Тема: Тварини та середовище їхнього існування.
Мета: формування предметних компетентностей:
Узагальнити та систематизувати уявлення про середовище існування тварин, умови, необхідні для життя, ознаки пристосування до здобування корму, захисту від ворогів; формувати вміння виділяти ознаки пристосування тварин до виживання, розвивати мислення, спостережливість, уміння аналізувати, встановлювати причинно-наслідкові зв'язки; доводити судження, описувати тварин; виховувати прагнення до пізнання тваринного світу, бережне ставлення до природи на основі осмислення взаємозв'язків у ній, любов до тварин.
Формування ключових компетентностей:
-
уміння вчитися: візуалізувати причинно-наслідковий зв’язок; розвивати вміння презентувати свої дослідження, оцінювати власну діяльність та діяльність однокласників;
-
інформаційної: використовувати джерела інформації для власного розвитку.
-
комунікативної: удосконалювати вміння робити висновки-узагальнення за допомогою вчителя, відповідати «своїми словами», зв’язно й послідовно описувати побачене
-
екологічної: розуміння важливості збереження природи для сталого розвитку суспільства;
-
соціальної: удосконалювати навички продуктивної співпраці в команді, підвищувати пізнавальний інтерес до предмета.
Обладнання: валізи, ребус, картки, плакат «Тіло риби складається:…», кола Венна, ватмани, маркери, цеглинки LEGO, плакат «Вчуся бути успішною людиною».
Хід уроку:
І. Організація класу
Емоційне налаштування на урок
«Валіза»
-Сьогодні на уроці я пропоную Вам здійснити подорож безмежним світом Тварин. Але будь-яка подорож починається зі збору речей. На партах у Вас лежать різнокольорові валізи. Оберіть собі ту валізу, яку б Ви взяли в подорож.
|
ЖОВТА ВАЛІЗА
Якщо Ви вибрали жовту валізу, то отримати гарні знання на сьогоднішньому уроці для вас - головне!
|
|
СИНЯ ВАЛІЗА
Якщо Ви обрали синю валізу, то мрії обов’язково здійсняться і гарний результат на уроці буде обов’язково!
|
|
ЧЕРВОНА ВАЛІЗА
Якщо Ви обрали червону валізу, то позитивні емоції сьогодні на уроці Вам гарантовані!
|
|
ЧОРНА ВАЛІЗА
Якщо Ви обрали чорну валізу, то будете піддавати сумніву все, про що говоритиметься сьогодні на уроці, але це сприятиме гарному засвоєнню навчального матеріалу.
|
Девіз уроку
-
А щоб наша подорож була успішною, пропоную обрати девізом уроку слова:
Бути уважними!
Бути кмітливими!
Бути слухняними!
І креативними!
ІІ. Актуалізація опорних знань
Вправа «Ребус»
-
Подорож ми здійснимо транспортом, а яким ви дізнаєтеся розгадавши ребус.
(автобусі)
-
На чому ми подорожуватимемо?
Гра «Правда чи фейк» ( з цеглинками LEGO)
-
Речі зібрали, але щоб подорож почалася, перевіримо, що ви знаєте про тварин, за допомогою гри «Правда чи фейк».
-
Якщо я скажу правду, ви піднімете зелену цеглинку, а якщо фейк – червону.
-
Тварини- це невіддільна частина живої природи. (+)
-
На луках не селяться тварини. (-)
-
Тіло птахів укрите пір’ям. (+)
-
Черепаха відноситься до групи плазунів. (+)
-
Жаба – це теж плазун. (-)
-
Комахи постійно заклопотані пошуками корму. (+)
-
Молодці! Бачу знання ви маєте міцні.
ІІІ. Узагальнення та систематизація знань.
-
Починаємо нашу подорож. (звук автобуса)
Перша зупинка «Комахи»
-
Ось і перша зупинка. А біля яких тварин ви дізнаєтеся по ознакам.
-
Тіло цих тварин складається з трьох частин : голови, грудей і черевця. До грудей кріпляться три пари ніг і 1-2 пари крил.
-
Здогодалися, хто це?
-
Так, перша зупинка у світі Комах.
-
Давайте згадаємо, що ви знаєте про них.
(відповіді дітей)
Робота на картках
-
Давайте згадаємо життєвий цикл комах та виконаємо завдання на картках.
Підпиши стадії життєвого циклу комах.
-
Давайте згадаємо на які два ворожі табори розділився світ комах?
-
Яка шкода від рослиноїдних комах?
-
А яка користь від хижих?
-
Молодці! Поїхали далі! (звук автобуса)
Друга зупинка «Риби»
-
Наступна зупинка, у світі тварин з обтічною формою тіла, укриті лускою і шаром слизу. Що допомагає їм швидше рухатися.
-
Здогадалися, хто це?
-
Так, наступна зупинка і світі Риб.
Будова тіла риби.
-
Давайте за допомогою плакату, на дошці, згадаємо яку будову має риба, та підпишемо її складові.
-
Молодці!
-
Дайте відповідь на запитання. Як риби пристосувалися до життя у воді?
Фізкультхвилинка
Третя зупинка «Земноводні та плазуни»
-
Наступну зупинку ми зробимо у світі Земноводних та Плазунів.
Вправа «Кола Венна»
-
Зараз ми за допомогою кіл Венна поміркуємо у чому схожість, а в чому відмінність між земноводними й плазунами.
Молодці! Їдемо далі.
Четверта зупинка «Птахи та звірі»
-
Наступна наша зупинка у світі Птахів та Звірів.
Групова робота.
Створення інтелект – карти.
-
Зараз ми попрацюємо в групах. Поділіться на дві групи за бажанням.
-
Вам потрібно пригадати все, що ви знаєте про птахів та звірів, і створити інтелект – карти. Перша група – на тему «Звірі», друга - «Птахи».
Представлення груп.
-
Час повертатися із подорожі.
ІV. Підсумок уроку
Вправа «Дай знак» . Робота з цеглинками LEGO.
-
Підніміть цеглинку зеленого кольору, якщо все сподобалося на уроці, якщо ні – червоного кольору.
Рефлексія
Вправа «Вчуся бути успішною людиною»
-
Оцініть свою роботу на уроці за допомогою плакату «Вчуся бути успішною людиною».