Виховна година для 5 класу "Про що говорять квіти?"

Про матеріал

В даній розробці зібрано матеріал про квіти, дітям пропонуються різноманітні форми і методи роботи. Є чимало ігрових і творчих моментів. Квіти пробуджують у нас людяність, щирість сердечність і доброту. Не даремно народ звеличив їх у піснях казках та легендах.

Перегляд файлу

Мета: показати, що світ, в якому ми живемо, прекрасний;

         - виховувати моральні якості і прагнення захистити,

           зберегти природу.

Обладнання: виставка квіткових композицій, гербаріїв, картини

                      К. Білокур, «Вальс квітів» П.І. Чайковського

Епіграф:  Слів на описи не трачу, словом не передаси

                   Їх земної безсловесної, дивовижної краси.

                   Люди дивляться, п’яніють, в них кохаються віки

                                                                                              В. Симоненко

Хід уроку

   Людина і природа. Природа і людина. Ці два поняття невіддільні одне від одного. Єдине, чим відрізняється людина від природи – вона має розум, свідомість. А ще, за Біблією, право вибору. Це її вирішувати, в якому світі жити – казковому і прекрасному, чи знищеному.

   Людина – частинка природи, і берегти її – наш святий обов’язок. Без спілкування і споглядання природи людина бідна, нещасна й обділена.

   Ще у Біблії, у Старому Заповіті сказано: « Ви вищі за риб, птахів, тварин, рослин. Маєте піклуватися про них»

   Сьогодні ми говоритимемо про квіти, їх дивовижну красу. Побачимо, наскільки вони дивні створіння, скільки сили і ніжності в кожній з них.

   Катерина Білокур писала: « Так як же їх не малювати, як вони ж такі красиві?... А як прийде весна та зазеленіють трави, а потім і квіти зацвітуть! Ой Боже ж мій, як глянеш кругом! То та гарна, а та ще чудовіша! Та начебто аж схиляється до мене, та як не промовляють: «Хто ж нас тоді буде малювати, як ти покинеш?»»

   Отож, квіткова країна . Наш корабель вирушає до Квітляндії.

Учитель. Ви почули слово «квітка» і що намалювала ваша уява?

 

              Краса                                                      шматочки неба

              любов                         Квітка                 радість

   Задоволення                                           щастя

 

 

    В давні часи, коли з’явилися перші люди на Землі, її поверхня була вкрита високими деревами, папоротниками, хвощами, мохами. Цариця Флорида задумалась, як зробити, щоб прикрасити землю, а людей наділити добром.

На допомогу цариці прийшли лісові жителі - гноми, тролі, сильфіди, ельфи та феї.

Але фея сумно відповіла: „Ви беззахисні і люди вас знищать”. Тоді ці казкові створіння вигукнули: „Перетвори нас у квіти”. І з Тих пір на Землі багато різних трав і квітів: великих і красивих, маленьких і витончених, непоказних, але духмяних.

  1. Презентація квіткових композицій або малюнків квітів.

(Придумати назву, сказати, кому присвячується, які почуття передає.

Яку музику ви б підібрали до своєї композиції)

Моя композиція називається „Квіти рідного краю”. Я склала їх із волошок. Немов маленькі шматочки небесної блакиті впали вони на землю й розсіялись по полю. Краса їх неголосна, але глибокий блакитний колір, такий, що й очима не вбереш, завжди зупиняє людський погляд, звеселяє душу…

  1. Моя найулюбленіша квітка і легенда про неї.

Весну відкриває первоцвіт

Колись апостолу Петру були довірені ключі від царство небесного. Вражений звісткою, що хтось має підроблені ключі, і хоче пробратися в рай, апостол Петро злякався і ненароком випустив в’язку своїх золотих ключів. І ось вони, падаючи від зірки до зірки, долетіли на нашу Землю. І там, де впала в’язка ключів, виросла жовта, схожа на ключі апостола, квітка. Про ці квіти, як про ключі, які відкривають весну, складено багато пісень.

  1. Робота в групах.

(Уявіть собі, що ви троянда, а ви - волошка. Складіть серйозний або жартівливий діалог між собою)На квітковому балу зустрілися троянда і волошка.

  •     Як живеться тобі, синьоока Волошко,— запиталася троянда.
  •     Моє життя нелегке,— відповіла волошка. Чому?
  •     Мене не люблять хлібороби, бур’яном мене звуть.
  •     Невже ти, красуне, нікому не подобаєшся?
  • Діткам я до вподоби. Колосочки пшениці пестять мене, небо дарує свою голубінь.

Вузлик на пам´ ять

А чи знаєте ви, що є ще й квітковий гороскоп. В основу гороскопу покладено 12-річний цикл сонячної активності. Кожен за роком свого народження може знайти свою квітку. Плекайте. Оберігайте її на нашій Землі. І вона подарує вам снагу життя, наповнить ваше серце ніжністю, любов’ю, силою добра. Недарма ж легендарна Атлантида славилася щасливим, безхмарним буттям, здоров’ям і успіхами своїх мешканців, бо ж вони завжди керувалися квітковим гороскопом.

Півонія Барвінок Біла лілея

1992 1993 1994

  1.   „Магазин квітів”

„Продавці і покупці”. „Покупці” мають придбати квітку, але не називати її. їм потрібно описати її так, щоб „продавець” впізнав.

Наприклад: „Я хочу купити велику рожеву квітку. У неї приємний запах, росте вона на кущах, має колючки”.

Це можна робити і з картинками.

 

  1.    Загадки про квіти

                                             Перший раз цвіла –

                                             Жовтою була,

   Як дозріла - побіліла,

                          Схопилася, полетіла 

                          Знову десь рости

                          Й жовтою зацвісти       (Кульбаба) 

                          Жовтенька голівонька,                                 

   Біла хустинонька,

   Що я за квітонька?

(Ромашка)

 

У воді родяться, на воді красуються, у воду дивляться.

(Білі лілеї)

 

Я дзвіночок, а не дзвоню,

Замість звуків - запах роню.

(Дзвіночок)

Синьоока чарівниця Часто в полі в нас вертиться.

Де вінки вона спліта - Пшениці ростуть й жита.

(Волошка)


 

Час відкриття

 

Час закриття

4-5

Шипшина

19-20

5

Мак

14-15

6-7

Картопля

14-15

9-10

Мати-й-мачуха

17-18

5-6

Кульбаба

14-15

 

 

 

 


Ерудит

  • Назвати найбільше художніх творів, у назвах або у змісті яких йдеться про квіти або рослини.
  • Назвати якомога більше пісень, у назвах або у змісті яких йдеться про квіти. („ Чорнобривці... ")
  1.   Василь Сухомлинський „Хлопчик і дзвіночок конвалії”

.. .Раненько Дзвіночка побачив хлопчик. Його зворушила краса квітки. Він не міг відвести очей від Конвалії. Хлопчик простягнув руку, щоб зірвати квітку. А квітка йому шепоче:

  •     Хлопчику, навіщо ти хочеш мене зірвати?
  •     А ти мені дуже подобаєшся. Ти така гарна,— каже хлопчик.
  •    Добре,— зітхає Дзвіночок Конвалії.— Зривай. Тільки перед тим, як зірвати, скажи, який я гарний.

Подивився хлопчик на Дзвіночок Конвалії. Квітка була справді чудова. Вона була схожа на ранкове небо й на блакитну воду ставка, і ще на щось дивовижно красиве. Хлопчик усе це відчував, але висловити не міг.

Він стояв біля Дзвіночка Конвалії, зачарований красою квітки.

  •     Рости, Дзвіночку,— прошепотів хлопчик.

Конкурс „Оратор” (висловити свої міркування з теми „Краса жива і нежива”)

  1.   Мова квітів Група „Почуття”

(Нарцис — гордість, самозакоханість; вереск — самотність...)

Група „Символіка кольору”

(Червоний — енергійний, активний. Символізує життя, свободу, урочистість)

Група „Квіти лікують”

(В Лисички личенько сумне:

  •     Веснянки всіяли мене.
  •     Зведеш веснянки, знаю,

Соком Іван-чаю.

  1.   Парад квіток.

(Кожен із учнів В костюмі тієї чи іншої квітки)

Звучить „Вальс квітів” П.І.Чайковського.

  1.   Квітковий калейдоскоп
  1.   Богиня рослинного світу. (Флора)
  2.    Батьківщина півоній. ( Китай)
  3.    Художниця, творчість якої присвячена квітам. (К.Білокур)
  4.    Яка квітка, за легендою, не має матері. (Сон)
  5. У якій квітці, за легендою, ховалося щастя, що нікому не давалося. (У тюльпані)
  6.    З нього плетуть весільні вінки молодим. ( Барвінок)
  7. Зображення якої квітки на тканині у Японії можуть носити лише члени імператорської сім’ї? (Хризантеми)
  8.    Квітка, що символізує самозакоханість. (Нарцис)
  9.    Скільки квіточок в українському віночку? (12)
  10.   Яку квітку шанують на свято Івана Купала? ( Папороть)

11 .  Яку квітку шанують на карнавалі у Голландії?  ( Тюльпан)

12.Яка квітка була емблемою Афін? (Фіалка)

Квіткові пазли. Діти отримують розрізану на декілька частин квітку. Завдання: якомога швидше скласти картинку і описати її.

Слово вчителя. Ось і підійшла до кінця наша мандрівка по Квітляндії. Кожен із нас мав можливість доторкнутись серцем до краси. А щоб ця краса жила, нам потрібно її берегти, захищати. А для цього треба добре знати природу.

 

  1.   Чи сподобався вам урок?
  2.    Що вам найбільше запам’яталося на уроці?
  3.    Хто із учнів був найактивнішим в процесі роботи на уроці?

 

VI. Домашнє завдання.

Напишіть лист до улюбленої квітки.

docx
Додано
3 березня 2018
Переглядів
2419
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку