Тема: Тварини навесні
Мета: Розширити знання учнів про тварин; простежити зв'язок живої та неживої природи; активізувати навички та вміння аналізувати, робити висновки; формувати пізнавальний інтерес до природи; удосконалювати вміння порівнювати тварини за характерними ознаками; виховувати любов і шанобливе ставлення до всього живого.
Обладнання: набір картинок тварин ( комахи, птахи, звірі), ментальні карти, презентація, ілюстрації для ланцюгів живлення.
Хід уроку
І. Організація класу до уроку.
1. Вчитель: За вікном весна . Погода дарує нам приємні сюрпризи, сонце тепло, запах перших квітів і трав. А що можемо подарувати ми один одному.
- Усмішку
Тож подаруйте усмішку мені, один одному і нашим гостям. І будемо розпочинати наш урок.
2. Слухання вірша
- Які зміни у природі описано у вірші?
Чуєш? Жебонять струмочки!
Чуєш? Цвірінчать пташечки!
Глянь! Бруньки он на гіллі
В синім небі журавлі.
Перші проліски цвітуть.
Перші джмелики гудуть.
Це прекрасна й чарівна
В гості йде до нас весна!
Скоро прилетять в гаї
Голосисті солов’ї
Будуть радо щебетать
Будуть весноньку вітать.
3. Пропоную вам послухати прогноз погоди.
З повідомлення синоптиків ми зрозуміли, що погода чудова. Хочу вас запитати. Чи любите ви мандрувати? Так мандрувати це весело і цікаво. Пропоную вам помандрувати тваринним світом і узагальнити знання отримані на попередніх уроках.
Висловіть свої сподівання за допомогою вправи.
4. Вправа НЦМЗ ( навіщо це мені знадобиться)
ІІ. Повідомлення теми уроку.
Для цього нам знадобиться папір, клей, ножиці, ватман.
Мандрувати зручно тоді коли тепло, світить сонечко.
Пропоную вам вибрати сонечко, щоб зігрівало і світило нам у дорозі.
( діти вибирають сонечка)
( Відповіді дітей)
А зараз пропоную вам скласти асоціативний ряд до вашого ключового слова.
Відкривайте червоний конверт і складіть асоціативний ряд за бажанням доповніть своїм.
(діти пишуть асоціації)
Комахи – поясніть асоціацію із словом голка, мед.
Птахи – чому горобина, тиша.
Звірі – поясніть асоціацію із словом молоко, м'ясо.
За допомогою вправи « Пошук людського скарбу», давайте з’ясуємо ,що ми знаємо про цих тварин.
Візьміть жовтий конверт , приєднайте стрілочку « Що ти знаєш про цих тварин» і попрацюйте в групі.
Обговоріть це питання в групі.
Уявіть собі що ви знаходитеся на природі і зустрілися з відпочивальниками. Проаналізуйте їх поведінку. Підготуйте рекламний щит, який буде привертати увагу відпочивальників і навчить їх дотримуватися правил поведінки у природі.
Завдання. Перебудувати розповідні речення у спонукальні. Оформити рекламний щит.
ІІІ. Підсумок уроку.