Урок."Тварини та середовища їхнього існування"

Про матеріал
Мета:формування предметних компетентностей.Узагальнити та систематизувати уявлення про середовище існування тварин;умови,необхідні для життя,ознаки пристосування для здобування корму,захисту від ворогів; формувати вміння виділяти ознаки пристосування тварин до виживання;розвивати мислення,спостережливість,уміння аналізувати,встановлювати причинно-наслідкові зв'язки;доводити судження,описувати тварин; виховувати прагнення до пізнавання тваринного світу, бережне ставлення до природи на осмисленні взаємозв'язків у ній,любов до тварин,Обладнення :валізи, ребус,картки,плакат " Тіло риби складається...",кола Венна,цеглинки LEGO,плакат "Вчуся бути успішною людиною"
Перегляд файлу

Тема: Тварини та середовище їхнього існування.

Мета: формування предметних компетентностей:

Узагальнити та систематизувати уявлення про середовище існування тварин, умови, необхідні для життя, ознаки пристосування до здобування корму, захисту від ворогів; формувати вміння виділяти ознаки пристосування тварин до виживання, розвивати мислення, спостережливість, уміння аналізувати, встановлювати причинно-наслідкові зв'язки; доводити судження, описувати тварин; виховувати прагнення до пізнання тваринного світу, бережне ставлення до природи на основі осмислення взаємозв'язків у ній, любов до тварин.

Формування ключових компетентностей:

  • уміння вчитися: візуалізувати причинно-наслідковий зв’язок; розвивати вміння презентувати свої дослідження, оцінювати власну діяльність та діяльність однокласників;
  • інформаційної: використовувати джерела інформації для власного розвитку.
  • комунікативної: удосконалювати вміння робити висновки-узагальнення за допомогою вчителя, відповідати «своїми словами», зв’язно й послідовно описувати побачене
  • екологічної: розуміння важливості збереження природи для сталого розвитку суспільства;
  • соціальної: удосконалювати навички продуктивної співпраці в команді, підвищувати пізнавальний інтерес до предмета.

Обладнання: валізи, ребус, картки, плакат «Тіло риби складається:…», кола Венна, ватмани, маркери, цеглинки LEGO, плакат «Вчуся бути успішною людиною».

Хід уроку:

І. Організація класу

Емоційне налаштування на урок

«Валіза»

 

-Сьогодні на уроці я пропоную Вам здійснити подорож безмежним світом Тварин. Але будь-яка подорож починається зі збору речей. На партах у Вас лежать різнокольорові валізи. Оберіть собі ту валізу, яку б Ви взяли в подорож.

Картинки по запросу жовта валіза

                         ЖОВТА ВАЛІЗА

Якщо Ви вибрали жовту валізу, то отримати гарні знання на сьогоднішньому уроці для вас -  головне!

Картинки по запросу синя валіза

                         СИНЯ ВАЛІЗА

Якщо Ви обрали синю валізу, то мрії обов’язково здійсняться і гарний результат на уроці буде обов’язково!

Картинки по запросу червона валіза

                        ЧЕРВОНА ВАЛІЗА

Якщо Ви обрали червону валізу, то позитивні емоції сьогодні на уроці Вам гарантовані!

Картинки по запросу чорна валіза

                            ЧОРНА ВАЛІЗА

Якщо Ви обрали чорну валізу, то будете піддавати сумніву все, про що говоритиметься сьогодні на уроці, але це сприятиме гарному засвоєнню навчального матеріалу.

 

 

Девіз уроку

  • А щоб наша подорож була успішною, пропоную обрати девізом уроку слова:

Бути уважними!

Бути кмітливими!

Бути слухняними!

І креативними!

ІІ. Актуалізація опорних знань

Вправа «Ребус»

  • Подорож ми здійснимо транспортом, а яким ви дізнаєтеся розгадавши ребус.

(автобусі)

  • На чому ми подорожуватимемо?

Гра «Правда чи фейк» ( з цеглинками LEGO)

  • Речі зібрали, але щоб подорож почалася, перевіримо, що ви знаєте про тварин, за допомогою гри «Правда чи фейк».
  • Якщо я скажу правду, ви піднімете зелену цеглинку, а якщо фейк – червону.

 

  • Тварини- це невіддільна частина живої природи. (+)
  • На луках не селяться тварини. (-)
  • Тіло птахів укрите пір’ям. (+)
  • Черепаха відноситься до групи плазунів. (+)
  • Жаба – це теж плазун. (-)
  • Комахи постійно заклопотані пошуками корму. (+)

 

  • Молодці! Бачу знання ви маєте міцні.

ІІІ. Узагальнення та систематизація знань.

  • Починаємо нашу подорож. (звук автобуса)

Перша зупинка «Комахи»

  • Ось і перша зупинка.  А біля яких тварин ви дізнаєтеся по ознакам.
  • Тіло цих тварин складається з трьох частин : голови, грудей і черевця. До грудей кріпляться три пари ніг і 1-2 пари крил.
  • Здогодалися, хто це?
  • Так, перша зупинка у світі Комах.
  • Давайте згадаємо, що ви знаєте про них.

(відповіді дітей)

Робота на картках

  •  Давайте згадаємо життєвий цикл комах та виконаємо завдання на картках.

 

Підпиши стадії життєвого циклу комах.

 

  • Давайте згадаємо на які два ворожі  табори розділився світ комах?
  • Яка шкода від рослиноїдних комах?
  • А яка користь від хижих?
  • Молодці! Поїхали далі! (звук автобуса)

 

Друга зупинка «Риби»

  • Наступна зупинка, у світі тварин з обтічною формою тіла, укриті лускою і шаром слизу. Що допомагає їм швидше рухатися.
  • Здогадалися, хто це?
  • Так, наступна зупинка і світі Риб.

Будова тіла риби.

  • Давайте за допомогою плакату, на дошці, згадаємо яку будову має риба, та підпишемо її складові.

  • Молодці!
  • Дайте відповідь на запитання. Як риби пристосувалися до життя у воді?

Фізкультхвилинка

Третя зупинка «Земноводні та плазуни»

  • Наступну зупинку ми зробимо у світі Земноводних та Плазунів.

Вправа «Кола Венна»

  • Зараз ми за допомогою кіл Венна поміркуємо у чому схожість, а в  чому  відмінність між земноводними й плазунами.

 

 

 

  •                                                                                                                                                                                                                                                                                                                

Молодці! Їдемо далі.

Четверта зупинка «Птахи та звірі»

  • Наступна наша зупинка у світі Птахів та Звірів.

Групова робота.

Створення інтелект – карти.

  • Зараз ми попрацюємо в групах. Поділіться на дві групи за бажанням.
  • Вам потрібно пригадати все, що ви знаєте про птахів та звірів, і створити інтелект – карти. Перша група – на тему «Звірі», друга  - «Птахи».

Представлення груп.

  • Час повертатися із подорожі.

ІV. Підсумок уроку

Вправа «Дай знак» . Робота з цеглинками LEGO.

  • Підніміть цеглинку зеленого кольору, якщо все сподобалося  на уроці, якщо ні – червоного кольору.

Рефлексія

Вправа «Вчуся бути успішною людиною»

  • Оцініть свою роботу на уроці за допомогою плакату «Вчуся бути успішною людиною».

 

 

 

 

doc
Додано
16 березня 2022
Переглядів
585
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку