ПЛАН-КОНСПЕКТ ВІДКРИТОГО УРОКУ В 3 КЛАСІ
Тип уроку: урок повторення та узагальнення.
Тема уроку: Моя улюблена їжа.
Мета: Активізувати вивчені ЛО по темі «Їжа», узагальнити знання за темою, розвивати вміння монологічного мовлення, формувати вміння учнів у говорінні на основі мовленнєвої ситуації, вдосконалювати лексичні навички на рівні понад фразової єдності, вдосконалювати навички аудіювання та письма, розвивати кмітливість, виховувати смак до здорової їжі.
Обладнання: підручник О.Карп’юк 3 клас, мультимедійна дошка, роздатковий матеріал з завданням, учнівські малюнки.
Хід уроку:
І. Warm-up.
(Бесіда спрямована на тренування видо-часових форм дієслова Present Simple/ Present Continuous)
T: What day is it today?
P:…….
T: What lessons have you got today?
P:………….
T: What do you do at Sport/Art/Maths?
P: ………..
T: What lesson are you having now?
P:………..
T: What are you doing now?
P:………….
T: Are you painting/ doing sums/ playing football/ cooking now?
P: We are speaking English now.
T: And today we are speaking about your favourite food.
II.Основна частина:
1. Активізація вивчених ЛО по темі.
T: Look at these pictures and say which food you like most?
(на дошці учнівські малюнки з продуктами харчування)
P: I like vegetable/ fruit salad/ soup/ cheeseburgers most.
Використання зворотнього зв'язку:
T: Which food does he/she like?
P: He/she likes peas soup…
2. Розвиток діалогічного мовлення.
T: Do you have breakfast at school or at home?
P: ………..
T: What time do you have breakfast?
P:……….
T: Ask your friend about what he/she likes and doesn’t like for breakfast.
( схема діалога на екрані)
3. Формування вміння учнів на основі мовленнєвої ситуації.
T: Can you cook?
P: …..
T: Do you like cooking?
P:……..
T: Nastia has a party today. But she can’t cook. Could you help her?
Ps: …….
T: Say what you can cook and what food you take for you meal.
(схема висловлювання на екрані)
Ps:………
T: Nastia, whose meal do you like best?
N:……….
(оцінювання)
4. Listening.
a) Pre-listening.
T: Which fruit do you like?
Ps: ……
T: And now we have a letter from Janek from Poland. He is writing about his favourite fruit. Listen to the letter and be ready to do some tasks.
b) Listening (текст див. Додаток 1)
с) Post-listening. (роздатковий матеріал. Див. додаток 2)
1) True or false.
2) Put the words into the right order.
5. Writing. Робота з дошкой.
T: Which fruit does Janek like?
Ps: apples
T: Janek says that apples are healthy. Do you always eat healthy food?
Ps:…..
T: Imagine you are health experts. Classify food into healthy and unhealthy.
(зображення продуктів на екрані. 2 учнів працює з дошкою, інші працюють на своїх картках)
T: Let’s check up. Is it right? (виправлення помилок за їх наявності)
6. Reading. Робота з підручником ( впр.1, с. 112) (Введення нових слів у мовлення: never, usually)
a) Post-reading.
T: What does Tom usually eat? What does Tom never eat?
Ps: …..
b) тренування вживання нових ЛО на рівні фрази:
T: Now look at you pictures and say which food you usually eat and which food you never eat.
Ps:………..
(використання зворотнього зв’язку)
T: What does Vlad usually eat? What does Nastia never eat?
Ps:……..
(оцінювання за урок)
7. Робота в групах (група розділена на команди по 6 учнів)
T: You are working hard today. And now it’s time to play. Find 14 words connected with the topic “Food”(див. Додаток 3)
(підведення підсумків, визначення переможців)
III. Summary.
T: You are very active today. I like the way you are working today. And do you like our lesson? What do you like most: reading, writing, listening or speaking?
Ps:………
T; You homework for the next lesson is exercise 6. page 113. Make up your own menu. Use only healthy food for your menu. The lesson is over. Good-bye