Урок української мови 2 клас "Слова, що відповідають на питання який? яка? яке? які? (прикметники). Вимова і написання слова ознака."

Про матеріал
Конспект уроку української мови 2 клас НУШ до підручника Н.Кравцової, В.Романової, А.Савчук. Тема. Слова, що відповідають на питання який? яка? яке? які?(прикметники). Вимова і написання слова ознака. Мета: ознайомити учнів зі словами, які називають ознаки предметів, формувати уміння ставити питання до слів, упізнавати предмети за їх ознаками; формувати уміння міркувати, робити висновки на основі інформації, поданої в різних формах; висловлюватися рідною мовою; поповнювати свій словниковий запас; вміння оцінювати результати своєї навчальної діяльності; формувати вміння співпрацювати в групі Обладнання: презентація за темою, картки з диференційованими завданнями для роботи в групах, , опорні схеми, картки з малюнками, підручник, цеглинки LEGO, фрукти. Хід уроку Тема уроку (слайд 1) І.Організаційний момент 1. Привітання Девіз уроку (слайд 2) Щоб українську мову вивчати, треба гарно працювати. Бо - знання велика сила, що весь світ вже підкорила 2. Актуалізація опорних знань Повторення вивченого матеріалу. (слайд 3) Вправа «Продовж речення» Іменник - (…слова, що називають предмети) - Іменники відповідають на питання… (хто? що?) -Питання хто? ставлять до … (назв живих істот). - Наведіть приклади. -Питання що? ставлять до…( назв неживих істот). - Наведіть приклади. - З великої букви пишемо… (імена, прізвища, по батькові; клички тварин; назви міст, сіл, вулиць). - Я знаю 5 назв .. (рослин, тварин, посуду, професій, меблів…). - Молодці, ви чудово справились із цим завданням. ІІ. Основна частина Мотивація навчальної діяльності. (слайд 4) 1. Вправа «Інтрига» Ми вивчили з вами частину мови - іменник. -Як ви гадаєте, про що ми будемо говорити сьогодні на уроці? - Давайте відкриємо з вами підручник на с.75 впр. 269 і прочитаємо, про що розмовляють діти? (слайди 5-7) (Працюємо з підручником, читаємо, з’ясовуємо, що сьогодні ми будемо вивчати нові слова, частину мови – прикметник, навчимося ставити питання до прикметників.) 2. Відгадування загадок (слайд 7, 8) 3. Каліграфічна хвилинка. (слайд 9) 4. Ознайомлення зі словом ознака. Гра «Дешифрувальник»(Слайд 11, 12) Ознака – риса, властивість, особливість, прикмета, за якою можна відрізнити один предмет від іншого. ( Слово ознака виставляється на стіну слів) (слайд 13) 5. Дослідження групи слів. (На дошці або на екрані малюнки: огірок, диня, сонце, кабачки. Можна опрацювати впр. 271.) - Назвіть предмети. -Назвіть по дві-три ознаки до цих предметів, які вони. Огірок який? зелений, смачний, квашений, солоний; Диня яка? жовта, соковита, кругла; Сонце яке? яскраве, літнє; Кабачки які?) довгі, зелені. -Як ви визначали ознаку кожного предмета? - Які питання ми ставили до цих слів (який?, яка?, яке?, які? ( Записуємо у зошит ознаки одного із предметів) 6. Фізкультхвилинка. (слайд 14) 7. Робота над загадкою (слайд 15) -Любите відгадувати загадки? - Продовжуємо вивчати слова, які вказують на ознаку предмета.(прикметники) - Відгадаємо загадку. Назвіть і запишіть слова, що називають ознаки, за якими ви відгадали цей предмет. – Які питання поставимо до цих слів? -Яка? червона, чорна, біла, зелена. 8. Робота з правилом про прикметник. (слайд 16) Виставляємо правило на мовний потяг. 9. Робота в групах. (слайд 17) -Давайте побудемо вченими. А справжні вчені досліджують по справжньому. Зараз будем досліджувати об’єкти і робити висновки. І група – досліджує яблуко ІІ група – досліджує апельсин ІІІ група – досліджує лимон -Скуштуйте на смак, понюхайте, доторкніться пальчиками до плода, який він на дотик, роздивіться його, який він за формою, за кольором, вагою. (У кожної групи аркуш паперу з малюнком фрукта. Діти на маленьких аркушах паперу вибирають ознаки, які вони виявили, і підкреслюють їх на малюнку-схемі. Кожна група презентує свої роботи) -Як можна назвати одним загальним словом всі слова, що ви писали? (прикметники) 10. Робота з цеглинками LEGO. Відгадування предмету за описом. (Слайд 18-19) 11. Робота над вправою 273 с.75 у підручнику. Відгадування загадок. Добір ознак до відгадок. (загадки про морозиво, ялинку) До поданого слова-відгадки , що є назвою предмета, дібрати слова, які є назвами ознак. Група 1. З молока його зробили та ретельно остудили. Нам здається, що в жару його з’їли б по відру. Морозиво – холодне, смачне, солодке, м’яке, тверде, корисне, шкідливе, ванільне, малинове, вишневе, шоколадне. Група 2. В сукні зеленій стою цілий рік: сонечко світить чи падає сніг. Голок багато в ґаздівстві тримаю, тільки не шию і не вишиваю. Ялинка – лісова, новорічна, зелена, висока, красива, зимова, святкова, пухнаста, засніжена, прикрашена, чарівна, пахуча колюча 12. Робота із кольоровими картками. Картка жовтого кольору. Запишіть найбільше ознак до слова сонце яке?, хліб який? Картка синього кольору Запишіть найбільше ознак до слова небо яке?, вода який? Діти працюють, презентують свої роботи. Спільно складають прапор України із цих карток. (слайд 20) ІІІ. Заключна частина. 1. Підсумок уроку. Рефлексія. Гра «Так» чи «Ні» (Показують цеглинками) - Прикметник відповідає на питання хто? Що? Який? Яка? Яке? Які? - Прикметник вказує на ознаку предмета? Вказує на предмет? - Цікаво було на уроці? Оцініть свою роботу. (слайд 21) Ніжна, мила, світанкова, Ясна, чиста, колискова, Мелодійна, дзвінкотюча, Дивна, радісна, співуча, Лагідна, жива, казкова, Красна, чарівна, шовкова, Найдорожча, добра, власна, Мудра, сонячна, прекрасна, Солов’їна, барвінкова Українська мова! ДОДАТКИ Картки для дослідження ознак предметів за смаком, кольором, вагою, формою. Помаранчевий Важкий Великий Твердий Кислий Смачний Зелений Соковитий Корисний Червоний Жовтий Міцний Солодкий Кислий Гіркий Круглий Червоний Корисний Гладенький Овальний Соковитий Пахучий Кругле Соковите Зелене Пахуче Червоне Жовте Спіле Квадратне Кисле Довге Солодке Солоне Малюнки для дослідження ознак предметів. Кольорові картки Картка жовтого кольору. Запишіть найбільше ознак до слова сонце яке?, хліб який? Картка синього кольору Запишіть найбільше ознак до слова небо яке?, вода який?
Перегляд файлу

 

Конспект уроку української мови 2 клас НУШ до підручника Н.Кравцової, В.Романової, А.Савчук.

Тема. Слова, що відповідають на питання який? яка? яке? які?(прикметники). Вимова і написання слова  ознака.

Мета: ознайомити учнів зі словами, які називають ознаки предметів, формувати уміння ставити питання до слів, упізнавати предмети за їх ознаками; формувати уміння міркувати, робити висновки на основі інформації, поданої в різних формах;  висловлюватися рідною мовою; поповнювати свій словниковий запас; вміння оцінювати результати своєї навчальної діяльності; формувати вміння співпрацювати в групі

 Обладнання: презентація за темою, картки з диференційованими завданнями для роботи в групах, , опорні схеми, картки  з малюнками, підручник, цеглинки LEGO, фрукти.

Хід уроку

Тема уроку (слайд 1)

 

І.Організаційний момент

1. Привітання

Девіз уроку (слайд 2)

Щоб українську мову вивчати, треба гарно працювати.

Бо - знання велика сила, що весь світ вже підкорила

2. Актуалізація опорних знань

 Повторення вивченого матеріалу. (слайд 3)

Вправа «Продовж речення»

 Іменник -  (…слова, що називають предмети)

- Іменники відповідають на питання… (хто? що?)

-Питання хто? ставлять до …  (назв живих істот).

- Наведіть приклади.

-Питання що? ставлять до…( назв неживих істот).

- Наведіть приклади.

- З великої букви пишемо… (імена, прізвища, по батькові; клички тварин; назви міст, сіл, вулиць).             

- Я знаю 5 назв .. (рослин, тварин, посуду, професій, меблів…).

- Молодці, ви чудово справились із цим завданням.

ІІ. Основна частина

 Мотивація навчальної діяльності. (слайд 4)

  1. Вправа «Інтрига»

Ми вивчили з вами частину мови -  іменник.

-Як ви гадаєте, про що ми будемо говорити сьогодні на уроці?

- Давайте відкриємо з вами підручник на с.75  впр. 269 і прочитаємо, про що розмовляють діти? (слайди 5-7)

(Працюємо з підручником, читаємо, з’ясовуємо, що сьогодні ми будемо вивчати нові слова, частину мови – прикметник, навчимося ставити питання до прикметників.)

  1. Відгадування загадок

 (слайд 7, 8)

  1. Каліграфічна хвилинка.  (слайд 9)

 

  1. Ознайомлення зі словом ознака. 

Гра «Дешифрувальник»(Слайд 11, 12)

Ознака – риса, властивість, особливість, прикмета, за якою можна відрізнити один предмет від іншого.

( Слово ознака виставляється   на  стіну слів)

(слайд 13)

5. Дослідження групи  слів.  (На дошці або на екрані  малюнки: огірок, диня, сонце, кабачки. Можна опрацювати  впр. 271.)

- Назвіть предмети.

-Назвіть по дві-три ознаки до цих предметів, які вони.

 Огірок який? зелений, смачний, квашений, солоний;

 Диня яка? жовта, соковита, кругла;

  Сонце яке? яскраве, літнє;

 Кабачки які?) довгі,  зелені.

-Як ви визначали ознаку кожного предмета?

- Які питання ми ставили до цих слів (який?, яка?, яке?, які?

( Записуємо  у зошит ознаки одного  із предметів)

6. Фізкультхвилинка. (слайд 14)

7. Робота над загадкою (слайд 15)

-Любите відгадувати загадки?

- Продовжуємо вивчати слова, які вказують на ознаку предмета.(прикметники)

- Відгадаємо загадку. Назвіть і запишіть слова, що називають ознаки, за якими ви відгадали цей предмет. –

Які питання поставимо до цих  слів?

-Яка? червона, чорна, біла, зелена.

8. Робота з правилом про прикметник. (слайд 16)

Виставляємо правило на мовний потяг.

9. Робота в групах. (слайд 17)

-Давайте  побудемо вченими. А справжні вчені досліджують по справжньому.  Зараз будем досліджувати об’єкти і робити висновки.

І група – досліджує яблуко

ІІ група – досліджує апельсин

ІІІ група – досліджує лимон

-Скуштуйте на смак, понюхайте, доторкніться пальчиками до плода, який він на дотик, роздивіться його, який він за формою, за кольором, вагою.

(У кожної групи аркуш паперу з малюнком фрукта. Діти на  маленьких аркушах паперу вибирають ознаки, які вони виявили, і підкреслюють їх на малюнку-схемі. Кожна група презентує свої роботи)

-Як можна назвати одним загальним словом всі слова, що ви писали? (прикметники)

 

10. Робота з цеглинками LEGO. Відгадування  предмету  за описом.

(Слайд 18-19)

11. Робота над вправою  273 с.75 у підручнику.  Відгадування загадок. Добір ознак до відгадок. (загадки про морозиво, ялинку)

До поданого слова-відгадки , що є назвою предмета, дібрати слова, які є назвами ознак.

Група 1.

З молока його зробили

та ретельно остудили.

Нам здається, що в жару

його з’їли б по відру.

Морозиво – холодне, смачне, солодке, м’яке, тверде, корисне, шкідливе, ванільне, малинове, вишневе, шоколадне.

Група 2.

В сукні зеленій стою цілий рік:

сонечко світить чи падає сніг.

Голок багато в ґаздівстві тримаю,

 тільки не шию і не вишиваю.

 Ялинка – лісова, новорічна, зелена, висока, красива, зимова, святкова, пухнаста, засніжена, прикрашена, чарівна, пахуча колюча

12. Робота із кольоровими картками.

Картка жовтого кольору.

Запишіть найбільше ознак до слова сонце яке?, хліб який?

Картка синього кольору

Запишіть найбільше ознак до слова небо яке?, вода який?

Діти працюють, презентують свої роботи. Спільно складають прапор України із цих карток. (слайд 20)

ІІІ. Заключна частина.

  1. Підсумок уроку.

Рефлексія. Гра «Так» чи «Ні» (Показують цеглинками)

-         Прикметник відповідає на питання хто? Що?    Який? Яка?  Яке? Які?

-         Прикметник вказує на ознаку предмета? Вказує на предмет?

-         Цікаво було на уроці?

Оцініть свою роботу. (слайд 21) 

 

Ніжна, мила, світанкова,

Ясна, чиста, колискова, 

Мелодійна, дзвінкотюча,

Дивна, радісна, співуча,

Лагідна, жива, казкова,

Красна, чарівна, шовкова,

Найдорожча, добра, власна,

Мудра, сонячна, прекрасна,

Солов’їна, барвінкова

Українська мова!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТКИ

  Картки для дослідження ознак предметів за смаком, кольором, вагою, формою.

 

Помаранчевий

 

апельсин — Вікісловник

Важкий

Великий

Твердий

Кислий

Смачний

Зелений

Соковитий

Корисний

Червоний

 

 

Жовтий

 

➤ Лимон купити в Києві та Україні за ціною від 54.95 грн/кг ☆ АТБ Маркет

Міцний

Солодкий

Кислий

Гіркий

Круглий

Червоний

Корисний

Гладенький

Овальний

Соковитий

Пахучий

 

 

 

Кругле

 

Соковите

Зелене

Пахуче

Червоне

Жовте

Спіле

Квадратне

Кисле

Довге

Солодке

Солоне

 

 

Малюнки для дослідження ознак предметів.

 

кабачок на белом фоне 1920х1080: 1 тыс изображений найдено в Яндекс  КартинкахКартинки веселое солнце для детей (70 фото) » Картинки и статусы про  окружающий мир вокругОгурец картинка для детей веселый (34 фото) » Юмор, позитив и много смешных  картинок

 

Кольорові картки

Картка жовтого кольору.

Запишіть найбільше ознак до слова сонце яке?, хліб який?

Картка синього кольору

Запишіть найбільше ознак до слова небо яке?, вода який?

 

 

docx
Додано
25 лютого
Переглядів
360
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку