Даю поняття учням про дискусію, про правила ведення дискусії, про культуру мовлення, вчимося на уроці розігрувати діалоги з дотриманням усіх мовленнєвих норм
Іржавецький НВК «ЗНЗ-ДНЗ» І-ІІ ступенів
План-конспект
уроку української мови
у 7 класі
на тему:
РМ № 10
Створення діалогів дискусійного характеру
відповідно до запропонованої ситуації
Підготувала
Хоменко Н.М
Тема. Створення діалогів дискусійного характеру відповідно
до запропонованої ситуації
Мета:
І. Актуалізація опорних знань учнів
ІІ. Повідомлення мети і завдань уроку
ІІІ. Підготовка до роботи над діалогом
Пояснення вчителя
Дискусія - це аргументований захист власної позиції. А для цього слід навчитися правильно аргументувати, спрямовувати думки в одному напрямку.
Культура мовлення під час ведення дискусій
Важливе місце після логіки та організації дискусії займає культура мовлення. Адже не так уже й багато людей у ході суперечки вміють дотримуватись елементарної культури мовлення. Це, в першу чергу, стосується використання необразливих, дипломатичних формулювань і т. п., це стосується вміння лаконічно висловлювати свою думку, не допускати двозначного трактування своїх висловлювань і позицій.
Важливе місце також слід приділити часу виступів сторін, які ведуть дискусію. Не можна допускати, щоб одна сторона мала більше часу для виступу.
Не можна допускати, щоб якась зі сторін переходила на силові методи ведення дискусії. Сила голосу - це ще не вирішення проблеми, це не наближення до найкращого розв'язання суперечки. У жодному разі не можна під час дискусій використовувати недозволені методи ведення суперечок: ображати один одного, натякати на якісь певні негативні сторони один одного, не маючи конкретних доказів чи відносячи до суперечки речі, які не мають логічного стосунку до питань, що розглядаються.
Правила ведення дискусії:
ІV. Створення діалогів на обрану тему
І Складіть і запишіть діалог (10-12 реплік) дискусійного характеру на одну із запропонованих тем або власно дібраних.
Орієнтовні теми для діалогів:
Розіграйте складений вами діалог за особами. Поміркуйте, чи вдалося вам дотриматися мудрої поради Яна Коменського: «Говорити все, що набіжить на язик, безглуздо».
II Складіть і розіграйте діалог дискусійного характеру (10-12 реплік), у якому висловте різні точки зору щодо питання:
а) «Чи кожна людина здатна сприймати й розуміти музику?»;
б) «Яку музику можна назвати гарною?».
V. Підбиття підсумків уроку
VІ. Домашнє завдання
Запишіть діалог у зошит.