Урок у 4 класі на тему : "Однорідні члени речення"

Про матеріал

Урок сприяє вихованню любові до оточуючого світу, розвиток планетарної свідомості, гордості за причетність до української нації, бажанню вивчати історію свого народу. Виховувала гуманістичні риси: доброту, милосердя, працелюбність, повагу, справедливість. Формувала позитивні відношення між однокласниками, повагу до надбання народу, уміння оцінювати результати власних дій і дій товаришів.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку

української мови,

проведеного у 4-А класі

Тема: „ Однорідні члени речення”

Вчитель: Біюн Світлана Леонідівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Однорідні члени речення

Мета: В ході уроку забезпечити закріплення і узагальнення наступних понять: речення, розповідні, питальні, спонукальні, прості, складні, окличні, неокличні, члени речення, однорідні члени речення, коми при однорідних членах речення та при звертаннях.. Систематизувати знання про роль кожної частини речення та уміння їх визначати.

 Розвивати уміння аналізувати, виділяти головне, знаходити причинно-    наслідкові зв`язки, узагальнювати, робити висновки. Формувати уміння працювати з підручником, самостійно застосовувати правило. Вчити бути уважними, розвивати уміння планувати свої дії, самостійно контролювати кінцевий результат.контролювати уміння організовувати своє робоче місце. Розвивати емоції учнів, створюючи на уроці ситуації подиву, радості. Розкриваючи значимість питань, які розглядаються- розвивати інтерес до навчання.

                    Сприяти громадянському вихованню: любові до оточуючого світу, розвиток планетарної свідомості, гордості за причетність до українців, бажанню вивчати історію свого народу. Виховувати гуманістичні риси: доброту, милосердя, працелюбність, повагу, справедливість.. Формувати позитивні відношення до однокласників, до надбання народу, уміння оцінювати результати власних дій і дій товаришів.

     Тип: інтегрований урок узагальнення знань.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І. Організація учнів.

1.Вступ учителя:

Прослухайте вірш і спробуйте сформулювати тему нашого уроку.

Хата моя, біла хата,

Рідна моя сторона.

Пахне любисток і м`ята,

мальви цвітуть у вікна.

В хаті спокійно й затишно,

Вечір десь бродить в гаю.

Мати задумливо й ніжно

Гладить голівку мою.

 

2.Оголошення теми і мотивація навчальної діяльності:

    - Яка тема нашого уроку? Яку велику тему ми вивчаємо? Що вивчали на попередньому уроці? Який мовний факт помітили в реченнях? Отже тема нашого уроку сьогодні – «Однорідні члени речення»  .

 - Яку пунктограму , на вашу думку, ми повторюватимемо ? Так, розділові знаки при однорідних членах речення. Але це ще не все. На цьому уроці ви будете самі складати речення за поданими схемами, розвиваючи таким чином творчі здібності. А за проявлену творчість і оцінка значно вища, ніж за виконання простих репродуктивних вправ. Тому будьте уважні, думайте, щоб сказане вами було досконалим!

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. репродуктивна вправа на повторення розділових знаків при однорідних членах речення.

 Прочитайте ще раз вірш та  прокоментуйте розділові знаки.

В хаті спокійно й затишно,

Вечір десь бродить в гаю.

Мати задумливо й ніжно

Гладить голівку мою.

Так чому ж однорідні члени речення не розділені комами?

ІІІ. Узагальнення знань.

  1. Читання опорної схеми.

  - Щоб відповісти на перше питання – прочитайте опорну схему: „ Речення”.  ( діти  читають)

-Ви добре справилися з відтворенням теоретичного матеріалу, виконаємо практичні вправи.

2. Вправа на поширення речень однорідними членами.

В українській хаті рушники можна побачити на образах, …, ... .

Своїм багатим малюнком вони надають оселі урочистості та … .

Та найперше - …., ... характеру. Кожна жінка, …, … гаптувала, …, мережила рушники.

Зробіть висновок: Які члени речення можуть бути однорідними?   3.Фізкульт. Хвилинка.

 

4. Вправа на побудову речень з однорідними членами.

 

    Віночок це не просто … , а й … .

 

Ця прикраса є символом … і … .

 

У віночку є … , …, …, …, … .

 

Він захищав дівчину від … , … сили.

 

Квіти для віночка збирали у … та у … .

 

Побудуй речення за поданими схемами.

 

      8. Самостійна робота.

Розставте розділові знаки в реченнях з однорідними членами.

 Поширеними в українській літературі: поезії та прозі є образи птахів. Є серед них і друзі і вороги людини. У слов`ян образи птахів означали уособлювали символізували небо Всесвіт.

 Півень уособлює сонце ранкову зорю вогонь. Голубина пара – ніжні чисті почуття. Зозуля є провісницею нещастя жалю. Образи сокола та орла є символами мужнього хороброго мудрого чоловіка.

 

      ІV. Підсумок уроку.

        - То який же висновок можна зробити, підсумувавши наші дослідження?

 ( Між однорідними членами речення не завжди ставляться коми, однорідними можуть бути всі члени речення.)          

Д/З : с. 34, впр. 73

Оцінювання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вправа 1.

В українській хаті рушники можна побачити на образах, …, ... .

Своїм багатим малюнком вони надають оселі урочистості та … .

Та найперше - …., ... характеру. Кожна жінка, …, … гаптувала, …, мережила рушники.

 

 Вправа 2.

 

 

     Віночок це не просто … , а й … .

 

Ця прикраса є символом … і … .

 

У віночку є … , …, …, …, … .

 

Він захищав дівчину від … , … сили.

 

Квіти для віночка збирали у … та у … .

 

 

 

 

 

Вправа 1.

В українській хаті рушники можна побачити на образах, …, ... .

Своїм багатим малюнком вони надають оселі урочистості та … .

Та найперше - …., ... характеру. Кожна жінка, …, … гаптувала, …, мережила рушники.

 

 Вправа 2.

 

 

     Віночок це не просто … , а й … .

 

Ця прикраса є символом … і … .

 

У віночку є … , …, …, …, … .

 

Він захищав дівчину від … , … сили.

 

Квіти для віночка збирали у … та у … .

 

 

 

 

 

 

Самостійна робота

 

 

Розставте розділові знаки в реченнях з однорідними членами.

 Поширеними в українській літературі: поезії та прозі є образи птахів. Є серед них і друзі і вороги людини. У слов`ян образи птахів означали уособлювали символізували небо Всесвіт.

 Півень уособлює сонце ранкову зорю вогонь. Голубина пара – ніжні чисті почуття. Зозуля є провісницею нещастя жалю. Образи сокола та орла є символами мужнього хороброго мудрого чоловіка.

 Якими членами речення є однорідні члени? Підкресліть.

 

 

 

 

 

Самостійна робота

 

 

Розставте розділові знаки в реченнях з однорідними членами.

 Поширеними в українській літературі: поезії та прозі є образи птахів. Є серед них і друзі і вороги людини. У слов`ян образи птахів означали уособлювали символізували небо Всесвіт.

 Півень уособлює сонце ранкову зорю вогонь. Голубина пара – ніжні чисті почуття. Зозуля є провісницею нещастя жалю. Образи сокола та орла є символами мужнього хороброго мудрого чоловіка.

 Якими членами речення є однорідні члени? Підкресліть.

 

 

doc
Додано
8 січня 2019
Переглядів
4031
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку