Урок " Україна єдина, а ми єдиний класний колектив "5 клас

Про матеріал

Мета:

розширювати і поглиблювати у п'ятикласників поняття громадянськості;

познайомити учнів із новими школярами класу, створити ситуацію успіху та єдності колективу;

розширити поняття єдність, патріотизм, громадянство.

розвивати у дітей прагнення бути свідомим громадянином України, її патріотом, виховувати любов до рідного краю, прагнення своєю працею примножувати здобутки українського народу.

Виховувати риси патріота, громадянина, культурної , толерантної особистості.
Перегляд файлу

 

Україна – єдина країна,

а ми - єдиний класний колектив.

Мета:

  •  розширювати і поглиблювати  у п’ятикласників поняття громадянськості;
  • познайомити учнів із новими  школярами класу, створити ситуацію успіху та єдності колективу;
  • розширити поняття єдність, патріотизм, громадянство.
  • розвивати у дітей прагнення бути свідомим громадянином України, її патріотом, виховувати любов до рідного краю, прагнення своєю працею примножувати здобутки українського народу. 
  • Виховувати риси патріота, громадянина, культурної , толерантної особистості.

Обладнання:  Національна атрибутика,вислови  про батьківщину, карта України, географічна карта, державні символи, презентація.

 

Вислови.

Всім серцем любіть Україну свою,

І вічні ми будемо з нею

(В. Сосюра).

Свою Україну любіть,

За неї Господа моліть

(Т. Шевченко).

 

Хід уроку

І. Привітання

 

- Доброго ранку дорогі діти, шановні батьки! Я рада всіх вас бачити і вітати! Цей день незвичайний. Сьогодні ви, любі учні, перейшли до середньої школи й офіційно вступили в права п’ятикласників.   5 клас – це лише перша сходинка, яку необхідно здолати на тернистому, але цікавому шляху. Цей рік принесе багато нового і незвичайного у Ваше життя. Отже ми на першій сходинці в 5 класі – першому уроці.

Слайд 1.

        Учень 1. (Карасюк Н)

Увага! Увага! Скінчилося літо!
А скільки пригод неймовірних прожито!
Поїздки до моря, веселі походи,
ігри та сонце, дарунки природи.
- Чому ж ми сьогодні зібрались на свято?
- І з чим на лінійці нас всіх привітали?

Учень 2. (Антонова А.)

Цей день незвичайний приходить до нас,
           і всім до навчання ставати вже час.
         Зібрались ми разом знання вшанувати,
         бо трішки набридло вже відпочивати.

 

 Учень 3. (Качуровський А)

Що ж, Перше вересня – чарівний день,
це перша пісня із шкільних пісень,
що буде цілий рік дзвеніти
і закликати учнів вчитись!

Вчитель:

- Так, дійсно, ми всі гарно відпочили й нам час вирушати дорогою навчання. Щоб наше спілкування вдалось – приготуйте хороший настрій, бажання висловлюватись, позитивне та добре відношення один до одного, а також багато щирих посмішок, якими ви поділитесь з оточуючими.

 

Вправа: «Вітання ».

  • Так як ми з вами сьогодні зустрічаємось  вперше  разом, у нас новий колектив, новий учень (Островський Саша), нова класна кімната  і для того щоб ми з вами стали ще й однією сім’ю, нам потрібно познайомитися.
  • Пропоную таку вправу – гру  кожен по черзі називає своє ім’я, та рису характеру або особливість свою, яка допоможе і принесе користь нашому класу у створені єдиного колективу. Розпочинаємо фразою  Мене звати ……… Моя краща подруга  (друг)  про мене сказала б……   Почну я першою .  Мене звати Наталія Юріївна.  Моя б краща подруга про мене б сказала, що я активна, творча, терпляча, добра.  (Діти по черзі говорять про себе.) 
  • Отже ми з вами такі неповторні,особливі, всі маємо гарні здібності, та вдало можемо об’єднатися і принести користь нашому класу у досягненні мети. Отож у нашій школі народилася нова сімя,яка стане найкращим колективом  і я в цьому впевнена.

 

ІІ. Основна частина

 Вчитель: То ж ми з вами познайомилися, а тепер давайте звернемося до нашої теми. Слайд 2-3.

Вишита колоссям і калиною,

Вигойдана співом солов’я,

Зветься величаво – Україною,

Земле зачарована моя.

  • Щасливі ми, що народилися на такій чудовій, багатій, мальовничій землі - на нашій славній Україні! Тут жили наші діди і прадіди, тут живуть наші батьки, тут корінь давнього роду українського, що сягає сивої давнини. Слайд 4

Моя Україно,
Я чую твій голос,
Пшеничний твій колос
У душу мені засіває зерно,
Моя Україно,
Колиско-калино,
Пізнати тебе мені щастя дано

 

  • Про що йде мова в цьому вірші?

Вчитель : Так,  дійсно -  це все про нашу рідну Україну .

 (Відео «Пісня про Україну») Слайд 5

Учень 4.  (Буберенко Д.)

Ми - є діти українські,

Український славний рід.

Дбаймо, друзі щоб про нас

Добра слава йшла у світ.

Все, що рідне, хай нам буде

Найдорожче і святе –

Рідна віра, рідна мова,

Рідний край нам над усе.

Учень 5. (Богопольська Н.)

І у школі ми вчимося

Рідни край любити.

І для краю працювати,

І для краю жити,

І за рідний край в потребі

Життя положити.

 

 

Учень 6. (Кобилянський Д.)

Ми малі і всі ми друзі,

Ми -  одна родина.

І найкраща наша мати –

Рідна Україна!

Слайд 6.

- Така країна варта, щоб її поважали, цінували й любили. Україна - одна з найбільших держав у Європі. В енциклопедії сказано: «Україна - держава у Схiднiй Європі, територія якої простягається iз заходу на схід на 1 316 км. На її території проживає 46 млн. людей». Наша Україна - незалежна держава.

Слайд 7.

-24 серпня 1991 року назавжди залишиться пам’ятним днем. У цей день проголошено Акт про незалежність України. Акт проголошення  незалежності завершив тисячолітні прагнення українського народу до волі, до створення своєї суверенної держави. ( Має право самостійно вирішувати всі свої внутрішні та зовнішні питання).

- Ось уже 23 рік поспіль ми з вами маємо самостійну державу. Кожна людина найбільше любить той край, де народилась і живе. Кожен пишається своєю рідною країною.

Вчитель.

  • Наш урок присвячений рідній Батьківщині. Тема уроку «Україна –єдина країна». Слайд 8. 

Золотавий вечір впав на тихі верби,

Солов’їна пісня ллється вдалині,

І мрійлива річка між гаями в’ється –

Все це – Україна. Все це – я і ти!

Вчитель: 

- Кожна країна світу обов’язково повинна мати свої державні символи. (Символ – це умовне позначення будь-якого предмета чи явища.) 
- Які символи України ви знаєте? (Відповіді учнів)


Вчитель: Слайд 9.

-Так , державними символами України є:

Державний ПРАПОР України;

Державний ГЕРБ України;

Державний ГІМН України.

 (Стаття 20 Конституції  України) 

Вчитель: Слайд 10.

Гімн – це не звичайна пісня, це урочиста пісня нашої країни, це символ державної єдності та віддзеркалення душі  українського народу.

Учень 7: (Слєпий Р.)

Слова палкі, мелодія врочиста…

Державний Гімн ми знаємо усі.

Для кожного села, містечка, міста –

Це клич один з мільйонів голосів.

Це наша клятва, заповідь священна.

Хай чують друзі й вороги,

Що Україна вічна, незнищенна,

Від неї ясне світло навкруги.

 (Звучить Державний Гімн України.)

Герб  Слайд 11..

  • Зображення Державного Герба України поміщується на печатках органів державної влади і державного управління, грошових знаках, службових посвідченнях, штампах, бланках державних установ.

Учень 8: (Доні С.)

Наш герб – тризуб.
Це воля, слава й сила.
Наш герб – тризуб.
Недоля нас косила.
Та ми зросли,  ми є,
Ми завжди будем,
Добро і пісню несемо ми людям.

Прапор Слайд 12.

  • Державний прапор України - стяг із двох рівновеликих горизонтальних смуг синього і жовтого кольорів. Співвідношення ширини прапора до його довжини 2:3

Учень 9: (Капуста.К.)

      Прапор – це державний символ,

Він є в кожної держави.

Це для всіх – ознака сили,

Це для всіх – ознака слави.

Учень10: (Зільберман Ю.)

Синьо-жовтий прапор маєм:

Синє – небо, жовте –жито.

Прапор свій оберігаєм,

Він святиня, ми це знаєм.

Учень 11: (Мандибура К.)

Прапор свій здіймаєм гордо,

Ми з ним дужі і єдині.

З ним навіки є народом.

Українським в Україні.

Вчитель: Слайд 13..

- Майже в усіх народів є улюблені рослини- символи. У нас це верба, калина, барвінок. Калина – символ кохання, краси, щастя. Навесні вона вкривається білим цвітом, а восени палахкотить гронами червоних плодів. Калиною уквітчують весільний коровай, оселю; нею лікуються. Про калину складено багато пісень, легенд, приказок.

- Почувши слово «Україна», зразу ж уявляєш вербу над водою, тополю в полі... Окрім краси, верба дає багато користі. Вона, ніби позначка води на землі. . Гілки використовують для плетіння різних виробів. Здавна з білої верби виробляють музичні інструменти: бандури, кобзи, сопілочки.

Недарма в народі кажуть:

“ Без верби і калини - нема України ”

Вчитель: Слайд 14.

  • Україна – це щедра земля під волошковим небом, це задумливі степи, широкі поля, густі  ліси та гірські вершини. Це сині озера й річки, калина край вікна і журавель у небі. Це рідний дім, дорога в школу, це рідна мова й пісня колискова, це мама й тато й вся родина. Це все наша Батьківщина, наша земля, наша Україна.

(Відео «Моя Україна – моя Батьківщина») Слайд 15

Вчитель: Слайд 16.

- На долю нашого народу випало багато героїчного і водночас трагічного. Історія України – це історія народу, який протягом багатьох століть боровся за свою незалежність. Українська  земля пройшла війни та мир, поразки та перемоги, пишалася вірними синами та доньками, чарувала світ своїми запашними паляницями та мелодійними піснями. Вона була і залишається вірною матір’ю українців, які свято шанували,шанують, любили і люблять її.

Вчитель: Слайд 17.

  • Щоб зрозуміти Україну треба побачити її красу, відчути  велич її історії, доторкнутись до її культури, звичаїв і традицій, познайомитись з її щедрими, трудолюбивими людьми, які люблять свою країну усім серцем.
  • “Без традиції нема культури, без культури немає нації ” (В’ячеслав Липинський ) Слайди 18-19.
  • Яких ще видатних діячів, акторів, спортсменів, просто українців, які прославляли, прославляють досі Україну, ви знаєте?

-А зараз подивіться ролик про деякі цікаві місця України.  Слайд 20

Вчитель:

  • А чи знаєте ви хто такий патріот? (Патріот – людина, що любить і поважає рідну землю, шанує її традиції.)
  • Чи вважаєте ви себе патріотами своєї держави? Чому?

Слайд 21

Учень 12: (Драганюк М.)

Ми - патріоти -  дочки і сини
Для твого блага все в житті здолаєм!
Бо ти  найкращий, краю мій ясний,
Вітчизну й матір ми не вибираєм!

Вчитель

  • Так, дійсно, якби всі люди були патріотами своєї держави то неодмінно б ми б завжди були єдині.
  •  Я справді вірю,що ви є патріотами своєї держави не тільки на словах. Любіть, поважайте, шануйте традиції свого краю.

ІІІ. Закріплення:

Вчитель: А тепер давайте ми з вами дамо відповідь на питання від патріота нашої держави. Слайди 22-23

 

Що я знаю про свою Батьківщину.

 

  1.    Основний закон України. (Конституція).
  2.     Як співають і слухають Гімн? (Стоячи).
  3.     Синій колір українського прапора символізує...(небо)
  4.     Скільки кольорів має український прапор? (Два).
  5.     Державний герб України. (Тризуб).
  6.     Столиця України. (Київ).
  7.     Найголовніша пісня України. (Гімн).
  8.        Найрідніше, найдорожче, найкраще місце на землі. (Батьківщина).
  9.     Українці здавна мали свій одяг. (Національний)
  10.     Жовтий колір прапора - це колір.. .(зерна)
  11.     Державною мовою України є мова ...(українська)
  12.     Хто був, є і залишається в серцях українців Кобзарем? (Шевченко).

 

Вчитель:

  • Ото ж ви молодці . Добре справилися із завданням.

 Вчитель: Слайд 24.

  • Зараз наша держава переживає тяжкі часи і кожен намагається допомогти,  внести свій вклад у майбутнє. Ми пам’ятаємо наших героїв, які цієї зими боролися проти несправедливості, стояли на смерть за незалежність нашої держави. «Небесна сотня» називають їх, низький їм уклін.  Ми серцем і душею з тими, хто й у ці дні боронить нашу свободу на сході України, пам’ятаємо тих, хто віддав своє життя задля нашого щасливого майбутнього.
  • Давайте хвилиною мовчання вшануємо їхню пам'ять…

 

Вчитель: Слайд 25.

  • Не дивлячись на те, що відбувається зараз в Україні, я сподіваюсь, що майбутнє нашої держави буде створене кращими людьми, а ці люди це ви, які є патріотами нашої держави. Ви - майбутнє України. То ж своїми знаннями, працею, здобутками примножуйте її культуру, своїми досягненнями славте її. Будьте  гідними своїх предків, любіть рідну землю, бережіть  волю і незалежність України, поважайте  свій народ і його мелодійну мову.  Шануйте  себе і свою гідність, і шановані будете  іншими.

ІV. Підсумки.

 Вчитель: Слайд 26

Красивий, щедрий рідний край

І мова наша солов'їна.

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься Україна!

  • Я дійсно вірю:

Я вірю, Вітчизно, ти станеш на ноги, 
Махнуть золотистим крилом рушники, 
І щастя затьмить всі печалі й тривоги 
На вічні роки і прийдешні віки!

Я бачу квітучу, щасливу країну,

Де кожна людина працює, творить,

Де можна навчатись, кохати, радіти,

Де кожна хвилина — то святості мить.

Слайд 27

  • Українська земля – це ваша земля по праву. Вона прекрасна, родюча, багата, співуча. І щоб вона залишалась такою багато-багато років, ми повинні її берегти і любити. Давайте разом помолимось за нашу Україну! ( Відео «Молитва заУкраїну»)

 

  • На цьому наш урок закінчено бажаю всім єдності та миру. Курс на школу ! Щастя, радості, удачі вам бажаю!Слайди  28-29.

 

 

 

1

 

doc
Додано
28 лютого 2018
Переглядів
1310
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку