Мета:
розширювати і поглиблювати у п'ятикласників поняття громадянськості;
познайомити учнів із новими школярами класу, створити ситуацію успіху та єдності колективу;
розширити поняття єдність, патріотизм, громадянство.
розвивати у дітей прагнення бути свідомим громадянином України, її патріотом, виховувати любов до рідного краю, прагнення своєю працею примножувати здобутки українського народу.
Виховувати риси патріота, громадянина, культурної , толерантної особистості.
Україна – єдина країна,
а ми - єдиний класний колектив.
Мета:
Обладнання: Національна атрибутика,вислови про батьківщину, карта України, географічна карта, державні символи, презентація.
Всім серцем любіть Україну свою,
І вічні ми будемо з нею
(В. Сосюра).
Свою Україну любіть,
За неї Господа моліть
(Т. Шевченко).
Хід уроку
І. Привітання
- Доброго ранку дорогі діти, шановні батьки! Я рада всіх вас бачити і вітати! Цей день незвичайний. Сьогодні ви, любі учні, перейшли до середньої школи й офіційно вступили в права п’ятикласників. 5 клас – це лише перша сходинка, яку необхідно здолати на тернистому, але цікавому шляху. Цей рік принесе багато нового і незвичайного у Ваше життя. Отже ми на першій сходинці в 5 класі – першому уроці.
Слайд 1.
Учень 1. (Карасюк Н)
Увага! Увага! Скінчилося літо!
А скільки пригод неймовірних прожито!
Поїздки до моря, веселі походи,
ігри та сонце, дарунки природи.
- Чому ж ми сьогодні зібрались на свято?
- І з чим на лінійці нас всіх привітали?
Учень 2. (Антонова А.)
Цей день незвичайний приходить до нас,
і всім до навчання ставати вже час.
Зібрались ми разом знання вшанувати,
бо трішки набридло вже відпочивати.
Учень 3. (Качуровський А)
Що ж, Перше вересня – чарівний день,
це перша пісня із шкільних пісень,
що буде цілий рік дзвеніти
і закликати учнів вчитись!
Вчитель:
- Так, дійсно, ми всі гарно відпочили й нам час вирушати дорогою навчання. Щоб наше спілкування вдалось – приготуйте хороший настрій, бажання висловлюватись, позитивне та добре відношення один до одного, а також багато щирих посмішок, якими ви поділитесь з оточуючими.
Вправа: «Вітання ».
ІІ. Основна частина
Вчитель: То ж ми з вами познайомилися, а тепер давайте звернемося до нашої теми. Слайд 2-3.
Вишита колоссям і калиною,
Вигойдана співом солов’я,
Зветься величаво – Україною,
Земле зачарована моя.
Моя Україно, |
Вчитель : Так, дійсно - це все про нашу рідну Україну .
(Відео «Пісня про Україну») Слайд 5
Учень 4. (Буберенко Д.)
Ми - є діти українські,
Український славний рід.
Дбаймо, друзі щоб про нас
Добра слава йшла у світ.
Все, що рідне, хай нам буде
Найдорожче і святе –
Рідна віра, рідна мова,
Рідний край нам над усе.
Учень 5. (Богопольська Н.)
І у школі ми вчимося
Рідни край любити.
І для краю працювати,
І для краю жити,
І за рідний край в потребі
Життя положити.
Учень 6. (Кобилянський Д.)
Ми малі і всі ми друзі,
Ми - одна родина.
І найкраща наша мати –
Рідна Україна!
Слайд 6.
- Така країна варта, щоб її поважали, цінували й любили. Україна - одна з найбільших держав у Європі. В енциклопедії сказано: «Україна - держава у Схiднiй Європі, територія якої простягається iз заходу на схід на 1 316 км. На її території проживає 46 млн. людей». Наша Україна - незалежна держава.
Слайд 7.
-24 серпня 1991 року назавжди залишиться пам’ятним днем. У цей день проголошено Акт про незалежність України. Акт проголошення незалежності завершив тисячолітні прагнення українського народу до волі, до створення своєї суверенної держави. ( Має право самостійно вирішувати всі свої внутрішні та зовнішні питання).
- Ось уже 23 рік поспіль ми з вами маємо самостійну державу. Кожна людина найбільше любить той край, де народилась і живе. Кожен пишається своєю рідною країною.
Вчитель.
Золотавий вечір впав на тихі верби,
Солов’їна пісня ллється вдалині,
І мрійлива річка між гаями в’ється –
Все це – Україна. Все це – я і ти!
Вчитель:
- Кожна країна світу обов’язково повинна мати свої державні символи. (Символ – це умовне позначення будь-якого предмета чи явища.)
- Які символи України ви знаєте? (Відповіді учнів)
Вчитель: Слайд 9.
-Так , державними символами України є:
Державний ПРАПОР України;
Державний ГЕРБ України;
Державний ГІМН України.
(Стаття 20 Конституції України)
Вчитель: Слайд 10.
Гімн – це не звичайна пісня, це урочиста пісня нашої країни, це символ державної єдності та віддзеркалення душі українського народу.
Учень 7: (Слєпий Р.)
Слова палкі, мелодія врочиста…
Державний Гімн ми знаємо усі.
Для кожного села, містечка, міста –
Це клич один з мільйонів голосів.
Це наша клятва, заповідь священна.
Хай чують друзі й вороги,
Що Україна вічна, незнищенна,
Від неї ясне світло навкруги.
(Звучить Державний Гімн України.)
Герб Слайд 11..
Учень 8: (Доні С.)
Наш герб – тризуб.
Це воля, слава й сила.
Наш герб – тризуб.
Недоля нас косила.
Та ми зросли, ми є,
Ми завжди будем,
Добро і пісню несемо ми людям.
Прапор Слайд 12.
Учень 9: (Капуста.К.)
Прапор – це державний символ,
Він є в кожної держави.
Це для всіх – ознака сили,
Це для всіх – ознака слави.
Учень10: (Зільберман Ю.)
Синьо-жовтий прапор маєм:
Синє – небо, жовте –жито.
Прапор свій оберігаєм,
Він святиня, ми це знаєм.
Учень 11: (Мандибура К.)
Прапор свій здіймаєм гордо,
Ми з ним дужі і єдині.
З ним навіки є народом.
Українським в Україні.
Вчитель: Слайд 13..
- Майже в усіх народів є улюблені рослини- символи. У нас це верба, калина, барвінок. Калина – символ кохання, краси, щастя. Навесні вона вкривається білим цвітом, а восени палахкотить гронами червоних плодів. Калиною уквітчують весільний коровай, оселю; нею лікуються. Про калину складено багато пісень, легенд, приказок.
- Почувши слово «Україна», зразу ж уявляєш вербу над водою, тополю в полі... Окрім краси, верба дає багато користі. Вона, ніби позначка води на землі. . Гілки використовують для плетіння різних виробів. Здавна з білої верби виробляють музичні інструменти: бандури, кобзи, сопілочки.
Недарма в народі кажуть:
“ Без верби і калини - нема України ”
Вчитель: Слайд 14.
(Відео «Моя Україна – моя Батьківщина») Слайд 15
Вчитель: Слайд 16.
- На долю нашого народу випало багато героїчного і водночас трагічного. Історія України – це історія народу, який протягом багатьох століть боровся за свою незалежність. Українська земля пройшла війни та мир, поразки та перемоги, пишалася вірними синами та доньками, чарувала світ своїми запашними паляницями та мелодійними піснями. Вона була і залишається вірною матір’ю українців, які свято шанували,шанують, любили і люблять її.
Вчитель: Слайд 17.
-А зараз подивіться ролик про деякі цікаві місця України. Слайд 20
Вчитель:
Слайд 21
Учень 12: (Драганюк М.)
Ми - патріоти - дочки і сини
Для твого блага все в житті здолаєм!
Бо ти найкращий, краю мій ясний,
Вітчизну й матір ми не вибираєм!
Вчитель
ІІІ. Закріплення:
Вчитель: А тепер давайте ми з вами дамо відповідь на питання від патріота нашої держави. Слайди 22-23
Що я знаю про свою Батьківщину.
Вчитель:
Вчитель: Слайд 24.
Вчитель: Слайд 25.
ІV. Підсумки.
Вчитель: Слайд 26
Красивий, щедрий рідний край
І мова наша солов'їна.
Люби, шануй, оберігай
Усе, що зветься Україна!
Я вірю, Вітчизно, ти станеш на ноги,
Махнуть золотистим крилом рушники,
І щастя затьмить всі печалі й тривоги
На вічні роки і прийдешні віки!
Я бачу квітучу, щасливу країну,
Де кожна людина працює, творить,
Де можна навчатись, кохати, радіти,
Де кожна хвилина — то святості мить.
Слайд 27
1