Учні на уроці знайомляться з найяскравішими сторінками життя та творчості І.С.Нечуя-Левицького у контексті культурно-історичного процесу кінця XIX – початку XX століття; на основі самостійної роботи з різними джерелами, методу опорних слів, методу "Ажурна пилка" навчаються критично мислити та творчо підходити до висвітлення питань з опрацьованих матеріалів.
Наталія Антонівна Осатюк,
учитель української мови та літератури
гімназії № 2 м.Хмельницького
Урок української літератури
10 клас
Тема: І.С.Нечуй-Левицький – майстер реалістичної прози
Мета: ознайомити учнів з найяскравішими сторінками життя та творчості письменника у контексті культурно-історичного процесу кінця XIX – початку XX століття; навчити учнів самостійно працювати з різними джерелами та творчо підходити до висвітлення питань з опрацьованих матеріалів; закріпити знання з теорії літератури (реалізм як новий напрям в літературі кінця XIX століття)
Тип уроку: урок вивчення нового
ХІД УРОКУ
І. Оголошення теми, мети, завдань уроку.
ІІ. Сприйняття й осмислення нового матеріалу.
Учні працювали у домашніх групах, кожна з яких мала питання для самостійного опрацювання фактів життя та творчості І.С.Нечуя-Левицького. Перша група учнів вивчала передумови становлення характеру та світогляду письменника, друга – викладацьку та громадську діяльність митця, третя – багатогранність таланту та жанрову різноманітність творчості. У цих групах учні знаходяться на початку уроку. Далі учитель просить учнів у кожній із груп розрахуватись за номерами (1, 2, 3). Після цього учні об’єднуються в групи таким чином, щоб у кожній був представник від 1, 2 та 3 групи. У нових групах учні детально обмінюються інформацією. Таким чином кожен учень має засвоїти інформацію з трьох питань.
На якому рівні відбулось це засвоєння допоможе бліц-опитування.
Або, скориставшись SMART дошкою, перевірити знання учнів за допомогою інтерактивних вправ, створених автором уроку у програмі SMART Notebook. Зайдіть за посиланням: http://exchange.smarttech.com/details.html?id=29c0c704-b30c-4241-b175-e15fa462cce3
Сторінка учнівського зошита може мати такий вигляд
Реалізм – це правдиве відтворення дійсності в її типових рисах.
Ознаки |
Варіанти |
Відомі письменники |
|
|
І.Карпенко-Карий І.Франко |
ІІІ. Підбиття підсумків уроку.
ІV. Домашнє завдання: скласти порівняльну характеристику романтизму та реалізму як літературних напрямів; прочитати повість І.С.Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я»; довести, що це реалістичний твір.