Тема: Туризм як складник національної економіки, його види. Чинники розвитку туризму в регіоні, країні. Туристична інфраструктура. Туризм в Україні. 9 клас
Мета:
навчальна: сформувати знання про види туризму, ознаки понять «туризм», «рекреаційні ресурси», «інфраструктура туризму»; вдосконалювати уміння виявляти та оцінювати вплив природних і суспільних чинників на розвиток туризму; показувати на карті основні райони туризму в Україні; обгрунтовувати рівень розвитку туризму в окремих регіонах України.
розвивальна та виховна: вдосконалювати вміння самостійно працювати з інформацією, збирати дані, аналізувати інформацію; виховувати почуття патріотизму, любові до рідної країни.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань
Обладнання: підручники, атласи, контурні карти, карта Адміністративно-територіального устрою країни, компьютер, проєктор(інтерактивна дошка), мультимедійна презентація.
Опорні та базові поняття: туризм, туристична інфраструктура, рекреаційні ресурси, туристичні райони, природно-заповідний фонд.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація чуттєвого досвіду й опорних знань учнів.
Які галузі третинного сектора господарства було вами досліджено на попередніх уроках?
ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів.
Чи любите ви подорожувати? Що приваблює вас у подорожах?
Повідомлення теми, цілей і завдань уроку.
ІV. Вивичення нового матеріалу.
Слово вчителя(розповідь учителя супроводжується запитаннями до учнів, завданнями для роботи з підручником та атласом)
Туризм – це подорож людей за межі середовища постійного проживання з будь-якою (за винятком забороненої законом) метою без здійснення оплачуваної діяльності в місці перебування на термін від 24 годин до одного року. Слід розрізняти подорожі міжнародного і внутрішнього туризму. Міжнародний туризм – це подорожі, які передбачають перетин державного кордону. Залежно від напрямку розрізняють в’їзний та виїзний міжнародний туризм. Внутрішній туризм –це подорожі громадян усередині країни без перетину державного кордону.
Види туризму: пізнавальтний (екскурсійний), рекреаційний (оздоровчий), діловий, спортивний, екологічний, сільський(зелений), релігійний, пригодницький(екстремальний) тощо.
Туристична інфраструктура – сукупність різних підприємств туристичної діяльності(готелі, туристичні комплекси, кемпінги, мотелі, пансіонати, підприємства харчування, транспорту, заклади культури, спорту тощо), які забезпечують прийом, обслуговування та перевезення туристів.
Значення: впливає та стимулює розвиток багатьох галузей економіки; сприяє створенню нових робочих місць, забезпечує зайнятість населення иа зростання їх доходів; збільшує приток фінансових ресурсів до країни; підвищує міжнародний авторитет країни; має освітнє значення, адже він надає можливості для розвитку власної ерудиції, для поповнення і закріплення знань про оточуючий світ.
Розвиток туризму перед усім визначає наявність туристичних ресурсів, а також певних умов, що забезпечують їх повноцінне використання під час подорожей. Туристичні ресурси – це сукупність об’єктів, явищ і подій будь-якого походження, які безпосередньо використовуються для потреб туристів.
Чинники розвитку туризму в регіоні, країні.
Робота з мультимедійною презентацією:
СЛАЙД 1 СЛАЙД 2
СЛАЙД 3 СЛАЙД 4
СЛАЙД 5 СЛАЙД 6
СЛАЙД 7
СЛАЙД 8
Продовження роботи з мультимедійною презентацією. Виступи учнів, що отримали випереджальні завдання, з повідомленнями.
СЛАЙД 1
СЛАЙД 2
Перший учень
СЛАЙД 3
Другий учень
СЛАЙД 4
Третій учень
СЛАЙД 5
Четвертий учень
СЛАЙД 6
П’ятий учень
СЛАЙД 7
Шостий учень
СЛАЙД 8
Сьомий учень
V. Узагальнення і систематизація знань
Позначити на контурній карті туристичні райони України.
VІ. Підсумок уроку. Рефлексія.
VІІ. Домашнє завдання.