Урок української мови 2 клас

Про матеріал
Конспект уроку та презентація. Тема уроку "Написання з великої букви назв міст і сіл."
Перегляд файлу

Тема. Написання з великої букви назв міст і сіл.  Мета: ознайомити учнів з правилом написання назв міст і сіл з великої літери; розвивати мовлення учнів, уміння встановлювати відповідність; формувати компетентність спілкування рідною мовою, комунікативну, громадянську компетентності; формувати навички роботи в групі; виховувати любов до своєї Вітчизни.

Обладнання: слайдова презентація, карта України, цеглинки LEGO.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Освітні галузі: мовно-літературна, громадянська, соціальна.

 

                                           Хід уроку

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

1. Організація класу. Емоційне налаштування.

Дзвоник всім нам дав наказ                                                                                                   До роботи, другий клас.                                                                                       Попрацюємо старанно,                                                                                                                                            щоб сказати у кінці                                                                                                            Що у нашім дружнім класі                                                                                                  Діти просто молодці.

     Дорогі діти.  До нас прийшло повідомлення від Ґаджика. Він із Родзинкою запрошує нас у чудову подорож по нашій країні. Сьогодні ми побуваємо в різних куточках нашої Батьківщини і дізнаємось багато цікавого.  Але, коли я прочитала повідомлення, то побачила багато помилок. Не знаю, чому Ґаджик припустився їх. Може поспішав і тиснув не на ті кнопочки, а може не знає певні правила.   Ми допожемо  Ґаджикові виправити помилки.  Але для цього нам й самім треба згадати правила, з якими ми вже знайомились у 1 класі.

____________________________________________________

Привіт, діти.

Наша батьківщина – україна. Я пропоную вам невеличку подорож по нашій прекрасній землі.

Ми побуваємо у місті київ.

Побачимо цікаві замки, які знаходяться у місті Львів.

Дізнаємось, хто прославив село богданівка.

Ще відвідаємо де-кілька сіл і міст і повернемось у наше рідне місто бердянськ.

_______________________________________________________

2. Вправа «Мікрофон»

- Отже, ми відправляємось з Ґаджиком та Родзинкою у мандрівку. Скажіть, які правила треба виконувати під час подорожі. (Бути активнимии, мислити, бути у доброму настрої, не порушувати дисципліну)

3.Асоціативний кущ

-Діти, ми вже з вами знаємо, як треба писати слова Батьківщина та Україна. Скажіть про це Ґаджикові.

-Діти, яка наша Батьківщина? Зробіть їй комплименти.  (могутня, міцна, найкраща, прекрасна, сильна, єдина, щаслива, чудова, багата)

-Складіть речення з цими словами.

-Родзинка приготувала прислів'я, але воно розпалося.  Складіть прислів'я зі слів (лего)

Багато різних країн, а Батьківщина одна.  

Про що говорить це прислів'я?

 

 

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

4.У  кожної людини є місце, ( це може бути місто або село) де людина народилася. І це місце називають словом батьківщина. Порівняйте, чим відрізняються слова Батьківщиˈна та баˈтьківщина (різне значення, велика-маленька буква на початку слова, наголос). Як називається місто, де ви народилися та живете? Отже, наша батьківщина – це місто Бердянськ. З  нашого міста і починаємо подорож.

5.Хвилинка каліграфії.

Ер  рд  дя  сь  яс  Моє рідне місто – (Б,б)ердянськ.

Проведемо дослід. Подивіться на карту. Як написано назви міст та сіл? Отже,  ми запишемо назву міста Бердянськ з великої літери. Хто памятає, як утворилася назва міста Бердянськ?

             Хто виконав це завдання правильно, відкрийте наступну букву у квитку досягнень.

 

Бердянськ — грязьовий і кліматичний курорт.   Лимани й солоні озера, розташовані на початку  Бердянської коси,  містять унікальні цілющі грязі та мінеральні джерела. На бердянські курорти приїзджають люди на лікування  зі всіх куточків України. (слайд)

 

6. Ґаджик пропонує дізнатися,  як утворилися назви інших чудових  міст України.

 Робота з підручником. Вправа 1 ст.65

 -Київ славиться  старовинними храмами. А ще більш ніж половину площі Києва займають парки, сади та сквери.(слайди)

 -  Львів – найбільше музейне місто України. В ньому зосереджено 60 музеїв різної тематики. (слайди)

 -Проведемо дослідження. Прочитайте виділені слова.

-З якої букви написані виділені слова?

-Що вони називають?

-Який висновок можна зробити? (діти говорять)

-Хором повторюємо  правило.

            Хто запам’ятав це правило, відкрийте наступну букву у квитку досягнень.

 

7. Робота в групах: візьміть  жовті аркуші , виправляємо помилки у повідомленні Гаджика. 

Всі групи впорались із завданням , отже кожен з вас може відкрити наступну букву у квитку досягнень.

 

ІІІ. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ

  1. Вправа-гра «Я знаю  такі назви міст України…»

Завдання на вибір.

А)Використовуючи  карту,  написати якнайбільше назв міст за хвилину.

Б) Виписати тільки ті назви міст, у яких три склади.

Перевірка варіанту б).

Всі молодці, отже  кожен з вас може відкрити наступну букву у квитку досягнень.

 

2.Робота в парі (з використанням цеглинок). Скласти слова з їх половинок.

Як написані слова? Чому?

Хто виконав завдання правильно, відкрийте наступну букву.

 

Що ви можете сказати про слово Шеченко?

На честь нашого українського кобзара в Україні названо більш, ніж 150 сіл.

 

Багато міст та сіл названо на честь видатних людей. А ще, каже Родзинка, назви міст ті сіл  стають відомими, якщо в них народжуються чи живуть знамениті люди.

  1. Вправа 3 ст. 68  ЧИТАЄМО ВИДІЛЕНИЙ ТЕКСТ (виписати слова, в яких треба вставити букву.)

 

Хто виконав завдання правильно, відкрийте наступну букву.

 

 

 

ІV. Входження в картину (елементи)

  • Розгляньте ілюстрацію до тексту. Поміркуйте, хто із зазначених у тексті людей створив цю картину? Чому ви так вважаєте?
  • Що зображено на передньому плані картини?
  • На чому  лежать яблука?
  • Як ви гадаєте, хто їх поклав на хустинку?
  • Для кого збирали яблука?

 

 

Робота в групах (завдання на голубих аркушах)

1 гр. Опишіть яблука за розміром, формою і кольором (круглі, великі, червоні, жовті, достиглі)

  1. гр. Опишіть яблука за смаком і запахом (солодкі, духмяні, смачні, соковиті, медові, кислуваті)
  2. гр. На що схожі яблука? (маленькі сонечка, жовті м’ячики, золотисті планети)
  3. гр. Що яблука роблять? (лежать, виблискують, пахнуть, красуються, достигають, сяють)
  4.   гр. Записати кольори саду.

 

-Що зображено на задньому плані?

-Яку б назву ви далі картині?

-Продовжте речення…

 

 

Милуючись картиною, я бачу…. , відчуваю …(пахощі соковитих яблук)

 

   Всі групи гарно працювали, отже кожен з вас може відкрити наступну букву.

 

 

V. РЕФЛЕКСІЯ

Діти, вам хотілось би продовжити подорож Україною? Ми обовязково продовжимо подорож, і це буде дуже скоро на уроці мистецтва. А побуваємо ми в селі Опішня. Щоб не забути назву, запишіть її маркером на дошечці великими літерами та покажіть мені.

-Як записали назву села?

-Хто записав правильно, відкрийте наступну букву.

-Покажіть  ваші квитки досягнень. Прочитайте, що написано на ваших квитках. (Молодець)

Релаксація

-Закінчилась наша подорож. Ми повертаємось додому. А щоб повернення було цікавим, перегляньте відео та подивіться на картини Катерини Білокур.

 

 

 

docx
Додано
16 лютого 2021
Переглядів
812
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку