Е.Урок В.Сігал "Історія кохання". Розповідь про зворушливе і трагічне кохання. Проблеми життя і смерті, любові і відданості у творі.

Про матеріал
Тема. Ерік Сігал “Історія кохання.” Розповідь про зворушливе і трагічне кохання. Проблеми життя і смерті, любові і відданості у творі В сучасному літературознавстві існують такі поняття, як “велика література” та “масова культура”. “Масовою культурою”називають виробництво псевдохудожнього продукту. В той же час в літературі існує поняття “погранична культура”, під якою мають на увазі вид літератури, яка суміщає в собі риси великої та масової літератури. Це означає, що, з однієї сторони, письменник володіє великим талантом, висуває дещо нове, оригінальне, демонструючи новаторство в царині мови стилю. Але в той же час він не вільний від шаблонів масової культури, яка проявляється в сюжнті змалювання персонажів і стилістики. Яскравим прикладом пограничної літератури США є Ерік Сігал. В своїх романах письменник проявляє певну художню майстерність, порушує злободенні проблеми сучасного суспільства. Він створив не так уже й багато, але його книги (особливо “Історія кохання”) видаються величезними тиражами і користуються успіхом у читачів різного віку і соціального стану, успішно екранізуються.
Перегляд файлу

Тема. Ерік Сігал “Історія кохання.” Розповідь про зворушливе і трагічне кохання. Проблеми життя і смерті, любові і відданості у творі

Мета: розширити уявлення учнів про світле та прекрасне людське почуття - кохання, довести, що воно здатне змінюватися та розвиватися в часі; розвивати навички роботи з текстом, охарактеризувати образи головних героїв, простежити особливості їх внутрішнього стану; формувати морально-етичні цінності, виховувати почуття ніжності, вірності, взаєморозуміння.

Обладнання: тексти роману, портрет Е. Сігала, постери, кінокадри, кінофільм “Історія кохання”, аудіозаписи “Монологи про любов”, робочі картки уроку.

Тип уроку: урок позакласного читання

Епіграф: Коли ці дві душі устали на весь зріст,

                 Докупи їх звела якась мовчазна сила.

                 Зійшлись вони, і спалахнули вмить

                 Їх розпростерті крила.

                                                                        Е. Беррет-Браунінг

...Я даю тобі руку!

Я даю тобі своє кохання цінніше за гроші.

Я даю всього себе перед олтарнм і законом.

Чи даси мені себе? Чи підеш зі мною в дорогу?

Чи ми йтимемо поряд до краю й кінця?

                                                             В. Вітмен “Пісня далекої дороги”

Хід уроку

І. Вступне слово вчителя

Ми з вами вивчали твори, в яких герої проходили випробування найголовнішим почуттям - любов'ю. І сьогодні на уроці ми зустрінемося з героями, які кохали, кохали по-справжньому.

Але час у них відібрав усе.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

  1. Притча про Любов.
  2. Бесіда з учнями.

- А на вашу думку, якою є Любов?

- Що можна зробити заради коханої людини?

  1. Прослухайте монологи. Чи згодні ви з авторами?

ІІІ. Оголошення теми, мети, завдань уроку.

Отже, тема нашого уроку “Ерік Вольф Сігал “Історія кохання”. Розповідь про зворушливе і трагічне кохання. Проблеми життя і смерті, любові і відданості”.

Ми ближче познайомимося з героями роману, простежимо особливості їх психологічних змін, спробуємо дійти висновку, що ж може справжнє кохання.

ІV. Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу.

  1. Слово вчителя

В сучасному літературознавстві існують такі поняття, як “велика література” та “масова культура”. “Масовою культурою”називають виробництво псевдохудожнього продукту.

В той же час в літературі існує поняття “погранична культура”, під якою мають на увазі вид літератури, яка суміщає в собі риси великої та масової літератури. Це означає, що, з однієї сторони, письменник володіє великим талантом, висуває дещо нове, оригінальне, демонструючи новаторство в царині мови стилю. Але в той же час він не вільний від шаблонів масової культури, яка проявляється в сюжнті змалювання персонажів і стилістики. Яскравим прикладом пограничної літератури США є Ерік Сігал. В своїх романах письменник проявляє певну художню майстерність, порушує злободенні проблеми сучасного суспільства. Він  створив не так уже й багато, але його книги (особливо “Історія кохання”) видаються величезними тиражами і користуються успіхом у читачів різного віку і соціального стану, успішно екранізуються.

Хто ж він, автор роману “Історія кохання?”

  1. Повідомлення учня про Е. Сігала.
  2. Повідомлення учня про роман “Історія кохання”.
  3. Продовження слова вчителя.

Гучний успіх “Історії кохання” здивував літературних критиків. З приводу книги було випущено немало гострих оцінок і рецензій. Наприклад, відомий американський критик Маргарет Казінс писала: “Якби можна було зібрати всі сльози, пролиті над твором, то утворилося б нове солоне озеро.” Казінс висловлює загальне нерозуміння професіоналів з приводу успіху Еріка  Сігала, який навіть не претендував на лаври відомого письменника (спершу роман писався як кіносценарій, Сігала довго вмовляли зробити літературний твір, вставивши звя'зки між сценами.)

І дійсно, популярність “Історії кохання ” пояснити не так просто.

В книзі немає оригінальності, в ній немає постановки злободенних проблем ХХ століття. Невелика книжка (всього 130 сторінок великим шрифтом) написана дуже простою мовою. Сюжет її доволі банальний. Ось чому книгу називали “сентиментальною бурею в склянці води.” Відомий факт, що в комітеті по присудженню Національної премії п'ять його членів пригрозили піти у віставку, якщо “Історія кохання” буде включена у список (сам Сігал входив до складу цього комітету).

Книга була розрахована на певну аудиторію. Ерік Сігал надрукував роман у часописі для домогосподарок “Леді Хом Джорнал”,що викликало водоспад захоплених листів читачок. Це доводить, що автор не мав особливих літературних претензій і роман друкувався як чисто розважальний твір для широкого вжитку.

Одні дослідники бачать причину успіху книги в тому, що вона являє собою дещо нібито містка між поколінням (спочатку її читали в основному жінки похилого віку. А після телевізійного випуску Еріка Сігала книгою зацікавилася молодь.) Але, мабуть, праі ті, хто вважає, що “Історія кохання” просто з'явилася вчасно: американський читач втомився від війн, катаклізмів, модерністського трюкачества і йому було потрібне днщо сентиментальне, щиросердне. Крім того, в книзі немає ніякого натуралізму, еротики й сексу, які заполонили американську “масову культуру”.

  1. Бесіда з учнями.

- А які ваші враження від роману Еріка Сігала?

- Чого ви очікували від твору?

  1. Аналіз твору.

- Як швидко розвиваються стосунки головних героїв?

  1. Робота з карткою уроку.

V. Рефлексія. Інтерактивна вправа “Точка зору”

- На мій погляд ...

- Я думаю ...

- Я переконаний ...

Завдання. Подамайте, як складеться життя олівера без Джені.

VІ. Підсумки уроку

  1. Літературне лото “Кому належать слова?”

(цитати з тексту роману)

  1. Оцінювання роботи учнів на уроці.

VІІ. Домашнє завдання

Написати твір-мініатюру “Яке ж воно, справжнє кохання?”

Слово вчителя (на фоні пісні з кінофільму)

Цю гнигу я прочитала вперше коли мені було 15 років і вона справила на мене таке враження, що навіть зараз, через 10 років я не може її забути. Я іноді ловлю себе на тому, що порівнюю моменти свого життя і житя героїв цієї книги. У ній описана історія кохання юнака і дівчини. І немає в цій книзі ніякої вульгарності і немає зайвої сентиментальності, просто любов , ніжність, надії і взаємна підтримка двох люблячих людей. Ця любов допомагає їм пройти через сварки з батьками, класові відмінності, бідність, але.. виявляється безсила перед смертельною хворобою дівчини. Я плачу кожен раз коли читаю (а читала я її разів 30, не менше!)Незважаючи на  трагічний кінець, ця книга змусить повірити в реальну любов. Ця книга як приклад того ЯК треба любити і ЩО робити з з цією любов'ю. Я думаю що якщо у мене буде донька, я обов'язково подарую їй цю книгу. Ця книга навчить її навчить любити по-справжньому і бути коханою. Тому  що прочитавши цю книгу  розумієш що любов не в казках,не по телевізору, вона тут, в нашому реальноиу житті.

Шановні діти. Ось і закінчилася  наша зустріч з героями роману Еріка Сігала.Але я сподіваюся, що ви будете пам'ятати цих юних закоханих.

А вам я бажаю не накопичувати свою любов і не рахувати її. Не будьте скупцями, інаше все втратите. Навпаки, дозвольте вашому коханню цвісти, діліться ним, роздавайте його, нахай воно росте.

 

docx
Додано
12 лютого 2022
Переглядів
852
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку