Мета: поглибити знання учнів про способи творення й особливості правопису дієслів наказового способу; удосконалювати культуру усного й писемного мовлення; виховувати почуття поваги, гордості за досягнення наших співвітчизників.
Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок
Обладнання: мультимедійна дошка.
Перебіг уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
ІІІ. Повідомлення теми, мети та завдань уроку.
Оголошення епіграфа уроку
Митцю не треба нагород,
Його судьба нагородила.
Л.Костенко
Урок №10
Тема. Творення і правопис дієслів наказового способу
Мета: поглибити знання учнів про способи творення й особливості правопису дієслів наказового способу; удосконалювати культуру усного й писемного мовлення; виховувати почуття поваги, гордості за досягнення наших співвітчизників.
Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок
Обладнання: мультимедійна дошка.
Перебіг уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
ІІІ. Повідомлення теми, мети та завдань уроку.
Оголошення епіграфа уроку
Митцю не треба нагород,
Його судьба нагородила.
Л.Костенко
ІV. Актуалізація опорних знань учнів
1.Вибірково-розподільна робота
Подані дієслова записати у 3 колонки: 1- дієслова дійсного способу; 2- умовного способу; 3- наказового способу. Повернися, укриють, читаєте, ходив би, несуться, світіть, виступали б, подумав, не хотів би, повернися, раділи б.
V. Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу
1. Розгляд таблиці «Особові закінчення дієслів у наказовому способі» (на екрані). 2.Творча робота
Утворити від дієслів форму наказового способу в усіх можливих особових формах. Скласти з ними речення-заклики на тему «Підвищення культури поведінки».
Берегти, порадити, розказати, перевіряти, боротися.
3.Дослідження – відновлення
Відновити прислів’я, ставлячи дієслова в наказовому способі. Виділити закінчення. Визначити число і особу дієслів.
(Знати) віл з волом, а кінь - конем. (Знати) годині ціну, хвилинам – рахунок.
VІ.Систематизація й узагальнення знань
1.Пошуково-вибіркова робота (парна)
З вірша М.Рильського «Мова» виписати дієслова наказового способу.
VІІ. Підсумок уроку. Рефлексія. VІІІ. Домашнє завдання
Скласти твір-мініатюру на тему про мову або книгу.