Урок у 4 класі на тему : " Прикметник. Повторення вивченого про прикметник. Роль прикметників у мові."

Про матеріал

Мета: повторити відомості про прикметник як частину мови, його

роль у мовленні, виробляти вміння визначати прикметники у тексті,

добирати до них синоніми та антоніми;формувати мовленнєву

компетентністьучнів;виховувати повагу до однокласників.

Перегляд файлу

Тема:  Прикметник. Повторення  вивченого про прикметник. Роль

 прикметників у мові.

Мета: повторити  відомості  про  прикметник  як  частину  мови, його

           роль  у мовленні, виробляти  вміння  визначати  прикметники  у  тексті,

           добирати  до  них  синоніми та  антоніми;    формувати  мовленнєву 

           компетентність  учнів;  виховувати  повагу до однокласників.

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань.         

Обладнання:   таблиця, презентація, роздатковий матеріал.

 

Хід  уроку.

І. Емоційно-настановчий  момент.

 Пам’ятайте, що успіх усіх залежить від успіху кожного.

Слухайте уважно, думайте швидко, відповідайте повно.

ІІ. Актуалізація  опорних  знань.

  1. Каліграфічна  хвилинка.

А  тепер каліграфічна  хвилина:

  • Записуємо  дату,    « Класна  робота»

Запишіть каліграфічно слова: Вродливий, гожий, поганий, славний, чудесний, прекрасний, елегантний, файний, мальовничий.

  • До якої частини мови відносяться дані слова? Чому?
  • Яке слово зайве? Доведіть.

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку

- Яку частину мови ми вивчали протягом останнього часу?

- На які питання відповідає прикметник?

- Що означає прикметник?

- З якою частиною мови узгоджується прикметник?

- Яку роль виконує прикметник у реченні?

Як ви здогадалися, тема  нашого  уроку : «  Прикметник   та  повторення  вивченого про  прикметник. Роль прикметників у мові»

Вивчаючи тему «Прикметник як частину мови», ми урок за уроком долали мовні перешкоди, поки дійшли до вершини  гори «Прикметник». Вправний альпініст мріє не тільки подолати вершину, але й повернутися … А чи зможемо ми з вами не просто зійти з гори, а ще й не втратити вантаж знань з теми? Яку б мету ви поставили перед собою відповідно до теми сьогоднішнього уроку?

На уроці ми повинні повторити  відомості про  прикметник як  частину  мови, з’ясувати  його роль  у  мовленні,  вчитися розпізнавати прикметники у  тексті.

ІV.Формування практичних умінь і навичок учнів.

  1. Розподільний диктант.
  • Розподіліть словосполучення у 2 стовпчика. За якою ознакою ви будете це робити?
  • Золотий перстень, золоті руки, травневі дні, травневий настрій, драматичний твір , драматичні події, космічний експеримент, космічна швидкість.
  1. Розвиток  мовлення.
  • перекладіть на українську мову речення:
  • Длительное путешествие к озеру было тяжёлым. (Тривала подорож до озера була важкою.)
  • Дайте характеристику реченню.( за метою висловлювання, за інтонацією, за будовою). Підкресліть члени речення. Надпишіть над словами, до якої частини мови вони належать. Встановіть зв'язок між словами у реченні.

V.Фізхвилинка.

 3. Словотворча робота.

- Розберіть прикметники за будовою. Утворіть слово, у якому корінь такий самий, як і у слові рідня; префікс як у слові найдовший; перший суфікс - як у слові сонний, другий – як у слові смачніший, а закінчення як у слові високі. (Найрідніші).

 4. Орфографічна Самостійна  робота  учнів. 

- Виберіть картку за рівнем складності та виконайте завдання.

Високий рівень:

Спишіть, виправляючи допущені помилки.

У сільскій хаті диревяний стіл застиляли чистим барвистим рушником. Раньою росою вмеваются квіти. Я поринуф у світ дитячої мріі.

Достатній рівень:

Спишіть, вставляючи пропущені літери.

У сільс.. кій хаті д…рев…яний стіл заст….ляли чистим барвистим рушником. Ра…ьою росою  вм…вают…ся квіти. Я порину… у світ дитячої мрі… .

 Середній рівень:

Спишіть текст. Розділи слова на склади.

 У сільській хаті дерев’яний стіл застеляли чистим барвистим рушником. Ранньою росою  вмиваються квіти. Я поринув у світ дитячої мрії .

5. Комп’ютерне тестування.

Дайте відповіді на запитання:

  • Прикметник – це службова частина мови. (ні)
  • Прикметнік відповідає на питення6 який? Яка? Яке? Які? Чий? Чия? Чиє? Чиї? (да)
  • Прикметник означає дію предмета. (ні)
  • Прикметник узгоджується з означенням (ні)
  • У реченні прикметник виконує роль  другорядного члена речення означення. (да)
  • Словосполучення:  Золоті руки, барвиста мова, легка думка вжиті у переносному значенні. (да)

V.  Оцінювання

VІ. Підведення  підсумків уроку

      Підсумовуюча бесіда.

      Рефлексія.

Висловіть своє враження від уроку, використовуючи слова:

- Мені сподобалось ...

- Я закріпив..

- Мені заважало..

VІ. Домашнє  завдання

С. 110, вправа 245 Б . Виберіть самостійно про який дощ літній чи весняний ви хочете написати.

59 слів.

 

 

 

 

 

Високий рівень:

Спишіть, виправляючи допущені помилки.

У сільскій хаті диревяний стіл застиляли чистим барвистим рушником. Раньою росою вмеваются квіти. Я поринуф у світ дитячої мріі.

 

Високий рівень:

Спишіть, виправляючи допущені помилки.

У сільскій хаті диревяний стіл застиляли чистим барвистим рушником. Раньою росою вмеваются квіти. Я поринуф у світ дитячої мріі.

 

Високий рівень:

Спишіть, виправляючи допущені помилки.

У сільскій хаті диревяний стіл застиляли чистим барвистим рушником. Раньою росою вмеваются квіти. Я поринуф у світ дитячої мріі.

 

Достатній рівень:

Спишіть, вставляючи пропущені літери.

У сільс.. кій хаті д…рев…яний стіл заст….ляли чистим барвистим рушником. Ра…ьою росою  вм…вают…ся квіти. Я порину… у світ дитячої мрі… .

 

 

Достатній рівень:

Спишіть, вставляючи пропущені літери.

У сільс.. кій хаті д…рев…яний стіл заст….ляли чистим барвистим рушником. Ра…ьою росою  вм…вают…ся квіти. Я порину… у світ дитячої мрі… .

 

Достатній рівень:

Спишіть, вставляючи пропущені літери.

У сільс.. кій хаті д…рев…яний стіл заст….ляли чистим барвистим рушником. Ра…ьою росою  вм…вают…ся квіти. Я порину… у світ дитячої мрі… .

 

 Середній рівень:

Спишіть текст. Розділи слова на склади.

 У сільській хаті дерев’яний стіл застеляли чистим барвистим рушником. Ранньою росою  вмиваються квіти. Я поринув у світ дитячої мрії .

 

Середній рівень:

Спишіть текст. Розділи слова на склади.

 У сільській хаті дерев’яний стіл застеляли чистим барвистим рушником. Ранньою росою  вмиваються квіти. Я поринув у світ дитячої мрії .

 

doc
Додано
8 січня 2019
Переглядів
1257
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку