Урок.У гостях в іменника.

Про матеріал
Урок.У гостях в іменника. Повторення вивченого про іменник та його граматичні ознаки,знаходження вивчених орфограм.
Перегляд файлу

Городнянський ліцей №2

 

 

 

 

У гостях в іменника

 

 

 

План-конспект уроку в 6 класі

учителя української мови та літератури

Масибут С.М.

 

 

 

 

 

Городня,2017

Тема. У гостях в іменника.

Мета уроку: повторити вивчене про іменник та його граматичні ознаки,навчити правильно використовувати іменники в мовленні, знаходити вивчені орфограми і пояснювати їх за допомогою правил; виправляти у чужому і своєму тексті помилки; розвивати мовлення учнів, уміння аналізувати, зіставляти, порівнювати та узагальнювати мовні явища, самостійно формулювати відповідь на проблемні запитання; виховувати любов до художнього слова.

Обладнання: Анкети, плакати, ілюстрації, аркуші паперу.

Перебіг уроку

І. Актуалізація знань.

1. Добрий день! Нехай добром повниться земля. Я сподіваюся знайти у вас підтримку й розуміння сьогоднішньої роботи.

Мова…

Ми з нею відомі усюди,

усе в ній, що треба нам,є.

Вона, як зоря пурпурова,

що сяє з небесних висот,

і там, де звучить рідна мова,

живе український народ.

Д.Білоус

Словникова робота.

Пурпур-темно-червоний або яскраво-червоний колір із фіолетовим відтінком; багрянець.

Слово – важлива одиниця мови. Слів безліч,але існують вони не хаотично, а обєднані за певними ознаками в частини мови. Серед них важливе місце належить іменникові, «який узяв собі на плечі велике діло – визначати речі».

Ось уже скільки уроків ми з вами мандруємо чарівною країною Іменниковією. Сьогодні маємо пройти прикінцевий етап.

     2. «Відкритий мікрофон» допоможе пригадати все вивчене про іменник.

     3. Звернення до таблиці «Іменник».

 

ІІ. Мотивація навчання.

*Запишемо дату, тему та епіграф.

*Запис очікувань від уроку на окремих аркушах.

ІІІ. Сприйняття навчального матеріалу.

1. Досягнути поставленої мети нам допоможе «робота в групах».

*Згадаймо правило роботи в групах.

(Учитель зачитує плакати, що висять на дошці).

*Кожна група має обрати головуючого, який організовує порядок виконання, заохочує до роботи, підбиває підсумки;

Секретаря, який веде записи;

Тайм-спікера, який стежить за часом;

Доповідача, який повідомляє про результати роботи групи.

 

2. Ви обєднані в шість груп, кожна з яких має завдання. На підготовку у вас є 5 хвилин.

3.Завдання І групи.

Робота з текстом. Підкреслити іменники, визначати рід, число, відміну.

Мова рідна! Світлоносна! Ти – як море – безконечна, глибинна, могутня. Котиш і котиш хвилі своїх лексиконів, і нема їм кінця краю. Єдина печаль проймає, що не вистачить життя, аби переплисти твій мовний океан. Бо ти є вічність. Ти є Правда, Добро і Краса народу нашого. Тож такою і будь вічно, мова рідна!

4. Завдання ІІ групи.

Поставте слова в О.в , розділивши їх у дві колонки: з подвоєнням кінцевих приголосних і без них. Із одним словом скласти речення.

Мораль, честь, повість, велич, блакить, роль, користь, радість, гордість, ніжність, вічність, любов.

5. Завдання для ІІІ групи.

Узяти, де потрібно, у лапки іменники – власні назви.

Вірш Рідна мова в рідній школі. Газета Українське слово. Річка Дніпро. Готель Україна. Теплохід Леся Українка. Журнал Вітчизна. Кооператив Наука. Підручник Українська література.

6. Завдання ІV групи.

Списати речення, виконати синтаксичний розбір, морфологічний, слово за будовою.

Веселково, сонцесяйно рідна мова скрізь луна.

7.Завдання V групи.

Зєднати початок прислівя із його закінченням. Розкрити дужки.

Пояснити написання  – не – з іменниками.

Слово – (не) стріла,а глибоко…(ранить).

Слово – (не) полова,…(язик – (не)помело).

Слово – (не) горобець,як вилетить – …(не) спіймаєш).

Мова – …((не)полова).

Годуй (не) пирогами, а ласкавими …(словами).

8. Завдання VІ групи.

Перепишіть, поставте іменники в потрібну форму, розкриваючи дужки.

Трембітна (мова). (Музика). (Калина).

І споконвічна, і завжди моя.

До тебе завше я (душа) лину.

Марія…мрія…мамине імя.

(Зоря), (казка) ти снила тихо,

Коли в (колиска) клала немовля,

Вела за ручку, берегла від лиха

І вчила перше слово вимовлять.

 

9. Робота з підручником.

*Вправа 157.

Прочитати текст, переказати своїми словами його основний зміст.

Ода мові людській.

10. Слово вчителя.

– А що для вас мова?

(Життя, щастя, велич, правда, радість, майбутнє, гордість, память…)

11. Які б кольори використали ви, коли б довелося малювати мову?

( у мові барви веселкові, барвінкові, вона, як небо блакитне, як пшеничні поля, вишневих ніжність пелюстків, шепіт зачарований колосся, трембітна мова, калинова, золота, солов’їна, світлоносна, сонцесяйна ).

Учитель підсумовує відповіді учнів, створюють дерево Мови.

ІV. Підсумок уроку.

Зараз з’ясовуємо, чи досягнута мета уроку, чи справдилися ваші надії від сьогоднішньої роботи. (Метод «Прес» за правилом піднятої руки).

V. Оцінювання учнів за схемою «Як я працював на уроці».

Оцінювання учнем власної участі в роботі малої групи.

Прізвище, імя…………………………………………………………...

Оцініть себе по кожному з визначених напрямків від 0 до 2 балів.

1. Ви брали активну участь у роботі групи……………………………

2. Ви вносили вдалі пропозиції,які врахувала група………………….

3. Ви надавали підтримку іншим членам групи,заохочували їх для роботи…………………………………………………………………….

4.Ви висунули цілком нову ідею, що сподобалась іншим……………

5. Ви вдало узагальнювали думку інших і просували роботу групи вперед…………………………………………………………………….

6. Ви доповідали класу про результати групової роботи……………

Всього балів________________

VІ. Домашнє завдання: підібрати вислови відомих діячів про мову, вивчити їх напам’ять, виконати морфологічний розбір 5 іменників.

–Наш урок закінчується. Сподіваюсь, ви відчули, зрозуміли багатство, красу та мелодійність української мови.

Не шкодуйте часу й зусиль для вивчення мови, боріться за її красу, правильність. Розвивайте і бережіть наш національний скарб – мову.

Двоє учнів вручають гостям гілочки від дерева Мови на згадку про урок.

 

 

 

docx
Додано
21 вересня 2020
Переглядів
549
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку