Урок. "Туризм як складник національної економіки, його види. Чинники розвитку туризму в регіоні, країні. Туристична інфраструктура. Туризм в Україні". 9 клас

Про матеріал
Цей матеріал дає змогу сформувати знання про види туризму, ознаки понять «туризм», «рекреаційні ресурси», «інфраструктура туризму»; вдосконалювати уміння виявляти та оцінювати вплив природних і суспільних чинників на розвиток туризму; показувати на карті основні райони туризму в Україні; обгрунтовувати рівень розвитку туризму в окремих регіонах України.
Перегляд файлу

Тема: Туризм як складник національної економіки, його види. Чинники розвитку туризму в регіоні, країні. Туристична інфраструктура. Туризм в Україні. 9 клас

Мета:

навчальна: сформувати знання про види туризму, ознаки понять «туризм», «рекреаційні ресурси», «інфраструктура туризму»; вдосконалювати уміння виявляти та оцінювати вплив природних і суспільних чинників на розвиток туризму; показувати на карті основні райони туризму в Україні; обгрунтовувати рівень розвитку туризму в окремих регіонах України.

розвивальна та виховна: вдосконалювати вміння самостійно працювати з інформацією, збирати дані, аналізувати інформацію; виховувати почуття патріотизму, любові до рідної країни.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Обладнання: підручники, атласи, контурні карти, карта Адміністративно-територіального устрою країни, компьютер, проєктор(інтерактивна дошка), мультимедійна презентація.

Опорні та базові поняття: туризм, туристична інфраструктура, рекреаційні ресурси, туристичні райони, природно-заповідний фонд.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація чуттєвого досвіду й опорних знань учнів.

Які галузі третинного сектора господарства було вами досліджено на попередніх уроках?

ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів.

Чи любите ви подорожувати? Що приваблює вас у подорожах?

Повідомлення теми, цілей  і завдань уроку.

ІV. Вивичення нового матеріалу.

  1. Туризм, його види, значення.

Слово вчителя(розповідь учителя супроводжується запитаннями до учнів, завданнями для роботи з підручником та атласом)

Туризм – це подорож людей за межі середовища постійного проживання з будь-якою (за винятком забороненої законом) метою без здійснення оплачуваної діяльності в місці перебування на термін від 24 годин до одного року. Слід розрізняти подорожі міжнародного і внутрішнього туризму. Міжнародний туризм – це подорожі, які передбачають перетин державного кордону. Залежно від напрямку розрізняють в’їзний та виїзний міжнародний туризм. Внутрішній туризм –це подорожі громадян усередині країни без перетину державного кордону.

Види туризму: пізнавальтний (екскурсійний), рекреаційний (оздоровчий), діловий, спортивний, екологічний, сільський(зелений), релігійний, пригодницький(екстремальний) тощо.

Туристична інфраструктура – сукупність різних підприємств туристичної діяльності(готелі, туристичні комплекси, кемпінги, мотелі, пансіонати, підприємства харчування, транспорту, заклади культури, спорту тощо), які забезпечують прийом, обслуговування та перевезення туристів.

Значення: впливає та стимулює розвиток багатьох галузей економіки; сприяє створенню нових робочих місць, забезпечує зайнятість населення иа зростання їх доходів; збільшує приток фінансових ресурсів до країни; підвищує міжнародний авторитет країни; має освітнє значення, адже він надає можливості для розвитку власної ерудиції, для поповнення і закріплення знань про оточуючий світ.

  1. Чинники розвитку туризму

Розвиток туризму перед усім визначає наявність туристичних ресурсів, а також певних умов, що забезпечують їх повноцінне використання під час подорожей. Туристичні ресурси – це сукупність об’єктів, явищ і подій будь-якого походження, які безпосередньо використовуються для потреб туристів.

Чинники розвитку туризму в регіоні, країні.

  1. Рекреаційно-ресурсний потенціал території – кількість та якість рекреаційних ресурсів. Рекреаційні ресурси – компоненти природи та культурно-історичні комплекси, що сприяють відновленню та розвитку фізичних та духовних сил людини, її працездатності;
  2. Соціально-економічний чинник – загальний рівень розвитку країни, структура її господарства, якість життя, соціально-економічний склад суспільства, його освітній рівень;
  3. Інфраструктурний чинник – рівень розвитку транспорту, соціальної інфраструктури, зокрема специфічної туристичної інфраструктури;
  4. Чинник географічного положення – розміщення щодо готових туристичних ринків, транспортну доступність, набір природних умов;
  5. Політичний чинник – політична ситуація в країні та її найближчих сусідів.
  1. Розвиток туризму в Україні

Робота з мультимедійною презентацією:

СЛАЙД 1          СЛАЙД 2

C:\Users\Said\Desktop\Снимок1.PNG    C:\Users\Said\Desktop\Снимок2.PNG

СЛАЙД 3                                                              СЛАЙД 4

C:\Users\Said\Desktop\Снимок3.PNG     C:\Users\Said\Desktop\Снимок4.PNG

СЛАЙД 5        СЛАЙД 6

C:\Users\Said\Desktop\Снимок5.PNG         C:\Users\Said\Desktop\Снимок6.PNG

 

 

СЛАЙД 7                                        

C:\Users\Said\Desktop\Снимок7.PNG

СЛАЙД 8

Продовження роботи з мультимедійною презентацією. Виступи учнів, що отримали випереджальні завдання, з повідомленнями.

СЛАЙД 1

C:\Users\Said\Desktop\Снимок1.PNG

СЛАЙД 2

Перший учень

C:\Users\Said\Desktop\Снимок2.PNG

СЛАЙД 3

Другий учень

C:\Users\Said\Desktop\Снимок3.PNG

 

 СЛАЙД 4

Третій учень

C:\Users\Said\Desktop\Снимок4.PNG

СЛАЙД 5

Четвертий учень

СЛАЙД 6

П’ятий учень

C:\Users\Said\Desktop\Снимок6.PNG

СЛАЙД 7

Шостий учень

C:\Users\Said\Desktop\Снимок7.PNG

СЛАЙД 8

Сьомий учень

C:\Users\Said\Desktop\Снимок8.PNG

  1. Туристичні райони України
  1. Використовуючи текст підручника, учні визначають туристичні райони України виділені відповідно до їх туристичної привабливості або певного рейтингу: Причорноморський, Карпатсько-Подільський, Полісько-Столичний, Придніпровсько-Донецький, Харківський. Обґрунтовують рівень розвитку туризму в районах.
  2. На відповідних географічних картах учні знаходять визначені туристичні райони України.

V. Узагальнення і систематизація знань

Позначити на контурній карті туристичні райони України.

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

VІІ. Домашнє завдання.

  • Опрацювати відповідний матеріал підручника;
  • Обґрунтувати ступінь привабливості туристичного району вашого проживання.
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Остапенко Галина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Географія 9 клас (Пестушко В.Ю., Уварова Г.Ш., Довгань А. І.)
Додано
12 лютого 2021
Переглядів
3336
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку