Урок української літератури в 10 класі "І.С.Нечуй-Левицький – майстер реалістичної прози"

Про матеріал

Учні на уроці знайомляться з найяскравішими сторінками життя та творчості І.С.Нечуя-Левицького у контексті культурно-історичного процесу кінця XIX – початку XX століття; на основі самостійної роботи з різними джерелами, методу опорних слів, методу "Ажурна пилка" навчаються критично мислити та творчо підходити до висвітлення питань з опрацьованих матеріалів.

Перегляд файлу

Наталія Антонівна Осатюк,

учитель української мови та літератури

гімназії № 2 м.Хмельницького

 

Урок української літератури

10 клас

Тема: І.С.Нечуй-Левицький – майстер реалістичної прози

Мета: ознайомити учнів з найяскравішими сторінками життя та творчості письменника у контексті культурно-історичного процесу кінця XIX – початку XX століття; навчити учнів самостійно працювати з різними джерелами та творчо підходити до висвітлення питань з опрацьованих матеріалів; закріпити знання з теорії літератури (реалізм як новий напрям в літературі кінця XIX століття)

Тип уроку: урок вивчення нового

 

ХІД УРОКУ

 

І. Оголошення теми, мети, завдань уроку.

ІІ. Сприйняття й осмислення нового матеріалу.

  1. Міні-лекція вчителя про складні історичні обставини розвитку української літератури кінця XIX століття. Учням пропонується записати ключові слова (наприклад, Валуєвський циркуляр, Емський указ, громади, Драгоманов, Женева, реалізм …)
  2. Бесіда з учнями за ключовими словами.
  3. Метод «Ажурна пилка».

Учні працювали у домашніх групах, кожна з яких мала питання для самостійного опрацювання фактів життя та творчості І.С.Нечуя-Левицького. Перша група учнів вивчала передумови становлення характеру та світогляду письменника, друга – викладацьку та громадську діяльність митця, третя – багатогранність таланту та жанрову різноманітність творчості. У цих групах учні знаходяться на початку уроку. Далі учитель просить учнів у кожній із груп розрахуватись за номерами (1, 2, 3). Після цього учні об’єднуються в групи таким чином, щоб у кожній був представник від 1, 2 та 3 групи. У нових групах учні детально обмінюються інформацією. Таким чином кожен учень має засвоїти інформацію з трьох питань.

На якому рівні відбулось це засвоєння допоможе бліц-опитування.

  1. Бліц-опитування.
  • Коли народився І.С.Нечуй-Левицький?
  • Ким був батька письменника?
  • Любов до якого предмета привив батько синові?
  • Де навчався майбутній письменник?
  • Ким працює І.С.Нечуй-Левицький, закінчивши навчання?
  • Хто допоміг письменнику видати перші твори?
  • Чому І.С.Нечуй-Левицький покинув учителювання?
  • Як називалось перше оповідання письменника?
  • Які теми переважали у творчості письменника?
  • Який твір І.С.Нечуя-Левицького був найвідомішим та найулюбленішим серед читачів?
  • Як виявилась багатогранність таланту митця?
  • Як охарактеризував творчість І.С.Нечуя-Левицького Іван Франко?

Або, скориставшись SMART дошкою, перевірити знання учнів за допомогою інтерактивних вправ, створених автором уроку у програмі SMART Notebook. Зайдіть за посиланням: http://exchange.smarttech.com/details.html?id=29c0c704-b30c-4241-b175-e15fa462cce3

  1.                   Самостійне опрацювання учнями статті підручника про реалізм у літературі кінця XIX століття та заповнення таблиці «Реалізм як літературний напрям».

Сторінка учнівського зошита може мати такий вигляд

Реалізм – це правдиве відтворення дійсності в її типових рисах.

Ознаки

Варіанти

Відомі письменники

  1. Аналітичне сприйняття та розуміння світу.
  2. Соціальна обумовленість характеру та вчинків героя.
  3. ….
  1. Просвітницький.
  2. Революційний.
  3. Натуралізм.

І.Карпенко-Карий

І.Франко

 

  1. Обговорення результатів роботи з таблицею.

ІІІ. Підбиття підсумків уроку.

ІV. Домашнє завдання: скласти порівняльну характеристику романтизму та реалізму як літературних напрямів; прочитати повість І.С.Нечуя-Левицького «Кайдашева сімя»; довести, що це реалістичний твір.

 

docx
До підручника
Українська література 10 клас (Міщенко О.І.)
Додано
30 липня 2018
Переглядів
1291
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку