Урок української мови

Про матеріал
Відновлення деформованих речень,розвиток зв,язного мовлення,розвиток пам,яті, спостережень,виховання любові до рідного краю.
Перегляд файлу

 

Апостолівська ЗОШ І- ІІІ ступенів №4

 

 

 

Українська мова

Урок розвитку зв’язного мовлення

ПОБУДОВА РЕЧЕНЬ

 

 

 

 

 

      Вчитель

                       початкових класів

                                                  Лукачинець Валентина Федорівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Апостолово

2018

Тема. Побудова речень.

Мета: вчити дітей відновлювати деформовані речення; корегувати вміння правильно будувати речення, дотримуючись відповідного порядку слів у ньому; формувати уявлення про зміни у природі, що відбуваються восени; розвивати зв’язне мовлення, пам'ять, увагу, спостережливість; збагачувати словниковий запас; виховувати любов до природи рідного краю.

Обладнання: ілюстрації до теми «Осінь», осіннє листя, зображення Осені; картки слів; музичний супровід.

Хід уроку

  1. Організація класу
  2. Актуалізація опорних знань учнів.
  • Завдання нашого уроку сьогодні:

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати

Дружно і плідно працювати!

Запитання:

  1. – Як ви вважаєте, чому ми проводимо урок зв’язного мовлення? Чому ми вчимося на цих уроках? ( Ми вчимося правильно говорити і висловлювати свої думки).

    – Ми будемо користуватися усним і писемним мовленням.

  1. – Яким повинно бути усне мовлення? (Усне мовлення має бути виразним, зрозумілим, правильним).
  2. – Яким повинно бути писемне мовлення? (Писемне мовлення повинно бути охайним, розбірливим, каліграфічним).

Написання числа – 19 жовтня

  1. Робота над мовним матеріалом
  • Наша мова складається зі слів. І головним словом на уроці буде слово…
  • Послухайте загадку і відгадайте головне слово.

Без пензлика, без олівця,

розфарбувала деревця.

Вітер листя зносить,

бо  надходить осінь.

  • Це осінь. Ми весь час спостерігаємо за осінньою природою. Вона чарівна, іноді сумна. Але така чудова!
  • До нас завітала дівчинка Осінь.

Послухайте легенду про Осінь.

  • За народним переказом Осінь – старша донечка Сонця. Вона останньою залишала батьківський дім і ставала на Землі четвертою порою року. Посилаючи Осінь на Землю Сонце сказало їй: «Забирай все моє багатство, віддаю все моє золото. Будь щирою і люди полюблять тебе». І Осінь виконує наказ Сонця і кожного року дарує нам щедрі дарунки і золоті барви.
  • А іноді в природі відбуваються зміни.
  1. Робота в зошиті. Відгадування загадки.

Спустіли поля,

Мокне земля,

Дощ накрапає.

Коли це буває.

Такі явища в природі бувають восени.

  • В Осені є три сини - три осінні місяці. Хто знає як називаються вони і чому?

( Вересень – цвіте верес. Жовтень – жовтіє листя на деревах. Листопад – листя опадає).

  • А зараз із дерев спадає листя жовте,

То землею ходить місяць жовтень.

 

Осінь розфарбувала кленове листя

Але клен розкішний ще не спить

Ясно золотом горить,

І прийшов він на урок

Зворушити діточок.

  1. Вправа на розвиток мовного дихання.

(Легенький вітер ворушить листочки, восени вітер часто посилюється і стає іноді дуже сильним і листочки падають на землю).

  1. Артикуляційна розминка.

Вітер в лісі ш – ш – ш.

А вітрище у– у – у.

Листя падає шурх – шурх – шурх.

Дощ пішов кап – кап – кап.

Відлітають птахи шух – шух – шух.

Настала осінь інь – інь – інь.

  • Яке ж головне слово сьогодні на уроці? (Осінь). А якою ж буває осінь?

Назвати слова – ознаки.

  1. Гра «Мікрофон». Асоціативний кущ:

 

мокра            різнокольорова           чарівна

 

           похмура     барвиста

 ОСІНЬ

 

 

тепла  холодна  дощова щедра

5. Фізхвилинка.

- Напевно кожному з вас подобається, коли падають листя. І всі вони кружляють у таночку. Ось і ми спробуємо під осінню мелодію стати листочками.

IV. Повідомлення  теми уроку.

  • Вітер листя розкидає.

Ось таке буває і в українській мові. Слова заблукають, розлетяться. Нам треба рятувати текст – поставити слова в реченнях на свої місця.

V. Складання деформованих речень.

1) Читання початку розповіді (2 речення)

2) Читання третього рядка

- Це речення чи окремі слова?

- Яке слово написане з великої букви?Чому?

- Складіть речення зі слів третього рядка

(У саду було тихо)

3) Читання слів четвертого рядка. Складання речення колективно на дошці.

( Вітер гойдав голі віти)

4) Колективне складання речення п’ятого рядка

(Під деревами лежало сухе листя)

5) Колективне складання і запис речення

( Раптом Наталя побачила велике яблуко)

6) Самостійний запис двох останніх речень

(Дівчинка зраділа. Адже це шматочок літа)

VI. Перевірка написанного.

VII. Підсумок.

Підніміть руку, хто навчився будувати речення? Чому Наталя вирішила, що яблуко було шматочком літа?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
24 лютого 2021
Переглядів
292
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку