Матеріал є карткою, яку отримує дитина на урок. Лінгвістичні поетичні тексти, що тпотребують певної розгадки, створюють творчу атмосферу цікавої, активної індивідуальної та колективної (в групах) роботи. Діти в ролі науковців складають свої правила, порівнюють з підручником, знаходять "нове".
СЛОВОСПОЛУЧЕННЯ. (Картка роздається кожній дитині)
ЗНАТИ: що таке словосполучення, його будова, як пов`язані слова в словосполученні, розряди словосполучень за головним словом.
Впр.98
Сумувало самотнє слово,
Хоч й звучало воно знову.
Називало предмет, дії,
І ознаки, ніби мрії.
Сумувало самотнє слово,
От приходить воно в мову .
Ніжним серцем щоб стать й пишним лугом.
Хай заходить до мене в гості.
От і станемо ми на помості:
Донесу я до гостя питання –
Так за змістом й зв`язалися зрання.
Й граматично – закінчення мають.
Головне – мене називають.
Іменне – я іменник при владі.
Дієслово співа в зорепаді,
Головним став, і словосполучення
Головного й залежного скупчення?
Ні! Пов’язані змістом лексичним,
Ще закінченням, тож граматичним!
СЛОВОСПОЛУЧЕННЯ
Головне слово залежне слово
Пов’язані за змістом
Пов’язані граматично
х
ЗОЛОТА ОСІНЬ (іменне)
Словосполучення побудувало собі величезний будинок. Назви предметів, дій, ознак, щоправда, поширеніші, конкретніші, які складалися з двох і більше слів, просто потрапляли в двері цього дому. А головні члени: підмет і присудок; іменник з прийменником, усталені словосполучення: накивати п’ятами, байдики бити; слова, поєднані сполучником «І» не могли потрапити в будинок. Чому? Може, ви знаєте, діти?
Тоді плескай, не зівай, правило так називай, а усталені два слова, замінить готова мова – головою покрути.
Правило для нас знайди!