Урок. Українська мова. 5 клас. "Підготовка до контрольного диктанту"

Про матеріал

Матеріал містить переспів до тексту диктанту, що дає змогу попрацювати над лексикою та граматикою, пунктуацією; зняти психологічну напругу несподіванок, активізувати учнів. Робота в групах преходить в індивідуальну роботу - це важливо.

Перегляд файлу

Урок підготовки до контрольного диктанту.

МЕТА: створити умови для формування орфографічної грамотності, повторення правил, попередження помилок через лексичну роботу, роботу з текстом-переспівом диктанту.

  • Через поетичне слово прищеплювати уважне ставлення до значень слів, словосполучень, образів;
  • Формувати потребу в красі та поетичності.
  1. Організація класу.  Конкретизація особистої мети уроку.
  2. Робота з текстом. Тема, головна думка, стиль, тип мовлення.

 

Дуби великі із гілками,

Із кострубатими значками

Не встигли вкритися нарядом,

Зеленню, ніжності парадом.

 

Зате на кленах й ясенах

Побачимо уже не в снах

Листя пучки, що красувались,

Яскраво-зелені з`являлись!

 

Берези пишно зеленіли,

В новому вбранні жить уміли.

 

А от й вузенькая дорога,

Що лісова і любить Бога.

Губиться в заростях ліщини,

У буйних днях весни-години.

 

А поміж нею є фіалки,

Барвінок, ряст! Ростуть і палки,

Бо листяний ліс в ароматах,

Конвалій островки в палатах,

Які трапляються в будинках,

У лісу весняних хатинках.

 

Сповнений світ співів пташиних,

Змагань дзвінких і метушливих,

Іволги з щиглями рядочком,

А пісня в`ється лиш струмочком!

 

Непосидючі тут синиці знаходять радості обличчя,

З гілки на гілочку в польоті,

Все перестрибують в свободі.

 

От заклопотані завжди

Дятли, немов кажуть: зажди.

Вистукують у кору дзьобом,

Б`ють  діловито, ніби лобом!

 

Туркочуть на вершинах десь

Горлиці!Світ високий весь.

А з кущів підліска  - дзвінкі

Трелі не певні ще, гнучкі,

Линуть от перші, солов`їні,

Не дуже вдалі, та вже щирі!

 

  1. Лексична робота.
  2. Орфографічна робота в групах. ( Кожна обирає орфограму, пунктограму; до них - приклади з тексту, свої, презентує після підготовки).
  3. Індивідуальна робота.
  4. Порівняння текстів переспіву( у кожної дитини) та диктанту ( у вчителя), підкреслюємо спільне.

  Підсумкова контрольна робота (диктант)

 

У весняному лісі

 Великі дуби з кострубатими гілками ще не встигли вкритися зеленню. Зате на кленах і ясенях уже красувалися яскраво-зелені пучки листя. Пишно зеленіли в новому вбранні берези.

 Вузенька лісова дорога губиться в буйних заростях ліщини. Поміж нею густо ростуть фіалки, барвінок, ряст. Трапляються цілі островки ароматних конвалій. Листяний ліс зараз сповнений пташиного співу. Іволги змагаються зі щиглями. Перестрибують з гілочки на гілочку непосидючі синиці. Діловито вистукують у кору завжди заклопотані дятли. Туркочуть на вершинах високих дерев горлиці. А з кущів підліска линуть перші, не дуже дзвінкі й ще не певні трелі солов'їв.

 

  1. Д/З – індивідуальна підготовка. Робота з переспівом.

 

docx
Додано
30 серпня 2018
Переглядів
2175
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку