Виховний захід "Вода - джерело життя".

Про матеріал
Сприяє накопиченню у дітей конкретних уявлень про значення, властивості, форми і види води. Формує поняття, що вода - це джерело всього живого на нашій планеті. Розвиває спостережливість, мислення, науковий світогляд. Виховує наукове світорозуміння, бережливе ставлення до води.
Перегляд файлу

                          

 

Марганецька

спеціалізована природничо-математична школа І-ІІІ ступенів № 11

Марганецької міської ради Дніпропетровської області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

“Вода –

джерело життя”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Марганець

 

 

Тема:          Вода – джерело життя.

Мета: Сприяти накопиченню у дітей конкретних уявлень про значення, властивості, форми і види води. Закріпити знання про кругообіг води в природі. Формувати поняття, що вода – джерело всього живого на нашій планеті. Розвивати спостережливість, мислення, науковий світогляд. Виховувати наукове світорозуміння, бережливе ставлення до води.

                                   Хід  заходу

І. Вступ. Актуалізація уявлень учнів про воду.

Під час звучання пісні діти танцюють танок з парасольками.

  1. Звучить пісня (на мелодію «Топ, топ топает малыш»).

Кап, кап, накрапає дощ,

Вже рясненький дощик з неба йде.

І все розквітає навкруги,

І радіють луки і ліси.

Кап, кап, кап, кап,

Дощик з неба ллє.

Кап, кап, кап,кап

Оживає все.

Кап, кап, ллється дощик наш,

Квіти розкривають пелюстки,

Під берізкою з’являються грибки,

В небі засіяла райдуга.

Кап, кап…

  1. Бесіда:
  • Про що була наша пісенька?
  • Що таке дощик?
  • Що приносить дощик природі?
  • Чому його люди чекають а, навіть, закликають?
  1. Слухання вірша Н . Красоткіної «Вода».
  • Чому радіє вся Земля?

 Як вода – це справжнє диво!

 Як прожити без води?

З нею ми завжди щасливі,

З нею в нас нема біди.

Є вода – ростуть рослини:

Ліс, сади, рясні поля.

Це чудово для людини

І радіє вся Земля!

  1. Вправа «Мікрофон».
  • Що ми знаємо про воду?
  • Яким би було  життя на Землі без води?

ІІ. Повідомлення теми і мети заходу.

  • Сьогодні ми поговоримо про воду, її форми, значення всього живого на нашій планеті. Прочитайте  тему нашого заходу:

доВо – лоджеро иттяж.

  • Як ви її розумієте?
  • Давайте сядемо у човни і вирушимо у подорож, яка допоможе нам дізнатися багато цікавого про воду.
  • А на яких човнах ми будемо подорожувати?
  • Пригадайте, на яких човнах рухалися по річках і морях козаки?
  • Сідаємо у «чайки» і вирушаємо!

ІІІ. Уявна подорож.  

  • Зупинка перша «Наукова».

Учитель

Вода – найбільш проста і звичайна речовина на планеті. Але в той же час вода таїть в собі безліч загадок. Її досі продовжують досліджувати вчені, знаходячи все більше цікавих фактів…

Де є вода? Якою вона буває?

 

1 учень

Що ви знаєте про воду?

Кажуть, вона всюди! І у лузі, і у морі, в океані  й у водопровідному крані.

 

2 учень

Як бурулька замерзає,

В ліс туманами повзе,

В горах – льодовиком зветься,

Стрічкою сріблястою в’ється.

 

3 учень

Ми всі звикли, що вода

Всюди з нами і завжди!

 

4 учень

Нам без неї не умитись,

Не поїсти, не напитись,

Нам без неї не прожить!

 

Повідомлення «Чомучок».

  • На нашій планеті вода – основа життя.

Всі живі істоти складаються з води: тварини  - на 75%, риби  - 75%, медузи – на 99%, картопля – на 76%, яблука на 85%, помідори – на 90%, огірки – на 95%.

  • Людські  організми  на 60-70%  складається   з води, а дитячий – на 80%.
  • Один з найбільш водяних продуктів – кавун. В ньому 93% води.
  • Людина за своє життя випиває в середньому 35 тон води.
  • Нашу планету називають блакитним дивом, бо 70% її поверхні вкрито водою. Але тільки 1% всього водного запасу Землі придатне до пиття.
  • Що виростити 1 кг овочів треба 2 тонни води.

Учитель

Недарма кажуть, що все починається з води…

 

  • Зупинка друга «Загадкова»

 

Учитель

 А зараз ми дізнаємось, якою буває вода і створимо колаж «Вода – на планеті Земля»

Коли нема – чекають,

Коли прийду – тікають. (Дощ)

 

Прозорий, мов скло,

А не вставиш у вікно. (Лід)

 

Уночі понад водою

Білий дим пливе рікою.

Тільки сонечко засяє –

Білий дим кудись зникає. (Туман)

 

Бігли білі їжачки,

Погубились в них голки.

І тепер усі голки

Почіплялись на гілки. (Іній)

 

Взимку лежить,

а навесні побіжить. (Сніг)

 

Розпластала пташка крила,

що аж сонце заслонила. (Хмара)

 

Зоря, зоряниця,

Молода дівиця,

Гуляти ходила,

Сльозу зронила,

Місяць бачив – не підняв,

Сонце бачило – підняло. (Роса)

 

Влітку з неба мов зернини

Впали білі горошини

І виблискують мов скло.

А як сонечко зійшло

І теплом своїм зігріло,

В воду всіх перетворило,

Мов їх зовсім не було. (Град)

 

Хто слізьми на сонці булька,

Наче довгий ніс… (Бурулька)

 

У дітей картки із зображенням відгадок. В процесі відгадування створюється колаж.

 

 

 

 

 

 

Гра «Знайди свою воду».

Учитель

Ви вже знаєте з уроків природознавства, що вода може перебувати в трьох станах. Яких?

Поділіться на 3 групи. Кожна група «збирає» свою воду. Спробуйте мене переконати, що вода перебуває саме в такому стані.

  1. Зупинка третя «Театральна».
  • Перегляд мультфільму «Капітошка»
  • Що зацікавило вас у мультфільмі?
  • Інсценізація казки В.Сухомлинського «Крапля роси»

 

Учитель

Звідки береться вода? Куди вона зникає?

Подивіться казочку і дайте відповідь на ці запитання.

Крапля роси

Автор

Рано-вранці на квітці троянди прокинулась крапля роси.

Крапля роси

Як я тут опинилась? Увечері була високо в небі як я потрапила на землю?

Автор

І захотілося їй знову на небо.

 

(з’являється Сонечко. Бігає навкруги. Краплі роси торкається, посміхається)

Автор

Випарувалась крапля, піднялась на небо блакитне. Там тисячі інших крапель. Зібрались вони в темну хмару й затулили Сонечко.

 

(краплі збираються в купку і насуваються на Сонечко)

Сонце

Чого ви мене заступили від людей?

Автор

Розгнівалось Сонечко і послало на хмару вогненну стрілу.

 

(Гримить грім. Краплі розбігаються в різні сторони)

Автор

Пішов дощ. Упала крапля на Землю.

Земля

Дякую тобі, Крапля. Я так скучала за тобою.

 

Обговорення змісту казки.

  1. Зупинка четверта «Екологічна».

Учитель

З кожним роком на Землі стає все менше прісної води. Ріки і озера висихають, повітря забруднюється, а всі відходи з заводів і підприємств потрапляють у воду. Забруднюються річки та озера, зникають джерела і ставки…

1 учень

Ти ж була колись глибока,

Швидкоплинна. Синьоока.

Чом ти стала каламутна?

Чом хлюпочуть хвилі сумно?

2 учень

Як мені не сумувати?

Всі отрутохімікати

Постікали в мою воду,

Зіпсували чисту вроду.

Вже течу між болотами,

Заросла очеретами,

Зникла риба, навіть раки,

Поховались небораки.

Учитель

Ви на протязі кількох тижнів досліджували джерела забруднення води

 

Складання асоціативного куща «Джерела забруднення води».

Розповіді дітей про джерела забруднення води.

 

Гра «Трик-трак»

Трик-трак – це так.

Трик-трак – це не так.

Краще приймати ванну, а не душ.

Кран з водою можна не закривати.

Не можна мити машини біля водойм.

Чистити зуби треба, набираючи води в склянку.

В воду треба викидати сміття.

Воду потрібно берегти

 

Учень

Вода – здоров’я.

Пам’ятай.

Знай сам і друзям накажи:

Люби водицю й бережи!

 

  1. Зупинка п’ята «Фольклорна».

 

Учитель

З давніх-давен нашу предки цінували воду, берегли її, складали про неї казки, пісні, прислів’я і приказки.

Прочитайте і поясніть прислів’я і приказки про воду.

(прислів΄я записані  на крапельках води )

Будь здоровим як вода.

Глянь у воду на свою вроду.

Куди водиця тече, там травиця росте.

З малого джерела велика річка буває.

Не знаємо ціни водиці, доки не висохла криниця.

 

  1. Зупинка п’ята «Поетична».

 

Учитель

Наша подорож закінчується. Сподіваюся, ви багато дізналися про воду, відповіли на численні питання. А тепер давайте спробуємо скласти вірші про воду.

Складання «Сенкану» про воду.

Тема: Вода.

Опис: чарівна, прозора, цілюща, синьоока, солодка, чиста.

Дія: сміється, ллється, дзюрчить, виграє, летить, грається.

Ставлення (фраза) З малого джерела велика річка буває. Куди водиця тече, там травиця росте.

Узагальнення. Джерело життя.

Дитячі вірші.

Вода

Чарівна, прозора, мила

Ллється, дзюрчить і співає.

З малого джерела велика річка буває.

Джерело життя.

 

Вода

Синьоока, цілюща, солодка.

Дзюрчить, виграє, летить.

Куди водиця тече, там трава росте.

Джерело життя на Землі.

 

ІV. Підсумок заходу.

 

Учитель    -

От і закінчилась наша подорож. Сподіваюся, що вона вам сподобалась.

Чого ж ви навчилися?

Що запам’ятали?

Що вас вразило?

Що найбільше сподобалось?

 

Вправа «Мікрофон».

Шануйте воду, бережіть,

Бо без води ми не зможемо жить!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сучасні масштаби екологічних змін створюють реальну загрозу життю людей, тому  виховна діяльність школи має бути спрямована на виховання екологічної культури учнів, адже необхідно виховувати  покоління , яке охоронятиме майбутнє довкілля. Актуальність виховного заходу «Вода – джерело життя»  полягає у формуванні в учнів конкретних уявлень про значення, властивості води, поняття, що вода є джерелом всього живого на нашій планеті. А вироблення практичного  вміння доцільно і дбало використовувати цей природний ресурс – є найсучаснішим у нашому суспільстві.

   Розгадування загадок, пояснення прислів’їв та приказок, прослуховування пісень, підготовка цікавих повідомлень, проведення ігор, інсценізація казки, використання власних спостережень, проведення досліджень, складання віршів сприяють формуванню у дітей умінь і навичок діяльності у природі, викликають почуття здивування і захоплення, емоційно – позитивне ставлення до неї.

   В ході заходу учні , подорожують по станціях, пригадують властивості води, отримують наукові факти про місткість води в різних організмах, її значення для всього живого на Землі.

   В процесі проведення заходу застосовуються технології: « Мікрофон», «Асоціативний кущ», «Мозковий штурм», «Сенкан».

   Виховний захід сприяє розвитку пізнавальних інтересів учнів, формує  такі ключові компетентності, як розвиток мовлення, наукове розуміння природи, уміння спостерігати, аналізувати, робити висновки, уміння розумно та раціонально користуватися природними ресурсами в рамках сталого розвитку, усвідомлювати  ролі навколишнього середовища для життя і здоров’я людини.

   Тема виховного заходу  є своєрідним продовженням уроку природознавста, сприяє розвитку творчості учнів, їх наукового світогляду.

   Рекомендовано учням, вчителям початкових класів, вихователям ГПД, студентам педагогічних вузів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                             Список     використаних   джерел

 

  1. Колесник М. О.   Форми, засоби та методи екологічного виховання учнів.

Екологічний вісник. – 2006. - № 3.

  1. Василенко Г. С.  Екологічна освіта та виховання.  Початкова  школа.- 2007. - № 6.
  2. Чарівний дзвіночок. Хрестоматія з усної народної творчості 1- 5 клас.

Донецьк: ТОВ ВКФ «БАО», 2004.

  1. Калейдоскоп цікавих знань. Донецьк: ТОВ ВКФ «БАО», 2006.
  2. Тарасенко Г. С. Дивосвіт.  Київ: МПП Центр «Київ», 1995.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
9 квітня 2020
Переглядів
1865
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку