Урок української літератури в 5 класі на тему "Галина Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Повість – казка сучасної української письменниці ."

Про матеріал

Дуже важливо формувати в учнів креативну компетентність – здатність до розв'язання будь-якої навчальної задачі творчо; бажання і вміння діяти не за зразком, а оригінально, передбачати новизну під час розв'язання навчальних завдань тощо; інтелектуальну компетентність, яка передбачає здатність школярів працювати з різноманітною інформацією, уміння застосовувати здобуті знання в нестандартних ситуаціях тощо. Важливу роль у цьому відіграють різнорівневі завдання з комунікативною метою, якими має бути передбачене диференційоване навчання української літератури, яке сприяє розвиткові індивідуальних нахилів, здібностей учнів, розширенню їхніх пізнавальних і креативних можливостей.

Перегляд файлу

Тема: Галина Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Повість – казка сучасної української письменниці  Морально – етичні проблеми в казці : добро і зло, відповідальність за свої вчинки, вміння долати перешкоди на шляху до мети

Мета : вміти визначати тему повісті та морально – етичні

проблеми, коментувати їх,  пояснювати особливості жанру,

характеризувати героїв твору; розвивати мову, мислення

 школярів, вміння висловлювати власну думку; виховувати

 відповідальність за свої вчинки

Обладнання: текст казки, ілюстрації до твору

Тип уроку: узагальнення та систематизації знань

                             Хід уроку

І. Організаційний момент

Всі почули ви дзвінок ?

Він вас кличе на урок.

Знаю, кожен з вас старався,

До уроку готувався.

Тож девіз тепер читаймо

І урок наш починаймо!

Девіз ( записаний на дошці ):

« Виразно читаємо,

Чітко розповідаємо,

Мову свою розвиваємо».

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Повідомлення теми та мети уроку

ІІІ. Актуалізація опорних знань

1. Клоуз-тест

1). На день народження Аля вирішила зробити бабусі подарунок…

2). Не встигла дівчинка отямитись, як опинилась…

3). Дивний хлопчина був…

4). Правителем Недоладії був…

5). На кривулястих вуличках стояли не будинки…

6). Будинки в Недоладії були…

7). Замість голови Недорадник носив…

8). Адже це вона, Аля, колись намалювала…,якому стерла

гумкою…

9). У невеликій кімнаті на столі лежала…

10). Годинникар Недождень сказав: « У мене немає… …, три

дні тому її хтось поцупив.»

2. Перевірка домашнього завдання

Гра « Я – ілюстратор»

  • Як називається людина, яка малює картини до твору чи книги ?

( Захист заздалегідь підготовлених малюнків )

ІV. Основний зміст роботи

1). Слово вчителя

На минулому уроці ми розглянули казку « Незвичайні пригоди

 Алі в країні Недоладії». Давайте спробуємо пригадати героїв цієї казки. Які із них ми віднесемо до головних, а які до

 другорядних?

2). Складання таблиці « Головні та другорядні герої твору»

3). Асоціативний диктант : записати у першу колонку слова,

 що асоціюються з Алею, у другу – з хлопчиком Недоладьком.

 

Аля

Недоладько

 

Безвідповідальна, лінива, зарозуміла, добрий,

кмітливий,винахідливий, милосердний, неслухняна, не

доводить справу до кінця, тактовний,ввічливий.

4). Робота в групах ( гра « Хто більше?»)

Пригадати і записати якомога більше прислів’їв та приказок

 про працю та лінь, наприклад :

 

 Білі руки роботи бояться.

Більше діла — менше слів.

Більше робити, а менше — говорити.

Балаканням роботи не почнеш і не закінчиш.

Без діла слабіє сила.

Без охоти нема роботи.

Без охоти не скоро йдуть до роботи.

Був би початок, а кінець якийсь та буде.

Без початку нема кінця.

Будинки зводять не язиком, а сокирою.

Була б охота — знайдеться всяка робота.

Була б охота — буде гарна робота.

І група – визначає та коментує тему твору ;

ІІ група – проблеми твору.

  • Хто із героїв казки є носіями добра, а хто зла ? Доведіть

свою думку, використовуючи цитати із твору.
V. Підсумок уроку

Метод « Незакінчене речення»

Закінчіть речення

На сьогоднішньому уроці для мене найбільшим відкриттям

було...

Інформація, отримана на уроці, дозволяє зробити висновок…

Сьогодні я дізнався…; навчився…; зрозумів…; змінив погляд на…;не вмів, а тепер….

На уроці мені було….

VІ. Домашнє завдання

Придумати свій кінець твору

Скласти власну казку

Написати твір « Я у країні Недоладії»

 

 

docx
Додано
21 листопада 2018
Переглядів
1115
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку