Урок "Творчість Лесі Українки Повторення та узагальнення вивченого Підготовка до ЗНО"

Про матеріал
Урок-конкурс, присвячений 150-річчю від Дня народження Лесі Українки. Завдання уроку: повторити й узагальнити вивчений матеріал по творчості Лесі Українки та підготувати учнів до ЗНО. Тому в конспекті уроку є тестові завдання, завдання на встановлення відповідності, власне висловлення.
Перегляд файлу

Комунальний заклад 

«Куньєвський ліцей Куньєвської сільської ради

Ізюмського району Харківської області»

 

 

Конспект уроку – конкурсу

з української літератури для 10 класу,

присвячений 150-річчю від Дня народження Лесі Українки

 

 

 

 

 

Мовчан Ганна Миколаївна

вчитель української мови та літератури

 

 

 

 

 

 

2021 р.

Тема Творчість Лесі Українки Повторення та узагальнення вивченого Підготовка до ЗНО

Мета: узагальнити й закріпити вивчений матеріал, розвивати мовлення, мислення, увагу, пам’ять, удосконалювати навички учнів правильно оформлювати  завдання на ЗНО, виховувати любов до природи, повагу до сили волі, незламності духу

Тип уроку: урок-конкурс

Обладнання: портрет поетеси, ілюстрації, роздавальний матеріал, картки із завданнями.

Хід уроку

І Мотивація

ІІ Оголошення теми та мети уроку

ІІІ Опрацювання навчального матеріалу.

Як я умру, на світі запалає

Покинутий вогонь моїх пісень…

Леся Українка

Учитель  Шановні учні,  25 лютого виповнюється 150 років від Дня народження великої  поетеси Лесі Українки. В одній із поезій вона писала: «Як я умру, на світі запалає покинутий вогонь моїх пісень…» І дійсно,  вогонь пісень Лесі Українки палає уже понад століття. Це незгасимий вогонь справжнього таланту. І сьогодні на уроці ми з вами іще раз звертаємось до творчості Лесі Українки. Безперечно, всі вивчені вами твори прекрасні і відіграють певну роль у творчості  поетеси, але ми зупинимося лише на тих, які винесені на ЗНО. За кожне завдання ви отримуватимете бали . Тож бажаю вам успіху.

Перегляд відео  про життєвий шлях Лесі Українки (https://www.youtube.com/watch?v=_JzWAYjAObc)

І завдання  - Бліц-опитування

1. Ім'я і прізвище Лесі (Лариса Косач)

2. Прізвище матері (Олена Пчілка)

3. Мати за професією (письменниця)

4. Батько за соціальним станом (поміщик)

5.  Скільки в сім'ї було дітей (6)

6. Найближчим був (брат Михайло)

7. Де навчалася (вдома)

8. Навчилася читати в (4 роки)

9. Перший вірш написала в (9)

10 Назва 1 вірша («Надія»)

11. В скільки років почалися проблеми із здоров'ям (10)

12. Діагноз (туберкульоз кісток)

13. Хто навчив грати (тітка)

14. Скільки знала мов (10)

15. В скільки років з'явився псевдонім (13)

16. В когоз родичів запозичила псевдонім ( у дядька Драгоманова)

17. Написала підручник для сестер (Стародавня історія східних народів)

18. У скільки років (19)

19. Прізвище коханого (С. Мержинський)

20. У скільки років познайомилася (26)

21.  В якому творі відобразила свої переживання від кохання («Одержима»)

22. За кого вийшла заміж (фольклориста  Климентія Квітку, молодший 9 років)

23. Як батьки сприйняли одруження (були проти)

24. За скільки днів написала «Лісову пісню»

25. Товаришувала з письменницею (Ольгою Кобилянською)

26. Портрет Лесі Українки зображено на банкноті  номіналом…. (200)

 

ІІ завдання – виконання тестів

 

 

ІІІ завдання – розгадати кросворд

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

7

 

9

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

По горизонталі

  1. Злі духи, що з'явилися у вигляді вогників у болоті
  1. Дядько Лукаша
  2. Облудливий чужинець, що зваблює русалок
  3. Страшне марище, злий дух підземелля
  4. Злі духи, що оселяються  в хаті
  5. Головні герої  твору «Лісова пісні»

 

 

По вертикалі

  1.  Енергійний лісовий хлопець, закоханий у Мавку
  1. Малий бородатий дідок, голова духів лісу
  2. Лукава, як видра, хижа, наче рись
  3. Заздріслива, лиха, легковажна подруга Мавки, мріє погубити її коханого
  4. Суворий дух води, який стежить за порядком

 

 

 

 

 

1п

о

т

е

р

ч

а

т

а

 

2Л

Е

В

 

 

 

Р

 

3Т

О

Й

 

Щ

О

 

 

 

Г

Р

Е

Б

Л

І

 

 

Р

10В

Е

 

Л

 

О

 

4Т

О

Й

 

Щ

О

 

В

 

С

К

Е

Л

І

 

С

И

Д

И

Т

Ь

 

 

 

С

 

 

 

 

Я

 

 

5З

Л

И

Д

Н

І

 

8К

Н

 

И

 

7л

И

9Р

И

6М

А

В

К

А

 

І

 

Л

У

К

А

Ш

 

 

 

 

С

 

И

С

 

О

Н

А

В

А

Л

И

 

К

 

К

А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІV завдання – установити відповідність

V завдання – перевтілення

(Від імені героя розповісти про своє життя і почуття)

 

ІV  Підсумок уроку

V Оцінювання.

  Домашнє завдання

Написати власне висловлення

Висловити  свої почуття, освідчуватись самій, виявляти ініціативу в коханні для Мавки природно і органічно. Звичайно, така поведінка жінок контрастує з усталеними нормами, тож Мавка в очах свекрухи  – «накинулися», «нав’язалась» її синові. А що з цього приводу думаєте ви?

 

Використана література:

docx
Додано
25 лютого 2021
Переглядів
940
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку