховувати в учнів прагнення до здорового способу           життя;

                             розуміння важливості вивчення іноземної мови і  потреби

                             користуватися нею як засобом спілкування.                                              

  • освітня: розширити знання учнів про культуру та традиції народу Англії через 

                     прислів’я.

 

Хід уроку

 

 

І.  Підготовка до сприймання іншомовного мовлення.

   1. Привітання

 

- Good morning, dear pupils!

- I am glad to see you! 

- Are you ready for the lesson?             

- How are you feeling today?

 

2. Повідомлення теми та мети уроку.

 

  The topic of our lesson is “ You Must Care About Health”. And we’ll talk about health. I hope you’ll like today’s lesson, because we’ll speak about interesting and useful things. Today you will show your skills and abilities to use our knowledge in true- to- life situations.

 

3. Уведення в іншомовну атмосферу.

А) Гра “My Body”

 

learnit194_200x400

1 – hair     2 – head  3 – eye   4 – ear   5 – nose   6 – lips   7 – face   8 – neck   9 – shoulder    10 – arm   11 – elbow   12 – wrist   13 – hand   14 – thumb   15 – fingers   16 – breast         17 – chest   18 - stomach/tum/  tummy   19 – abdomen   20 – bottom   21 – thigh   22 – leg  23 – knee   24 – ankle   25 - foot/feet   26 - big toe   27 – toes

 

II. Основна частина уроку.

 

  1. Асоціативний кущ «Здоров’я».

 

HEALTHY LIFE

Healthy way of living

Healthy food

Trips, journeys

Success in studies

Taking a cold shower

Taking regular exercises

Kindness

Tolerance

Friendship

Love

Respect

Help

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                

 

 

 

 

 

 

2.Cпівставлення прислівїв.  Matching the proverbs

   There can be no doubt that health is very important for any person. There are many proverbs about health. Have a look at the cards and match two parts of every proverb, read together and give Ukrainian equivalents. There are some proverbs.

1.

A sound mind in

a) keep the doctor away

2.

An apple a day

b) is above wealth

3.

Early to bed and early to rise

c) in a sound body

4.

Good health

d) but eat to live

5.

Live not to eat

e) makes man healthy, wealthy and  wise

1.У здоровому тілі здоровий дух.

2. Хто рано встає, тому Бог дає.

3. Здоров'я дорожче за багатство.

4. З'їдай в день по яблуку і лікар тобі не знадобиться.

5. Живи не для того, щоб їсти, а їж для того, щоб жити.

  1. Гра «Пантоміма».

        The next task is the game “Pantomime”. Your task to show some desease.

 

 

  1. Вправа «Знайди свою проблему» . Exercice “Find Your Probleme”.

 

      Look at your paper and read it. You have to complete the sentences in which some of the children have these problems. Do this task. You have three minutes.

Complete the sentences.

 

Headache, toothache, sore throat, stomachache,  Broken leg, flu, hay fever

 

1.Kate ate too much ice-cream yesterday, and today she has got a ………….…

2.Nick didn’t wash his hands before supper and now he has got a …..…………

  1. Tom doesn’t visit his dentist regularly, so he has got a …………..…
  2. Ann often has got ………………..because she watches TV from morning till night.
  3. Taras played football yesterday. He fell down and now he has got a ………….
  4.  Ben spoke with his ill friend and he caught the………………………………..
  5. Tina had …………………………. when she had smelled flowers

 

  1. Аудіювання

 

The doctor visited me.

My name is Nick. Four days ago I suddenly fell ill. I had a headache and a terrible cough. My temperature was 38,5. Besides my nose was clothed up.

My mother telephoned our doctor and she came in an hour. She examined me, took the temperature and took a pulse. She said, “Nothing serious, just a flue. Keep your bed for a few days, don’t go out or you get complications.”

The doctor prescribed me a cough syrup and tablets.

Four days passed. I followed the instructions of the doctor and now I am well.

 

Medical Card

Рatient:

 

Symptoms:

 

Exmination of the Patient:

 

Diagnosis:

 

Treatment:

 

Next time visit:

 

 

  • What is a patient name?
  • What symptoms did he have?
  • What did the doctor do?
  • What was the diagnosis?
  • What did doctor prescribe to Nick?

 

  1. Вправа « Твої рекомендації». Робота в парах.

 

You see these tables. Your task is to complete it with your advice and your next action

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "подавився"

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "зламана кістка ноги"

 

 

Пов’язане зображення

 

 

 

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "disease"

 

 

 

 

 

  1. Розігрування діалогів.

 

  • Good morning!
  • What’s the matter?
  • I’ve got a headache.
  • What is your temperature?
  • It is 37 degrees.
  • You should stay in bed. Take this medicine three times a day before meals. Take some vitamins, too.
  • Thank you very much. Good bye.
  • Good bye

 

 

  • Good morning, Doctor!
  • Good morning. What’s the matter with you?
  • My arm hurts.
  • What has happened to you?
  • I was playing basketball when suddenly I fell down.
  • You should X-ray your arm.
  • Thank you, doctor.
  • Good bye.

 

  • Hello,    .
  • Hello,   . What was the matter with you yesterday? You weren’t in the swimming pool.
  • I was ill. I had a stomachache.
  • What did you do?
  • I took some pills.
  • Are you all right now?
  • Yes, I am.

 

 

 

  1. Творча робота . Створення постеру.

Your task to draw the poster-recommendations what should we do to be healthy? Your recommendations you must draw in pictures.

 

III. Заключна частина уроку.

  1. Підсумок уроку.
  2. Домашнє завдання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rash                 toothache          

 

 

   sore throat 

 

 

                       earache                      bruise    

 

                   

Cough              stomach ache  

 

          

  feel dizzy                   cut            broken leg

docx
Додано
23 березня 2020
Переглядів
493
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку