Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Урок "Робота над реченням. Зустріч з весною"

Про матеріал
Даний документ демонструє практичні навички роботи над реченнями, тобто аналізувати та складати їх. Даний конспект уроку буде цікавий для вчителів перших класів за НУШ.
Перегляд файлу

Тема. Робота над реченням. Зустріч з весною

 

Мета: розвивати каліграфічне письмо; удосконалювати вміння працювати над реченням; розвивати увагу, логічне мислення; виховувати старанність, любов до природи.

Обладнання: весняні пейзажі, листочки із написаними завданнями, таблиця з деформованими реченнями, малюнки.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу.

 

ІІ. Підготовка до сприймання, позитивне налаштування на урок.

1.Каліграфічна хвилинка.

- Спишіть каліграфічно літери з дошки та складіть з них слово.

В с н а е

Весна

-Зверніть увагу на з’єднання букв.    

 

 -Послухайте, як описано весну у вірші.

 

Я весела,  квітуча, ясна,

Спішу до вас в гості сама.

Вправно й невпинно працюю.

Стоголосий спів птахів уже чую.(Весна)

 

2.Відтворення звуків весни.

Учитель демонструє весняні пейзажі.

-Подивіться на весняні пейзажі і спробуйте відтворити звуки весни. Діти, що сидять справа — показують, як барабанить дощик, а в лівому — як співають птахи, що прилетіли із  вирію.

-Діти, ви так гарно відтворили звуки весни, що їй сподобалось, і вона завітала до нас на урок.

Заходить дівчинка Весна і звертається до учнів віршем.

— Я — Весна, до вас з подарунком прийшла.

Чарівні, молоденькі листочки усім принесла.

Працюйте старанно, працюйте активно.

Тримайте дарунок від мене — це диво.

Весна дарує весняні  листочки.

-Ці весняні листочки — незвичайні. На них наша гостя написала завдання на урок.

 

3.Підготовча вправа. Диктант-решето.

Учитель демонструє листочок, на якому написано «Диктант- решето».

-Діти, я вам читатиму слова, а ви запишіть лише ті з них, що стосуються теми «Весна».

Гумка, весна, олівець, подарувала, ручка, дерева, зошит, вбрання, пенал, зелене.

-Прочитайте записані слова. (Весна, подарувала, дерева, вбрання, зелене.)

-Які слова ми не записали. Чому? Промовте їх хором. (Гумка, олівець, ручка, зошит, пенал.)

-Якими словами можна узагальнити ці предмети? (Шкільне приладдя.) 

 

ІІІ. Оголошення теми уроку. Опрацювання нового матеріалу.

Учитель демонструє другий листочок із написом «Складання речення)).

-Сьогодні на уроці ми будемо говорити про речення . Усно складіть речення зі слів диктанту. (Весна подарувала дерева зелене вбрання.)

Учитель записує речення на дошці, міняючи слова місцями:

Подарувала дерева весна вбрання зелене

 

Учитель переставляє слова, діти читають ще раз:

Весна подарувала дерева зелене вбрання

 

-Чи всі слова зв’язані між собою в реченні? (Ні.)

-Що в цьому реченні не так? (Слово «дерева» не зв ’язане з іншими.)

-Змініть слово дерева так, щоб воно «потоваришувало» з іншими словами речення. (Деревам.)

Учитель записує новоутворене речення:

Весна подарувала деревам зелене вбрання.

-Діти, ми склали речення, а чи правильно воно записане? Що не так? Чого не вистачає? (Перше слово потрібно писати з великої літери, у кінці речення ставиться крапка.)

-Тепер речення правильно записане і оформлене. Запишіть його каліграфічно у зошит.

-Мінлива весна. Весняний вітерець то теплий, то холодний. Дмухнув теплий вітерець і розвіяв частину слів. Послухайте, що залишилось.

Сонечко сховалося за велику...

-Скажіть, це речення? (Ні.)

-Які слова розвіяв вітерець? Відшукайте їх. (Сонечко сховалося за велику хмару.)

-Тепер це речення. Воно виражає закінчену думку. Подаруйте мені його!

 Діти промовляють.( Речення виражає закінчену думку.)

 -Дітки, звідкілясь взявся вітерець, повіяв  і  притулились слова одне до одного

  Спробуйте прочитати те, що вийшло: Почавсявеснянийдощ.

-Як пишуться слова у реченні? (Окремо.)

- Промовте речення тихенько, а тепер заплющіть оченята і подумки скажіть: «Учителю, я дарую тобі це речення».

-Отже, слова у реченні пишуться окремо.

Вузлики на пам ’ять.

Хвилинка відпочинку.

-А зараз відпочинемо!

Вправа «Якби...».

Учитель дає початок висловлювання, а учні закінчують його.

Якби я була сонечком, то...

Якби я був хмаринкою, то...

Якби я була вітерцем, то...

ІV. Закріплення та узагальнення вивченого матеріалу.

Учитель демонструє листочок, на якому написано «Таблиця». Складання речень за таблицею.

-Цей осінній листочок приніс сюди вітерець. Він хоче, щоб ми по-працювали з табличкою за його девізом: «За табличкою читай, швидко речення з’єднай».

У лівій частині таблиці — початок речень, у правій — кінець. Треба з’єднати дві частини в одне ціле.

 

Завітала до лісу                     листочки на гілках

Теплий вітерець гойдає         весела весна

 

Завітала до лісу весела весна.  Теплий вітерець гойдає листочки на гілках. .

 

-Прочитайте речення і скажіть, чи зв’язані вони між собою? (Так.)

-Отже, це текст. Доберіть до нього заголовок.

Учитель проходить між рядами, і діти на вухо говорять йому свої варіанти.

-Дякую вам! Ваші заголовки перенесли наш клас у казковий весняний ліс.

 Складання речень за схемою.

Учитель демонструє листочок, на якому написано «Складання речень за схемою».

-У вас є ще один чудовий листочок із завданням. Прочитаймо хором слово весна  . Чи може воно бути реченням?

-Зробимо це речення повнішим, яскравішим. Складіть речення за схемою.

(Прийшла весела, тепла весна.)

-Скільки слів у цьому реченні? (Чотири.)

Учитель демонструє листочок, на якому написано «Цифровий диктант».

Визначення кількості слів у реченні.

-Наступний осінній листочок пропонує виконати цифровий диктант.

Учитель читає речення, а учні показують на пальцях кількість слів у кожному.

 До лісу завітала весна. (Чотири.)

 Пішов дрібний дощик. (Три.)

 На лісовій галявині виросли підсніжники. (П’ять.)

 Розумники, молодці, кмітливчики! Весна дякує вам!

Діти, ви сьогодні активно, старанно працювали, і весна приготувала вам як винагороду свої весняні подарунки.

Дівчинка Весна дарує всім учням малюночки із зображенням підсніжників.

-Я дуже вдячна вам, діти. Ви сьогодні подарували мені такі чудові речення! Щиро дякую і прощаюся з вами. До побачення!

V. Підсумок уроку

-З чим ви ознайомилися, чого навчилися?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Література

1.»Добрий день школярику!»:Хрестоматія для позакласного читання.-К.:Інтерпрес,1997.

2.Кондратенко Л.Весела орфографія.-Тернопіль:Мальва,2007.

3.Мельничайко О.І.,Лесняк Н.В.Українська мова(дидактичний матеріал).-К.:Навчальна книга-Богдан,2012.

4.Прищепа К.С., Лук»яненко В.Г.Тематичний словник школяра.-К.:Гала, 1997

 

docx
Додав(-ла)
Булавина Раїса
Додано
2 березня
Переглядів
1255
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку