Урок української мови 3 клас "Визначаю корінь слова"

Про матеріал
Розробка уроку вивчення нового матеріалу з української мови для 3 класу "Визначаю корінь слова".
Перегляд файлу

Тема: Визначаю корінь слова.

Мета: навчитися визначати корінь слова; удосконалювати навички звуко-буквеного аналізу; розвивати критичне мислення, увагу, спостережливість, пам'ять, усне і писемне мовлення;  удосконалювати навички письма; формувати компетентність спілкуватися рідною мовою, соціальну, громадянську компетентності; виховувати повагу до рідної мови, до традицій своєї країни.

Обладнання: мультимедійний комплект, підручник, роздатковий матеріал.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

І. Організація класу. 

Те, що знаємо - розкажемо,

Те, що вміємо – покажемо!

«Думати творчо!

Працювати уважно!

Відповідати чітко!

Писати каліграфічно!»

З яким настроєм ви починаєте урок? Які у вас очікування від уроку?

II.  Мотивація навчальної діяльності.

В кожної людини , є своя родина.

Є батьки,і тітка й дядько

Може сестри є й брати.

Ця родина є щаслива,

Бо всі разом - вони сила!

Це - підтримка й розуміння,

Це-повага , це-коріння.

Дерево міцне своїм корінням, а людина – родиною.

Робота у зошиті. Запис числа.

Каліграфічна хвилинка.

 Пропишемо букву велику і маленьку, К к К к ко кл

Звуко-буквенний аналіз слів корінь ( 6б. 5 зв. 2 скл.)  коріння ( 7б. 6 зв. 3 скл)

 

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Актуалізація опорних знань.

Корінь – це багатозначне слово.

Корінь – орган рослини, зуб також має корінь, корінь рівняння, корінь – початок, джерело чого-небудь.

  • -Кожне дерево, кожна родина мають корінь. Корінь – це початок чогось нового.
  • -Сьогодні на уроці ми дізнаємось, що і слова мають корінь.

Тема нашого уроку: « Визначаю корінь слова».

Наша мета: навчитися визначати корінь слова, визначати та добирати спільнокореневі слова.

 

ІV. Сприймання й усвідомлення учнями нового навчального матеріалу.

  1. Пояснення вчителя. Робота з підручником. С. 34.

Вправа 1. Спиши слова. Знайди в них спільну частину і виділи їх дужкою за зразком.

 Мандрувати, мандрівка, мандрівники.

Проведення дослідження. Опрацювання правила.

 

Фізкультхвилинка ( Ментаніум «Нейрохвилинка  КАПІТАН»).

 

V. Узагальнення та систематизація отриманих знань.

1.Робота на платформі «Розумники»

№ 9 Розфарбуй квітку ( по черзі)

Повторення правила. Щоб визначити корінь слова потрібно дібрати до нього спільнокореневі слова.

№ 10 Опрацювання правила про спільнокореневі слова ( будівельник і будильник)

№ 11 Розклади фломастери, закріплення правила про слова зі спільним коренем.

   2.Гра «Чарівники»  

Від поданих слів необхідно утворити спільнокореневі слова. Один учень добирає слово, що позначає ознаку предмета (прикметник). Інший учень – слова, що позначають дію предмета (дієслово)

Старість – старий – старіти.

Розум – розумний – розуміти.

Мова – мовний – мовити.

Риба – рибний – рибалити.

Молодість – молодий – молодіти.

Спів – співучий – співати.

 

3.Гра «Садівники».

Спробуємо зростити цілий сад словотворчих дерев, тож сьогодні спробуємо себе в ролі садівників, бо в народі кажуть:

«Посадив дерево – себе прославив, посадив сад – рід прославив».

 

Багато тисяч років тому жив-був собі корінь "сад". Знайшли його люди і почали думати, що з ними робити. А корінь і каже:

« Посадіть мене, і я розростусь у велике красиве дерево.»

Посадили люди корінь "сад" і став він рости. Спочатку один паросток пустив, потім другий, третій... Багато паростків з'явилось від кореня "сад".

Всі вони на корінь подібні і своє щось у кожному є. Ось яке дерево виросло. (сад, садочок, садовий, садівник, садити).

Робота в групах.

Кожна група пише на кроні словотворчого дерева слова з поданим коренем.

Презентація роботи, доповнення відповідей інших груп. Оберіть одне зі слів на своєму дереві і складіть з ним речення у групі. Запишіть на звороті аркуша. 

Перевірка. Запишіть слова у зошит.

1 група: запишіть слова з коренем – тепл -

2 група: запишіть слова з коренем - мал -

3 група: запишіть слова з коренем – мов -

VIІІ. Підсумок уроку. Рефлексія. 

Нашу працю підсумуємо. Де ж знання ми застосуємо?

1. Метод «Мікрофон». Продовжіть речення: «Тепер я знаю: …»

- Що корінь – це (спільна частина споріднених слів)

- Споріднені слова ще називають … ( спільнокореневими )

- Щоб правильно виділити корінь, треба … (дібрати споріднені слова)

2. Рефлексія.

- Чи справдилися ваші очікування від уроку? (Настрій)

- Які нові знання ви здобули?

- Які завдання були для вас складними у виконанні?- Які завдання ви б виконали наступного уроку?

VII. Домашнє завдання:  с. 35, впр. 7, вивчити правила.

Знайти серед поданих слів спільнокореневі. Записати їх групами, Позначити у них дужкою корінь.

 

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
24 січня 2022
Переглядів
2181
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку