Урок української мови в 7 класі на тему: "РМ №10. Створення діалогів дискусійного характеру відповідно до запропонованої ситуації"

Про матеріал

Даю поняття учням про дискусію, про правила ведення дискусії, про культуру мовлення, вчимося на уроці розігрувати діалоги з дотриманням усіх мовленнєвих норм

Перегляд файлу

Іржавецький НВК «ЗНЗ-ДНЗ» І-ІІ ступенів

 

 

 

 

 

                                       План-конспект

уроку української мови

у 7 класі

 на тему:

 

 

РМ № 10

 

Створення діалогів дискусійного характеру

відповідно до запропонованої ситуації

 

 

 

 

 

 

                                                                    Підготувала

                                                                                      Хоменко Н.М

 

 

 

 

 

 

Тема. Створення діалогів дискусійного характеру відповідно

           до запропонованої ситуації

 

Мета:

 

  • пояснити особливості складання замітки в газету дискусійного характеру;

 

  • на основі здобутих текстологічних знань формувати текстотворчі вміння; формувати вміння дискутувати, а саме: чітко висловлювати власну позицію (тезу), добирати аргументи і приклади на її підтвердження або спростування, контраргументи в суперечці;

 

  • виховувати толерантість, чемність, повагу до опонентів; сприяти уточненню й збагаченню словникового запасу учнів.

 

Хід уроку

 

І. Актуалізація опорних знань учнів

 

ІІ. Повідомлення мети і завдань уроку

 

ІІІ.  Підготовка до роботи над діалогом

 

Пояснення вчителя

 

Дискусія - це аргументований захист власної позиції. А для цього слід навчитися правильно аргументувати, спрямовувати думки в одному напрямку.

 

  • Що таке діалог?
  • Як дати визначення «діалог дискусійного характеру»?

 

 

Культура мовлення під час ведення дискусій

 

Важливе місце після логіки та організації дискусії займає культура мовлення. Адже не так уже й багато людей у ході суперечки вміють дотримуватись елементарної культури мовлення. Це, в першу чергу, стосується використання необразливих, дипломатичних формулювань і т. п., це стосується вміння лаконічно висловлювати свою думку, не допускати двозначного трактування своїх висловлювань і позицій.

Важливе місце також слід приділити часу виступів сторін, які ведуть дискусію. Не можна допускати, щоб одна сторона мала більше часу для виступу.

Не можна допускати, щоб якась зі сторін переходила на силові методи ведення дискусії. Сила голосу - це ще не вирішення проблеми, це не наближення до найкращого розв'язання суперечки. У жодному разі не можна під час дискусій використовувати недозволені методи ведення суперечок: ображати один одного, натякати на якісь певні негативні сторони один одного, не маючи конкретних доказів чи відносячи до суперечки речі, які не мають логічного стосунку до питань, що розглядаються.

 

Правила ведення дискусії:

 

  •                               Говорити по черзі
  •                               Не переривати того, хто говорить
  •                               Критикувати ідеї, а не особу
  •                               Поважати всі висловлені думки
  •                               Не змінювати тему дискусії
  •                               Усі мають однаковий час на виступ

 

 

ІV. Створення діалогів на обрану тему

 

І Складіть і запишіть діалог (10-12 реплік) дискусійного характеру на одну із запропонованих тем або власно дібраних.


          Орієнтовні теми для діалогів:

 

  • «Не можна бути щасливим наодинці»,

 

  • «Найкраща пора року - зима»,
     
  • «Потрібно завжди говорити правду».

 

        Розіграйте складений вами діалог за особами. Поміркуйте, чи вдалося вам дотриматися мудрої поради Яна Коменського: «Говорити все, що набіжить на язик, безглуздо».

 

 

II Складіть і розіграйте діалог дискусійного характеру (10-12 реплік), у якому висловте різні точки зору щодо питання:

а) «Чи кожна людина здатна сприймати й розуміти музику?»;

б) «Яку музику можна назвати гарною?».

 

 

V. Підбиття підсумків уроку

 

VІ. Домашнє завдання

 

 Запишіть діалог у зошит.

 

 

 

doc
Додано
8 серпня 2018
Переглядів
5386
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку