Урок "Види речень за метою висловлювання"Урок -екскурсія "Спів пташиний дарує красунявесна."Урок позакласного читання " Мандрівка по казкам"

Про матеріал
Розробки уроків початкової школи,надані в цікавій ігровій формі.Використовувала різні форми і прийоми .Уроки проходили жваво,на одному подиху.Намагалася зробити так ,щоб всі діти приймали участь,кожен вніс в урок свою цікавинку.Зараз дуже важкий час,головне підтримати дітей ,психологично розгрузити їх.Тому в своїх уроках використовую різноманітні ігри,веселі моменти,загадки,ребуси,міні змагання,по можливості зробити навчання легким,бажаним.
Перегляд файлу

      Тема уроку: Спонуальні  речення

     Мета уроку: дати  уявлення  про спонукальні  речення, розвивати вміння інтонувати такі  речення (із звертанням  і без  них); закріплювати  матеріал  про речення вивчений на минулих уроках; розвивати  мовлення, збагачувати словниковий запас; розвивати вміння узагальнювати, порівнювати; виховувати бережливе ставлення до книги, почуття поваги до старших  людей.

Обладнання: малюнок світлофора, малюнок їжака,  таблиця за темою.                                       

ЗМІСТ  УРОКУ

І.ОРГАНІЗАЦІЯ  КЛАСУ

Часу  гаяти  не варто, руки покладіть на парти.

1, 2, 3, 4, 5 - будем мову добре знати.

 

ІІ. ПОВТОРЕННЯ  ВИВЧЕНОГО  МАТЕРІАЛУ.

1). Слово вчителя.

- Ось уже декілька уроків ми з вами подорожуємо країною яка має назву „РЕЧЕННЯ”. Ми вивчили багато цікавого про речення, з нами разом проводять час казкові герої. Після наших уроків вони повертаються до себе в казки і там розповідають про вас. І сьогодні вони в подяку за ваші знання,  передали вам Каркушою квіточку, але поки Каркуша летіла всі листочки відпали. Вона зупинилася зібрала їх у конверт і принесла нам. Щоб у нас вийшла чудова квітка треба нам попрацювати, а потім подивимося що у нас вийде.

 

i?id=70f8baf1fef08676faf9bb657f9011b2-126-144&n=21

 

2). Фронтальне опитування

- Які  бувають  речення  за метою висловлювання?

- Які речення називаємо розповідними?

- Що ставимо в кінці цих  речень?

-  Як називаються речення в кінці яки стоїть знак  питання?

 

3).Склади  відповідь на запитання

* Який звірок сушить гриби на зиму?

*Яка дика тварина любить малину?

* У кого довгі вуха?

* Яка пташка підкидає яйця в чужі гнізда?

 

Картинка "Добрая...добрая старая сказка!", картинки, прикольные картинки, фотоприколы, демотиваторы Joke4you.net - Развлекательнi?id=4a923048526f00267520f3b9a0769f9f-82-144&n=21

 

 

 

 

i?id=b8ba0c4f47ae0669e1f8b320be80bced-71-144&n=21i?id=040e2326b991310291c79a2709fd0d17-20-144&n=21

 

 

 

( До кожної відповіді є малюнок. Діти на запитання дають повну відповідь ).

-         Молодці! З завданням усним справилися і можемо прикріпити одну пелюсточку до нашої квіточки.

 

 

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І  МЕТИ  УРОКУ

 

1). Каліграфічна  хвилинка

- Як завжди на початку уроку ми з вами проводимо хвилинку каліграфії.

- Подивіться на дошку. Що сьогодні ми будемо записувати?

ЗУ  ПИ  ЗУПИНИСЯ! ЙДИ!

- Де ми можемо почути вживання таких коротеньких речень?

- Для чого людям треба виконувати правила дорожнього руху?

Діти записують за зразком з’єднання букв і речення. І ми прикріпляємо ще  одну пелюстку на квітку.

 

2).Читання  вірша-поради з дошки

Спонукань  не  жди ніколи.

Своєчасно йди до школи.

Будь  привітним  до  батьків.

Заступайсь  за  малюків!

- До чого  спонукає  нас цей  віршик?

- Як  називаються  такі  речення?

 

3). Робота  за  таблицею

- Складаємо і повторюємо правило про спонукальні речення. Прикріплюємо  ще пелюстку.

 

4). Робота  з підручником  (Стор. 70)

-  Що означає слово  спонукання.

- Вправа  144. Читаємо, виконуємо частину завдання усно.

- Знайдіть  речення  в якому звучить заклик. Списуємо в зошит. (Пелюстка).

 

ФІЗХВИЛИНКА «Білочка».

              Лапки в  боки, вгору  вушка.

              Скачуть  білочки - подружки.

             1,2,3,4,5  - по гілкам  вони  летять.

             Кожен ранок на галявині спритно роблять вільні вправи.

             1,2,3,4,5-  люблять білочки стрибати.

 

5).Робота по правилам  у підручнику

- Прочитайте правило. Яке речення ми називаємо спонукальним?

 

ІV. ЗАКРІПЛЕННЯ  МАТЕРІАЛУ.

1). Стор.70 впр.145 Загадка

- Читаємо  загадку,  відгадуємо,  коротка  бесіда за малюнком по правилам дорожнього  руху. Виписати  з загадки речення - прохання.

( Прикріпляємо ще пелюстку і звертаю  увагу дітей на те яка вона гарна.)

2)Стор. 71  Впр. 147.  Робота  над  колисковою

- Для  чого потрібні колискові?

- Із скількох  речень  складається ця колискова?

- Про що просять кожного котика? (Сірого, волохатого, чорного.)

- Як називаються ці слова?

- Як виділяються звертання в  реченні?

 

3). Зоровий диктант

- Прочитайте уважно останнє речення. (Діти  читають індивідуально, разом).

- А тепер запишемо його під диктовку і побачимо хто у нас самий уважний.

( Ще прикріпляємо  пелюстку).

 

V. ПІДСУМОК УРОКУ                                                                                            1). Дай чітку відповідь

- З якими реченнями ми знайомилися на уроці?

- Які речення називаються спонукальними?

- Що ставиться в кінці такого речення?

- Як називаються слова в реченні які називають того до кого ми звертаємось?

- Як ці слова виділяються в реченнях?

- Ну, що ми можемо на свою квітку додати ще одну пелюстку і подякувати тваринкам які нам її подарували.

2). Хвилинка – цікавинка

- А ви знаєте, діти, що є такі країни, в яких знаки оклику і знаки питання в питальних і окличних реченнях, ставиться не тільки в кінці. а і на початку речення. Педагоги цих країн вважають, що це допомагає дітям при інтонуванні  таких речень.

        Тема уроку: Закріплення знань про розповідне, питальне, та окличне речення . ( урок- мандрівка).

     Мета уроку: узагальнити і систематизувати знання учнів про види речень за метою висловлювання; закріплювати навички інтонування  таких речень, дотримання логічного  наголосу; розвивати  пам’ять, мовлення учнів; формувати навички каліграфічного письма; виховувати в дітях почуття доброти, інтересу до навчання,  бажання навчатись добре.

 

Обладнання: таблиця за темою „Речення”, малюнки для словникового диктанту, прислів’я.

 

                                  ЗМІСТ   УРОКУ

І.ОРГАНІЗАЦІЯ  КЛАСУ

Дзвоник  всім  нам дав наказ - до роботи швидше в клас.

Біля  парти станьте чемно - хай мине час не даремно.

 

ІІ.ЗАКРІПЛЕННЯ  ВИВЧЕНОГО  МАТЕРІАЛУ

1). Вступне слово вчителя

- Сьогодні у нас, діти, урок  на якому ми повинні повторити все, що ми вивчили про речення. Сьогодні ми завершуємо  мандрівку по містечку яке має назву „Речення”. Ми  пройдемося ще раз по відомим нам стежечках і перевіримо чи добре ми запам’ятали те що вчили.

 

2).Робота  за таблицею « Речення»

                                        РЕЧЕННЯ - виражає закінчену думку

РОЗПОВІДНІ                    ПИТАЛЬНІ                       СПОНУКАЛЬНІ

(щось розповідаємо,       ( про щось запитуємо)    ( висловлюємо спонукання

повідомляємо)  до дії).

                                 РОЗДІЛОВІ ЗНАКИ В КІНЦІ

       .    !                                      ?                                         .  !  ?!

 

3).Стежинка  « КАЛІГРАФІЧНА»

     - Перша стежка якою ми починаємо свою подорож має назву   «Каліграфічна».

    - Скажіть, а що означає писати каліграфічно?

    - Запишемо з вами    Дд     бр   ро   добро   доброта 

    - Скільки  складів  у  словах?

    - Як  можна поділити слова для переносу?

    - Як ви розумієте слово  доброта?

 

4).Стежинка  « МОВНА  РОЗМИНКА»

Словниковий  диктант.

       -  Зараз ми запишемо з вами словниковий диктант. Я буду загадувати вам загадки, а ви записувати в зошити слова - відгадки. З якої букви ми запишемо перше слово? Далі через кому в рядочок.

 

ЗАГАДКИ.

                      *Я мала людина, звуть мене….(дитина).

                      *У землі  червоне, а над землею зелене,

                        Борщ виходить добрий з мене…( буряк).

                      *Добре  стрибає, вуха великі має…(заєць).

      *У лісі живе хитра руда дівиця, ну а звуть її ….(лисиця).

                      *Хто її роздягає, той слізки проливає…( цибуля).

                      *В неї очі, мов горішки, кожушина хутряна,

             Гострі вушка,  наче  ріжки,- у дуплі живе вона…( білочка).

  - Давайте перевіримо як ви записали слова-відгадки.

-А тепер завдання: зробити  звукову модель слів-перший ряд-буряк, другий ряд-заєць, третій  ряд - цибуля.

 

5). Стежина «КМІТЛИВИХ»

 

а). Деформований текст

           - З кожного рядка скласти  речення, пояснити яким є речення за метою висловлювання.

               1. Випало, гнізда, з, голуб ятко.

               2. Садку, у, м’ята, вашому, росте, чи.

               3. Восени, в, діти, діброву, ходили.

 

б). Завдання  на картках.  Прочитати  речення  і поставити в кінці кожного потрібний розділовий знак.( Картка кожному окремо.)

               1. Хто  з вас любить книжки

               2. Шануйте  і бережіть книжку

               3. З книжкою легко жити і працювати

 

6).Стежина  „СПОРТИВНА”

            Раз! - підняли руки вгору.

            Два! - нагнулися додолу.

            Три! - покрутились вправо, вліво.

            На «чотири» - враз присіли.

            Похитали головою, ще й притупнули ногою.

            Пальчиками повертіли і за парти тихо сіли.

 

7).Стежина „Добра”. Робота з підручником

  - Зараз ми з вами звернемо увагу на вправу 149 на сторінці 72.  Прочитайте текст.

   - Із яких частин складається текст?

     - Прочитайте зачин і скажіть з яких саме речень складається він?

     - Який знак стоїть в кінці всіх цих речень? ( Питальні)

     - Прочитаємо основну частину. З яких речень вона складена?(Розповідні)

      -Прочитайте  кінцівку. Що ви можете сказати про ці речення?   (спонукальні)

      - Списати  одне речення з основної частини.

 

  Робота з прислів ями  стор. 72 впр.150

     - Прочитайте прислів’я. Як ви розумієте їх зміст? Яке з цих речень спонукальне? ( Запис під  диктовку.)

     - Звуко-буквенний аналіз слів   ЙОГО   МАЄ (біля дошки 2 дитини)

 

8).Стежинка  „ЦІКАВИНКА”

      - Складіть слово, взявши з першого слова першу букву, з другого - другу,  з третього - третю, з четвертого - четверту і т.п.

РІК, ПЕНЬ ,НІЧ, ПОЛЕ, ЗНАННЯ,  ПИТАННЯ,  ПОДВІР’Я.

       - Яке слово вийшло? ( РЕЧЕННЯ)

 

ІІІ. .ПІДСУМОК  УРОКУ

      - Ось і підійшла до кінця наша мандрівка. Ми не просто  мандрували, а намагалися якнайбільше поповнити свої знання з рідної мови . Це не значить що ми більше не згадаємо про речення, навпаки ми і далі будемо працювати з ними, але ще більше поширювати свій запас знань.

       - Дуже хочеться подякувати тим дітям, які сьогодні були активними. Я можу впевнено сказати що ми добре вивчили цю тему.

     ВІРШ:          Учися ,дитино, відмінником будь,

                          Люби і поля ,і діброви.

                          І де б ти не був, і не жив - не забудь

                          Своєї  чарівної  мови.

  

    

   Тема уроку:  Закріплення вивченого матеріалу ( урок – вікторина)

 

      Мета уроку:   закріпити   знання  алфавіту,  будову  слова,  будову  тексту. Збагачувати  словниковий  запас, розвивати мовлення,  увагу, спостережливість, кмітливість. Виховувати  любов  до  рідної  мови.

 

Обладнання:  скоромовка,  таблиці  сходинки, картки зі  словами, шаради,  ребуси.

                                        ЗМІСТ  УРОКУ

І.Організація  класу.

 

ІІ. Перший  тур « Ти – мені, я - тобі»

Діти розділені  на  команди. Кожна  команда  підготувала  по  п’ять  загадок  команді  суперниці.

 

ІІІ.. Другий  тур « Хто найшвидше  промовить»

З кожної  команди  по одному  учаснику. Хто  найшвидше  промовить  скоромовку і  правильно.

ЛЕТІВ  ГОРОБЕЦЬ, СІВ  НА  ХЛІВЕЦЬ,

А  ЯК  ПРИЙШОВ  СТРІЛЕЦЬ,УТІК  ГОРОБЕЦЬ.

 

ІV. Третій  тур « Алфавітна  естафета»

Беруть  участь  всі  члени  команд.

Завдання:  Учасники  по  черзі  пишуть  по  одній  букві  алфавіту. Якщо   гравець  помітить  помилку  попередника, він  закреслює  помилку, пише  правильну  букву (свою  не  пише). Змагання  триває  доки  не  запишуть  останню  букву  алфавіту.

 

V. Четвертий тур « З початку і з кінця однаково. »

По  одному  учаснику  з  кожної  команди.

-         Записати  як  можно  більше  слів, які читаються  однаково  зліва  направо і  справо  наліво.(  АГА,  АЗА,  БІБ,  ,ДІД,  ЗАРАЗ, ТУТ, АЛЛА,,,)

 

. П’ятий  тур  «Сходинки  слів».

ЛІС                                                        САД

ЛІС*                                                      САД*

ЛІС**                                                    САД**

ЛІС***                                                  САД***

ЛІС****                                                САД****

ЛІС*****                                              САД*****

 

 

VІІШостий  тур  « Шаради»  (  Із  слова  по  букві)

Беруть  участь  по  одному  учаснику  з  кожної  команди. Із  букв  кожного  записаного  слова  утворюється  нове .(З  першого  слова – перша  буква, з  другого - друга, з третього - третя  і  т. д.

ДАХ, ТИША , РАК, КРІТ, КІШКА, ЖАСМИН, ВЕРСТАТ   - диктант

ЛАК, ДИМ,  СІМ,  НАСОС,  БІДОН — лимон

РІК,  СЕЛО,  РАДА,  ВУЛИК,  НАСОС,  СТОЛИК, ФІРАНКА- редиска

ДІТИ,  ЛЯДА,  КИТ,  МОРЕ, КАНАЛ — дятел.

 

VІІІСьомий  тур « З  букв  одного  слова» По  одному  учаснику  з  команди. На  дошці  записано  слово,  з  букв  цього  слова  треба  скласти  інші  слова.

ЖАЙВОРОНОК (  жар, ворон, край, нора, рак, корова, ранок, кран, район,,).

 

 

ІХ. Восьмий  тур  «Доповни  речення»

В  цьому  турі  приймають  участь  всі  члени  команди. На  дошці  записано  початок  речення,  треба  скласти  речення, з  якнайбільшою  кількістю  слів. Кожен  учасник  додає  по  одному  слову.

МИ    ІДЕМ ……….

В  ЛІСІ………

 

Х.  Дев’ятий  тур  «Із  слів - розповідь.»

З  кожної  команди  викликаємо  по  одному  учаснику. Йому  дається  конверт  в  якому  картки  з  окремими  словами. Учасники  гри  одночасно  відкривають конверти  і  з  окремих  слів  повинні  скласти  зв’язну  розповідь.

ПРИЙШЛА   СНІГ  ДІТИ  ГОРИ   ЗИМА   ВИПАВ 

НА  ВСЕ  САНЧАТАХ    СТАЛО   З   ГОРИ   БІЛИМ  КАТАЮТЬСЯ

 

ХІ. Заключний  тур  «Підсумок»

Розгадай  ребус.  Беруть  участь  всі  учасники  команд.

 

- Наша  вікторина  підійшла  до  кінця. Давайте  підведемо  підсумки  наших  змагань  і оголосимо  команду  переможницю.

- Дякую  всім  за  участь, за  ті  знання  які  ви  показали  при  виконані  завдань.            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок - екскурсія

  Тема уроку:  « Спів  пташиний  дарує  красуня весна.»

        Мета уроку: розширювати і поглиблювати знання дітей про природні процеси, що відбуваються навесні, про перелітніх птахів; розвивати спостережливість, творчу уяву, вміння висловлюватися, мислити; виховувати бережне  ставлення до птахів, до природи взагалі.

       Обладнання  уроку: маски пташок, м’яч, шпаківня.                           

                               Хід  уроку.

1.ОРГАНІЗАЦІЯ   КЛАСУ.

              - Подивіться  всі на  мене

               Умники й розумниці.

               Досить нам сидіти в класі

               Ми йдемо природу вивчати і птахів зустрічати!

2.ПОВІДОМЛЕННЯ  ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.

А). Слово  вчителя:

            - Годі,діти, сумувати,

              Час іти спостерігати.

              Гляньте, сонечко сміється,

              Птаство з вирію  несеться,

              В ється ,радісно співає,

              Про свою пору року улюблену співають.

http://www.krasfun.ru/wp-content/uploads/2013/08/1-241.jpg

 

http://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=1080000876636e85735c4054de4e108e-118-144&n=21

Б). Бесіда про пору року.

     - Яка  пора року  наступила?

     - Чи змінилася  висота сонця? Чому?

     - Якого  кольору  небо?Яка  переважає температура повітря?Що можемо  сказати про опади?

     - Які  зміни відбулися у живій природі?

http://im2-tub-ua.yandex.net/i?id=ef6f7f086a0d46a3d8e2f675b3d6b098-106-144&n=21

В). Вірші   дітей як підсумок їх відповідей.

      - Прийшла  до  нас весна

        Дарує нам пташиний  спів.

        А  пташечки собі радіють,

        Бо здалеку вони летіли.

        Сонечко ясно пригріває,

        А пташечка вже  дома, той радісно співає.

        Тож давайте весну прославляти,

        І пташок що прилетіли славно зустрічати.

В). Організація виходу дітей на вулицю.

      Повідомляю дітям, що ми цей урок проведемо на подвір’ї школи. Повторюємо правила  поведінки у шкільному  коридорі  під час уроку, діти одягають  свої маски-шапочки різних птахів, беремо шпаківню.

3. ЗМІСТ ПРОВЕДЕННЯ  УРОКУ-ЕКСКУРСІЇ.

А). Зустріч з  дівчинкою « Весною».

         -Я-Весна, я фея, біла, мов лілея,

          Скрізь блукаю,всіх вітаю,

          Обсипаю білим цвітом.

          Довго йшла сюди - втомилась,

          Тому хочу відпочити.

          Ви ж мені допоможіть,

          Парад пташок , що прилетіли, будь ласка, прийміть.

Б). Слово вчителя:

      - Діти, ну що ми повинні допомогти весні  зустріти пташок.

      -А як називаються птахи, що прилітають навесні?

      -А чому вони відлітають у вирій?

В). Гра « Хто більше».

        Клас ділиться на дві команди і по черзі називають перелітних       птахів. Виграє та команда, яка назве більше птахів.

Г). Інсценування параду пташок.

Сорока:Я – Сорока-білобока!

              Я- Сорока - білобока!

              Принесла вам новину!

Вчитель: - Тихо, тихо, не  стрекочи

                Все  повільно  розкажи.

http://www.zoogeo365.ru/images/public/20110203/soroka_big.jpg

Сорока: -А я не стрекочу, а я вам кажу.

              Птахи  вже всі причепурились,

              У дзеркальце  всі подивились.

              Голівоньки  причесали і до вас у гості завітали.

( Вишикуються ті діти , у яких є  маски-шапочки.)

Шпак: Я, перший з пташок, приношу весну,

            Бужу все і всіх від зимового сну.

            Співаю я на гілках, під вікном,

            Люди назвали мене шпаком.

http://im2-tub-ua.yandex.net/i?id=90102e4cfebe22a689ba36497e99bc48-08-144&n=21

Вчитель: Шпаки відкладають по 5-6 яєчок. Малят висиджують 14 днів. А через 18-21 день вони вже стають дорослими і покидають гніздечко.

Зозуля: Я- пташечка маленька,

              Маленька і сіренька.

              Можу вам я заспівати,

              Тобто віку накувати.

http://im1-tub-ua.yandex.net/i?id=cd2d2163c22c0d17e814ab30817eaa47-133-144&n=21

 

Вчитель:  - Ця пташка прилітає в кінці квітня - на початку   травня.       Гнізда не будує, яйця підкладає у чужі гнізда. Пташеня вилуплюється швидко і викидає яйця господарів з гнізда. Через 20 днів залишає гніздо. Не дивлячись на це, зозуля дуже корисна пташка, бо з їдає за годину до 100 гусениць.

 

Соловей: - Хлопчик я малесенький,

                 Але голос маю пригарнесенький.

 

 

http://img1.liveinternet.ru/images/attach/c/3/78/103/78103635_05b41bc2e05bab01fec5869c1d5.jpg

 

 

Вчитель:- Соловей прилітає в кінці квітня. Самка відкладає 4-6 яєчок. Висиджує їх протягом 14 днів. Соловейко  її годує весь цей час і співає  пісні пока  не вилупляться пташенята.

Журавель: Облітав я, обходив сто морів і сто земель.

                   Крила, ноги натрудив.

                   Можу впевнено  сказати -

                   Краще  рідної землі-немає.

http://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=7d9c7c4d5c530c3c1ecae01892112bcf-29-144&n=21

Вчитель:- Налічується 14 видів журавлів. Самка відкладає 2 яйця і висиджує їх 20-30 днів.

 

Д). Гра з « Весною».

        - Спасибі вам, діти, що допомогли зустріти мені тих птахів які прилетіли до вас. Я вже відпочила і можу з вами погратися у цікаву гру.

       - Діти милі, пташки любі!

        Станьмо дружно всі у коло.( Всі беруться за руки і ходять по колу.)

         Гру весні ми подаруємо і у колі потанцюємо.(Підстрибують по колу.)

        Подякуємо за сонце ніжне, привітне.( Руки до неба.)

        За подих вітрів, за неба синь.(Руками коливаємо.)

        За те , що у своїй хустинці принесла нам гостинці.

        Раз-два-три руками, як крилами помахали.

        Раз-два-три трішечки поскакали.

        Взялись дружно тепер крильми.

        Прилинемо колом до Весни.( Діти ідуть до дівчинки Весни ,яка стоїть в середині кола.)

 

Е). Звернення «птахів».

        - Спасибі , діти, за зустріч. Нам було всім дуже приємно і цікаво з вами. Але нам треба летіти, щоб відремонтувати свої гнізда,або збудувати нові,відкладати яйця, висиджувати маляток-пташеняток, бо час іде дуже швидко. Дякуємо вам, ще раз!

 

Є). Звернення дітей.

       - Дорогі наші пернаті друзі. Ми хочемо запевнити вас, що ми ваші справжні друзі. Взимку ми доглядали і підгодовували ваших родичів, зимуючих птахів і вам будемо допомагати, оберігати. А на знак нашої дружби прийміть від нас шпаківню в якій може поселитися пташина родина.

 

Для вас ми будували ці будинки чарівні,

        Не будинки-тереми із новеньких дощечок

        Для друзів-пташечок.

( Віддаємо  шпаківню старшокласникам, щоб повісили на уроці праці на дереві у шкільному саду.)

http://im1-tub-ua.yandex.net/i?id=4d973e59125c3958e292b00ca6757302-82-144&n=21

 

 

4.ПІДСУМОК УРОКУ.

       ( Повертаємося в клас.)

 Хвилинка  дозвілля.

А). Складаємо чистомовки .

       - Лі,лі,лі-це звичайно…..(журавлі).

       - Ки , ки , ки - це сіренькі….(шпаки).

       - Довгоногі,теж на –ки- ну звичайно…(лелеки).

       - ще одні пташки на –ки-працьовиті …(ластівки).

       - Ко , ко, ко-це маленький…(соловейко).

Б). Гра « Назви  пташку».(Вчитель  кидає м ячик дитині. Віддаючи м ячик назад дитина повинна назвати пташку.)

В). Продовж  прислів’я.

     - Де багато пташок,там…(немає комашок.)

     - Зруйнуй гніздо пташине, не буде в тебе…(родини.)

     - Зозуля стала кувати- …(морозу не бувати.)

     - Скільки пташок-стільки й …(пісеньок.)

- Урок підійшов  до свого завершення. Я дякую вас всіх за участь. Вважаю, що ви зрозуміли - ми завжди повинні допомагати птахам, бути завжди їм друзями.

        

 

Тема  урока:          УПЧ   Чарівний світ казок

( урок-мандрівка по казкам)

Мета уроку:  поглиблювати знання дітей про казку, як вид усної народної  творчості, формувати  навички  правильного виразного  читання, розвивати мовлення учнів, збагачувати словниковий запас, розвивати мислення, вміння інсценування уривку з казки, виховувати інтерес до читання, бажання  читати більше, любов  до праці, почуття  добра і  вдячливості .

 

Обладнення уроку: виставка  книжок - казок, ілюстрації  до казок, малюнки дітей, кросворд, маски мишенят, півника, картки  для тестування,  аудіювання (казка «Лелека і Соловей»),  предмети   для чарівної  скриньки.

                                        

Зміст    уроку.

1. ОРГАНІЗАЦІЯ  КЛАСУ.

 Рідну мову я вивчаю ,                                                                                                                                                                         Її люблю, пам’ятаю.

 Рідну мову буду знати

 Берегти і поважати.

 

2.ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ.

а) Слово вчителя.

- Сьогодні у нас урок позакласного читання який має назву «Чарівний світ казок». Протягом всього навчання у школі, ми прочитали з вами дуже багато цікавих казок. Разом з героями ми потрапляли в різні ситуації, допомагали і знаходили вихід з різних положень. Казка-чарівний і цікавий світ який люблять і розуміють діти. У казках завжди перемагає добро. Сьогодні на уроці, ми відправимося у цей загадковий світ. Нас чекає багато завдань і випробувань. Як добре ми знаємо і любимо казки продемонструємо нашим гостям.

б) Вірш дітей..

 Існує книг багато на землі,

 Вони цікаві, мудрі та повчальні.

 Та кожен з нас, дорослий чи малий,

 Казки читає - дуже вони гарні.

 Казка – це світ, чарівний та незнаний.

 Казка - це диво, сповнене краси.

 Поринуть в казку – це ж бо так цікаво,

 Це справді свято, радість для душі.

 У казці звірі свою мову мають.

 Дерева розмовляють мов живі.

 Добро і правда завжди зло долають,

 Тому і люблять казку діти всі.

 

3. ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ ЗА ТЕМОЮ..                                                                                                                                                       

 а) Діти разом:

              - До уроку вже готові ми, тож , Казко, в клас до нас прийди.                                                           б)   Дівчинка   Казка: - Вітаю вас, дорослі і малі

  Від всіх казок низенький вам уклін.

  Я казка мудра, хочу вам сказати,                                               Що кожен з вас мене повинен знати.                           

  Бо, кажуть, казка вчить на світі жити,

  Тай правду й волю завжди боронити.

  Я, друзі, казка добра і чарівна

  Мене ви знаєте і любите мабуть.

 в) Слово вчителя.

- Дякуємо , Казко, що завітала до нас у гості. Але я знаю, що трапилося щось погане. Зла чарівниця захопила у полон казкових героїв і не відпусте їх доти поки ми не виконаємо всі її умови. Завдань дуже багато я не знаю чи впораються мої діти, чи зможуть вони, чи достатньо добре знають вони казки?

     Дівчинка Казка: - Я думаю, що у вас дуже розумні діти і вам               немає чого хвилюватися. За кожне правильно виконане завдання               діти будуть отримувати зірочку. Якщо все буде добре у них буде               8 зірочок. Тож не гайте часу починайте виконувати завдання.

 

4. ЗМІСТ ЗАВДАНЬ ДЛЯ ВИКОНАННЯ  : - Ну що , готові? Тоді почнемо.

 а) Виставка книжок - казок.

          б) Відгадай казку за уривком.

 

  - Маленьке, сіреньке, біди наробило.

  Щось біле, кругленьке хвостиком розбило.

  Сумує бабуся, плаче дідусь, витирає сльозу,

  А курочка кудакче: -Я вам золоте принесу. ( Курочка  Ряба)

                         http://i.allday.ru/uploads/posts/2010-09/1285654870_1.jpg

 

  - Підробив він голосок. Став малим співати

  Здогадалися вони: вовк – не їхня мати. ( Вовк та семеро      козенят )

 

  - Старенька бабуся у лісі жила, гостинці для неї онука несла.

  Хто дівчинку цю по дорозі зустрів?

  Як казка ця зветься, хто б відповів? ( Червона шапочка.)

                               https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSvFHzVy203cFicWtB-44sPfomOKaJ-4sC_aZcQuBwuc2Pd11l9xQ

-         До школи прямує хлопчак дерев яний,

чомусь потрапляє у цирк полотняний.

  Відома ця книжка тобі чи не так?

   Хто ж цей довгоносий хлопчак ? ( Буратіно )

 в) Тестування

  - ( перевірка домашнього читання Лисичка та Журавель )

           На парті у кожної дитини картка з завданням.

 ТЕСТ.

1. Цей твір є:                          а) вірш;           б)  казка.

2. Хто перший запросив приятеля в гості?   а) Лисичка;     б) Журавель.

3. На що сподівався кожний запрошений?

      а)  гарно поговорити;   б) гарно поїсти,

4. Чи можна назвати казку інакше  «Яке пригощання, таке і дякування»?

        а ) так;   б )  ні.

5. Головна думка казки :

     а) сам роби так , як хочеш щоб робили тобі ;

    б)ти роби іншим погано , а тобі хай роблять добре.

 

г)  Виставка малюнків дітей (відгадай казку).

 

д)  Кросворд по казках: 

    1.Р І П К А

  2.Р У К А В И Ч К А

             3.К О З А   Д Е Р Е З А

                  4.К О Л О Б О К

                                5. К А Р Л С О Н

 

  -  Розкажу вам, дітки, казку я про кицьку і собачку,

      І про діда і про бабу, і про мишку сіроманку.( РІПКА)

                                 http://s46.radikal.ru/i114/1010/0c/de13d22f8d42.jpg

  - Уліз до них і ведмідь і стало їх семеро... ( РУКАВИЧКА)

 

           - Я не пила, я не їла: тільки бігла через місточок та вхопила кленовий                 листочок, а як бігла через гребельку та вхопила водички крапельку ..

  ( КОЗА – ДЕРЕЗА)

 

           - А лисичка його – гам,тай проковтнула! ( КОЛОБОК)

 

           -  Хто моторчик свій заводить, з даху в гості, хто приходить?

  І на свято він дібрався, скажемо  дружно: Здравствуй (КАРЛСОН)

 http://urpur.ru/wp-content/uploads/2012/05/226.jpg

 

 - Читаємо у кросворді отримане слово , це Казка. Оголошую дітям наступне завдання.

е)  Аудюювання ( новий матеріал казка «Лелека і соловей» )

 - Виразне читання вчителем казки. Проведення аудіювання.

1. Старий мудрий чоловік навчав:       а) танцям; б) музики.

2. Хто прилетів першим:                       а) лелека;  б) соловей.

3. Як повів себе лелека:                 а) ввічливо; б) навіть у двері не постукав.

4. Якою була поведінка солов’я: а) боязко постукав і привітався; б) грубою.

5. Кого мудрець навчив справжньої музиці і співу:     а) лелек; б) солов’я.

 

є) Робота над казкою.

 1) Читання казки дітьми ( самостійно).

 2) Робота за змістом ( відповіді дітей та вибіркове читання за  питаннями).

  - Чи вміли птахи співати раніше?

  - Про що вони довідалися?

  - Кого послали до мудреця?

  - Зачитати як звернувся до мудреця лелека?

  - Що вчинив мудрець з птахом?

  - Зачитати як звернувся до старого соловей?

  - Зачитати чи сподобався мудрецю соловей?

  - Хто ж став найкращим співаком у світі серед птахів?

  - Чому мудрець навчив співу солов я, а не лелеку?

з) Підсумок прочитаного.

 

ж) Чарівна торбинка ( речі казкових героїв, а діти повинні назвати кого саме)

  Бинт, шприц –ДОКТОР  АЙБОЛИТЬ.

  Яйце - КУРКА  РЯБА.

  Колосок - КОЛОСОК

  Тарілка - ЛИСИЦЯ  І  ЖУРАВЕЛЬ.

  Ключ - БУРАТІНО.

  Рукавичка - РУКАВИЧКА.

 

і)  Інсценування (уривок казки «Колосок», частина у якій мишенята сідають за стіл їсти готові пироги). Готуємо маски, стіл , тарілку з булками.           

5. ПІДСУМОК УРОКУ.

 - Ось і підійшов до кінця наш урок. Прийшов час підвести підсумки. Ми виконали всі запропоновані нам завдання. За кожне завдання ми отримували зірочки . Давайте ми їх зараз перевернемо і прочитаємо чарівне слово.

(МОЛОДЦІ) Це означає що ми звільнили казкових героїв і вони знов як завжди будуть радувати нас у своїх казках.

 - Що найбільше сподобалося вам на уроці?

 - Що нового дізналися?

 - Давайте подякуємо казці що вона завітала до нас у гості.

 

 

docx
Додано
26 лютого
Переглядів
456
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку