Конспект уроку української мови в 10 (профільному) класі
Творення відносних і присвійних прикметників
Відмінювання прикметників
Мета: розглянути особливості творення відносних і присвійних прикметників, а також відмінювання прикметників. Розвивати правописні навички учнів; формувати культуру усного й писемного мовлення. Виховувати любов до рідної мови, любов до книжки, до знань.
Тип уроку: формування знань, умінь та навичок.
Обладнання : роздатковий матеріал, підручник «Українська мова (профільний рівень): підручник для 10 кл. закл. загал. серед. освіти / С.О. Караман, О.М.Горошкіна та ін.
Пербіг уроку
І. Організаційна хвилинка.
ІІ.Перевірка домашнього завдання: вибірково.
ІІІ. Актуалізація знань, умінь та навичок учнів:
IV. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
V. Формування знань, умінь і навичок.
1. Робота з підручником. Ознайомлення з творенням відносних і присвійних прикметників та з відмінюванням прикметників.
2. Практична робота над формуванням знань, умінь та навичок учнів.
1. Творче конструювання: замініть у словосполученні іменник на присвійний прикметник:
Голова качки, барліг ведмедя, зошит Ольги, поразка Ігоря, твір Наталки, порада мами, квіти сусідки, піджак Сергія, нагороди Олексія, сміх доньки, долоньки дитини, твори Шевченка.
2. З допомогою суфікса –ськ- утворіть відносні прикметники, поясніть їх правопис.
Черкаси, Запоріжжя, Одеса, Прага, Волга, Буг, Париж, чех, калмик, чуваш, латиш, Прип’ять, Прилуки, Мекка, баски, Вінниця, Золотоноша.
3. Провідмінюйте словосполучення: гарячий чай, гарячі оплески, кращий учень, кращі учні.
4. « Я повторюю !» Орфограма Н і НН у прикметниках
Від поданих іменників утворіть прикметники, поясніть уживання – Н- і –НН в утворених словах:
Стіна, день, хвилина, година, старанність, камінь, олово, чайка, качка, сокіл, орел, змія, осінь,сон.
5. «Я – коректор». Відредагуйте речення.
Дмитро – мій самий кращий друг. Я стріляю найбільш влучніше, ніж ти. Я зроблю це завдання саме краще. У нас учителька мови більш добріша, ніж у вас. На змагання послали кращіх учнів нашого класу.
6. Вправа за підручником. 451.
VI. Підсумок уроку.
1. Рефлексія.
- Що нового дізналися на уроці?
- Чим корисним був урок?
- Які труднощі виникли при проведенні уроку?
2. Оцінювання відповідей учнів. Поради, індивідуальні побажання.
VII. Домашнє завдання: вивчити $ 63. Повт 61,62, вправи 453, 454, завдання за QR-кодом.