"Українські землі у складі Російської імперії в другій половині 19 століття" - це урок узагальнення та систематизації знань з використанням різнорівневих завдань для учнів 9 класу за новою програмою.
9 клас
Тема: Урок узагальнення знань з теми „Українські землі у складі Російської імперії в другій половині ХІХ століття» ”
Мета: перевірити рівень підготовки учнів з теми відповідно до програмових вимог: рівень теоретичних знань дат, фактів, подій, понять та їх розуміння й застосування; перевірити рівень набутих умінь та сформованих навичок; оцінити рівень навчальних досягнень учнів з вивченої теми.
Тип уроку: узагальнення та систематизації знань
Обладнання: картки з різнорівневими завданнями.
Хід уроку
І. Організація навчальної діяльності
Учитель повідомляє учням тему й завдання уроку, пояснює суть та умови виконання роботи.
ІІ. Виконання завдань
І рівень (3 бали)
1. У якому році було скасовано кріпацтво у підросійській Україні?
А 1873 Б 1861 В 1848 Г 1864
2. Оберіть дати царських указів, які обмежували використання української мови
А 1868 р. та 1863 р. В 1848 р. та 1872 р.
Б 1863 р. та 1876 р. Г 1848 р. та 1865 р.
3. Укажіть, коли розпочалося видання першого українського журналу «Основа»
А 1859р. Б 1860 р. В 1861 р. Г 1863 р.
4. Укажіть назву друкованого органу Київської громади в 1874-1875 рр.
А «Основа» Б «Громада» В «Київський телеграф» Г «Зоря»
5. Укажіть, якого року відбулося антикріпосницьке повстання селян «Похід у Таврію за волею»
А 1855 р. Б 1856 р. В 1860 р. Г 1861 р.
6. Ідеологом хлопоманства був:
А Павло Чубинський Б Володимир Антонович
В Борис Грінченко Г Михайло Драгоманов
ІІ рівень (3 бали)
7. Розташуйте події в хронологічній послідовності:
А Створення «Братства тарасівців»
Б Антикріпосницьке повстання селян «Київська козаччина»
В Участь громадівців у ІІІ Всеросійському археологічному з'їзді у Києві
Г Відкриття у Києві Південно-Західного відділу Російського географічного товариства
8. Встановіть відповідність
А Михайло Драгоманов Б Володимир Антонович
В Павло Чубинський Г Борис Грінченко
ІІІ рівень (3 бали)
9. Охарактеризуйте національне відродження кримських татар
____________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
10. Назвіть поняття, яке відповідає наведеному визначенню
1. Вчення, у якому ідеалом проголошується реалізація принципів соціальної справедливості, свободи та рівності, це - _______________________________.
2. Природний вияв, за визначенням О. Барвінського, національної свідомості у представників освіченої верстви українського суспільства, це - _________.
3. Перехід від традиційного аграрного суспільства до світського, міського й індустріального, це - ______________________________________________.
IV рівень ( 3 бали)
11. Доведіть або спростуйте твердження:
«Реформа 1861 р. вивільнила селян від особистої залежності, а з іншого боку, вищтовхувала їх заради сплати викупних платежів і податків на товарний ринок і ринок робочої сили».
12. Наведіть аргументи на підтвердження або спростування думки:
«Україна наприкінці ХІХ ст. перетворилася на основну вугільно-металургійну базу Російської імперії».
ІІІ. Домашнє завдання
1. Повторити § 15-20( Історія України: підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів/В. С. Власов.- Літера, 2017)