Урок №38
Тема. Активні та пасивні дієприкметники. Їх творення.
Лексична тема: Осінь.
Мета: поглиблювати знання учнів про дієприкметник, пояснити відмінність між активними й пасивними дієприкметниками, з'ясувати правила їх творення, повторити відомості про текст, морфемний розбір слова, синтаксичний розбір речення; формувати вміння розрізняти активні і пасивні дієприкметники, утворювати їх, правильно писати дієприкметникові суфікси;сприяти розвитку логічного та асоціативного мислення, творчої уяви; виховувати культуру усного та письмового мовлення, вміння помічати прекрасне навколо.
Тип: урок вивчення нового навчального матеріалу.
Методи і прийоми роботи:бесіда, розповідь, спостереження, «мікрофон», гра, вправа, рефлексія, робота з текстом, самостійна робота, колективна робота.
Обладнання: комп'ютер, проектор, мультимедійна презентація до теми уроку із завданнями та вправами, мультимедійна таблиця «Творення дієприкметників активного і пасивного стану», дидактичний матеріал, роздавальні картки, скринька з картками-дієсловами, м'ячик.
Внутрішньопредметні зв'язки:
Лексикологія: значення дієприкметника залежно від стану.
Словотвір: творення активних і пасивних дієприкметників за допомогою суфіксів.
Синтаксис: дієприкметники в ролі членів речення.
Культура мовлення і стилістика: особливості вживання активних і пасивних дієприкметників.
Текст (риторичний аспект): використання дієприкметників у мовленні для вираження ознаки за дією.
Міжпредметні зв'язки: українська література, природознавство.