Урок "Твоя постава. Формування правильної постави"

Про матеріал
Анотація: Конспект уроку з курсу «Навколишній світ» для 3 класу за освітньою технологією «Росток», мета якого з’ясувати, що таке правильна постава, ознайомити учнів із впливом постави на здоров’я та особливостями формування постави у підлітків, розвивати вміння визначити свою поставу та обґрунтувати дії щодо профілактики її порушень; розвивати спостережливість, наполегливість, уяву, сприйняття, увагу та комунікативні компетентності; виховувати потребу збереження власного життя і здоров’я.
Перегляд файлу

Анотація: Конспект уроку з курсу «Навколишній світ» для 3 класу за освітньою технологією «Росток», мета якого з’ясувати, що таке правильна  постава, ознайомити учнів із впливом постави на здоров’я та особливостями формування постави  у підлітків, розвивати вміння  визначити свою поставу та обґрунтувати дії щодо профілактики її порушень; розвивати спостережливість, наполегливість, уяву, сприйняття, увагу та комунікативні компетентності; виховувати потребу збереження власного життя і здоров’я.

 

Вчитель: Фурман Т. І.  

  

Конспект  інтегрованого уроку

з навколишнього світу

3 клас

Інтегрований курс  « Навкололишній світ»

Освітня технологія «Росток»

Тема:  Твоя постава. Формування правильної  постави.

Мета:

формування ключових компетентностей:

вміння вчитися (організовувати та контролювати свою навчальну діяльність; виконувати розумові операції й практичні дії;  орієнтуватися в часі та берегти його, формувати здатність переключатися з одного виду роботи на інший);

інформаційно-комунікативної (уміння здобувати нові знання, уміння аргументувати і відстоювати свою думку, стимулювати бажання її висловлювати; формувати допитливість, комунікативні компетентності);

соціальної: (формувати вміння продуктивно співпрацювати з учнями в парах, групах);

загальнокультурної: учити шанобливо ставитись до свого здоровя.

формування предметних компетентностей:

З’ясувати, що таке правильна  постава, ознайомити учнів з впливом постави на здоров’я та особливостями формування постави  у підлітків.

Розвивати вміння  визначити свою поставу та обґрунтувати дії щодо профілактики її порушень.

Розвивати спостережливість, наполегливість, уяву, сприйняття, увагу та комунікативні компетентності учнів.

Виховувати потреби збереження власного життя і здоров’я.

Корегувати поставу учнів.

Міжпредметні зв’язки: природознавство, література, основи здоровя.

Тип уроку: комбінований

Місце в навчальній темі: продовження розділу «Людина – частина природи»

Методи і прийоми:

Мовний: бесіда, розповідь, інсценізація.

Наочний: сюжетні малюнки, ілюстрації, картинки на екрані ноутбука.

Пошуковий: дослідження.

Репродуктивний: прислів’я.

Застосувально-творчий: гра, хвилинка фантазії.

Інтерактивний: «Мікрофон», кубик Блума, «Незакінчене речення», групова робота, метод «Прес».

Урок : інтегрований (природознавство, основи здоровя, природознавство)

Обладнання: ноутбук,  плакат «Правильна постава», ілюстрації із зображенням правильної постави та із порушенням постави,  підручник для 3 класу «Навколишній світ», автор технології професор Т.О. Пушкарьова, 3частина «Людина – частина природи»

                                                   

Хід уроку

I.Організація класу.

Встали, дітки, всі рівненько

Посміхнулися гарненько

Настрій на урок взяли

Й працювати почали.

II. Самовизначення до діяльності.

1. Хвилинка настрою. Який у вас настрій?

(Хороший, робочий, чудовий, веселий, бадьорий).

2.Хвилинка спостережень.

Вправа «Очікування».

-  Чого ви чекаєте від уроку? (нового, цікавого, високого і достатнього рівня, отримати знання, похвалу, навчитися того, чого ще не знаємо).

Вчитель: Я також сподіваюся, що із сьогоднішнього уроку ви обов’язково дізнаєтесь про те, чого ще не знали, навчитесь того, чого ще не вміли, пізнаєте більше про світ природи.

- А що для цього нам треба?

- слухати уважно вчителя і товаришів;

 - запам’ятовувати;

III. Перевірка домашнього завдання.

Фронтальне опитування.

- Який розділ ми вивчаємо? («Я людина – частина природи»)

- З яких частин складається тіло людини? (Скелет, м’язи, внутрішні органи, органи чуття (язик, вуха, очі, ніс). Які внутрішні органи ви знаєте?

Вони завітали до нас в гості. Зазвичай вони живуть дружно, але сьогодні вирішують, який із органів найголовніший для людини. Послухайте їхню суперечку і розсудіть їх.

Проблемне питання: А ви як думаєте?

Інсценізація «Суперечка органів людини».

Мозок: Я. мозок, найважливіший. Я керую, я наказую, я все на світі знаю. Я – комп’ютер організму. Допомагаю дітям і дорослим думати, аналізувати, приймати рішення.

Серце: Що ти? Найважливіше я – серце. Я вдень і вночі працюю. Завдяки моїй роботі рухається кров по організму, яка розносить кисень та поживні речовини. Ось послухайте тільки-но як я стукаю: тук-тук, тук-тук!

Шлунок і кишківник: Але ж, панове, поміркуйте, чи добре жилося б вашому товариству без нас, шлунка і кишківника?

Шлунок: Я – шлунок. До мене потрапляє вся їжа. А людина дуже полюбляє смачненьке…

Кишківник: А я, кишківник, перетравляю всю їжу, що надходить до мене із шлунку. Так хто тоді із нас найважливіший?

Печінка: Нічого , навіть, не хочу й слухати. Найважливіший орган людини – це я – печінка. Я допомагаю організму перетравлювати жири. А для цього виділяю гірку рідину – жовч. Без мене ніяк!

Нирки: Панове, найважливіші ми, нирки. Ми схожі на дві квасолинки. Наша професія – видалення відходів з організму. А як же без цього?!

Легені: Та що ви таке говорите? Найважливіший орган людини – це легені. Бо людина не може жити без повітря. В процесі дихання вона одержує кисень і звільняється від вуглекислого газу.

Вчитель: Зачекайте. Перестаньте сваритися. Нехай людина сама вирішить, який із органів найважливіший? А допоможуть нам у цьому діти. Як ви думаєте, хто із органів найважливіший ?

Висновок: Всі органи для людини життєво важливі. Адже якщо один із них захворіє, то всі органи будуть страждати. Адже їхня робота взаємопов’язана .

Бесіда.

Яке значення має скелет в організмі людини?(Опора та захищає внутрішні органи)

Вправа «Мікрофон».

- Про худорлявих людей кажуть так: « У нього тільки шкіра та кістки». Чи може бути так? (ні). Що було б якби це було так? (Людина не змогла б рухатися).  Отже, завдяки чому рухається людина? (Мязи) Яке значення мають для людини мязи?(Бігати, ходити, підіймати вантажі, кліпати очима, сміятися- рух)

- До чого прикріплені мязи? (Скелет).  Що можуть робити мязи? (Скорочуватися і розслаблятися) Для чого треба тренувати мязи? Як усунути втому мязів?( Фізкультура, спорт, зарядка, ..) Щоб стати красивим, сильним, здоровим, витривпалим)

- Як потрібно тренувати мязи?

 Робота з підручником, стор. 16-17. Зачитати (+ чи -)

- Які назви ви придумали до кожної вправи?

IY. Вивчення нового матеріалу.

  1. Розповідь учителя з метою ознайомлення  з поняттям «постава».

Ви нераз бачили показ високої моди, коли на подіум виходять дуже гарні, стрункі дівчата і хлопці, а то і діти, які демонструють зразки модного одягу. Всіх їх об’єднує те, що вони мають красиву ходу, гпрну поставу, струнку фігуру. Краса завжди зачаровує, дивує, викликає захоплення, милує зір. Про таких людей говорять, що у них гарна постава.

Кожна людина хоче бути красивою, гарно ходити, високо піднімати голову.

- А хто цьому заважає? Та, ніхто. Людина сама собі господар. Від неї самої залежить , матиме вона гарну поставу чи ні, ходитиме вона красиво чи човгатиме ногами, стоятиме рівно чи згорбиться і втягне плечі.

Людина не народжується з гарною поставою, а набуває її протягом життя..

Проблемне питання.

  1. Що таке постава? (Це звичне положення тіла, коли ти стоїш, сидиш чи під час ходьби)

(Плакат) Зачитуємо ознаки правильної постави)

- Яка неправильна постава? (Зачитуємо ознаки неправильної постави) 

- До яких наслідків може призвести порушення постави?  (плакат, зачитуємо)                                             Висновок: Формувати правильну поставу.

- Чи мієш ти ходити?

  1. Гра-конкурс «Постава короля та королеви» Практична робота.

(В результаті конкурсу-гри визначаємо королівську поставу та королеві одягаємо корону).

  1. Робота з підручником (с.19-20) Зачитуємо правила правильної посадки під час читання та письма.
  2. Практична робота. Перевіримо свою поставу. (Плакат. Правило 5 точок)
  3. Бесіда. Яких правил потрібно дотримуватися, щоб була правильна постава?
  4. Робота з підручником с. 20.

-   Які ще правила? (Показ малюнків)

-   займатися спортом;

-   спати не на дуже мякій постілі, високо не піднімати подушку;

-   носити рюкзак, а не портфель;

-   правильно сидіти під час письма, читання;

-   ходити рівно, не сутулитись;

-  не піднімати важкі вантажі;

-   відвідувати спортивні гуртки.

-   Які гуртки потрібно відвідувати, щоб гарна постава? Які ви відвідуєте?

 Висновок:

Y. Закріплення вивченого матеріалу.   Робота в групах.

Завдання групам на листочках на формування правильної постави.

1 група. Доповнити речення.

1. Якщо учень тримає голову прямо, плечі і лопатки розташовані на одному рівні, ноги виправлені в колінах, живіт втягнутий, хребет має нормальні згини, то постава його (правильна чи неправильна)-….

2. Якщо довго сидіти викривившись, то….

3. Щоб зберегти правильну поставу, треба ..

2 група. За малюнками написати правила формування правильної постави.

(Займайся фізичними вправами, загарто­вуйся. Спи на твердому ліжку з невисокою подуш­кою. Правильно сиди за партою чи столом. Не сутулься при ходьбі. Носи підручники в ранці. Регулярно і повноцінно харчуйся, вживай молочні і мясні продукти, свіжі овочі і фрукти.)

3 група. Розподіліть наведені дії на ті, які сприяють поставі і ті, які її порушують. Поставити ( + чи -)

а) сидіння за низьким столом;

б) ранкова гімнастика;

в) заняття спортом;

г) носіння важкого портфеля;

ґ) уроки фізичної культури;

д) сидіння за високою партою;

е) катання на велосипеді.

Презентація групи.

YI.  Узагальнення вивченого матеріалу.

1.  Робота з прислів’ями. 

Згорбився як старий дід. Який казковий герой? (Баба Яга)

- Як ви розумієте прислів’я? Пояснити. Обговорення. Чи хотіли б ви бути схожими на цього казкового героя? Чому? (На екрані Баба Яга). «Струнка, як тополя». Про кого так кажуть?

2. Інтерактивний прийом «Кубик Блума».

 Назви. Чому. Поясни. Запропонуй. Оціни.

 (Учні кидають кубик один одному почерзі , задають питання один одному по темі та відповідають на них).

YII.  Рефлексія діяльності. Підсумок уроку.

 - Згадаємо, які ми з вами ставили перед собою цілі та завдання на початку уроку? Що нового, цікавого ви дізналися, того, чого раніше не знали?  Чому навчилися на уроці? Що вас на уроці здивувало? Якби ви вивчали цю тему спочатку, про що б ви іще хотіли б дізнатися?

Метод «Прес»: Узагальнюючи роботу на уроці, висловіть свою думку.

Я вважаю… Тому що… Таким чином…

Мої очікування від уроку також здійснились. Сьогодні ви молодці. Оцінюю Відзначаю активних учнів.

Бажаю всім здоров’я!

YIII. Домашнє завдання. (Диференційоване.)

- Читати статтю с. 19-20

- Визначити за правилом п’яти точок разом із батьками чи правильна у вас постава.

- В Щоденниках вражень написати висловлювання на тему:

«Для чого людині потрібна правильна постава?»

IX. Цілі наступної діяльності. Вас чекає подорож у такі таємниці …(Робота  серця. Кров у нашому організмі).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Фурман Тетяна
Додано
10 лютого 2020
Переглядів
3612
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку