Урок української мови 3 клас. Закріплення і узагальнення знань про дієслово, як частину мови.

Про матеріал
Дієслово — досить складна граматична одиниця, тому вивчення цієї частини мови, її форм і правопису в початко­вих класах дається в елементарному вигляді і розподілене за класами. Основним завданням вивчення дієслова в 3 класі є формування поняття «дієсло­во як частина мови», ознайомлення учнів із зміною дієслів за часами, числами й родами (в минулому часі), визначення часу за питаннями, усвідомлення специфіки неозначеної форми дієслова.
Перегляд файлу

                               Урок української мови

3 клас

 

 Тема : Закріплення і узагальнення знань про  дієслово, як    частину мови.

 Мета : перевірити знання, вміння, навички  учнів знаходити дієслова серед інших слів,   визначати часові форми дієслова; активізувати словниковий  запас учнів;   розвивати образне мислення, орфографічну пильність,  чуття мови,  аналітико-синтетичні вміння, творчі здібності;

виховувати самостійність, цілеспрямованість, любов до природи, старанність і наполегливість у навчанні.

Методи: ілюстративний, проблемно-пошуковий, словесний, критичного мислення, самостійної роботи, практичний.

 Тип уроку : урок  закріплення знань,умінь та навичок.

 

                                               ХІД  УРОКУ

І. Організація  учнів до уроку.( слайд 1) 1 – 8 хв.

1.Привітання дітей.

- Всі готові до уроку?

Учитель:

Щоб урок пройшов немарно, 

 Треба сісти рівно й гарно. 

 Тож і ми часу не гаймо,

  Працювати починаймо.

2.Аутотренінг ( які ми на уроці).

   У – уважні, 

   Р – розумні, 

   О – оперативні,

   К – кмітливі.

          

 

                                           Отже, девіз уроку : ( слайд 2 )

 

Не просто слухати, а ...(чути),

Не просто дивитись, а … (бачити),

Не просто відповідати, а … (міркувати),

Дружно і плідно …(працювати).

 Будем дружно працювати,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім дружнім класі

Діти – просто молодці

 

2. Робота в парах. Гра «Склади план уроку»

- Прочитайте прислів’я (на аркушах):

Хто багато робить, той і багато вміє.

Зробив діло – гуляй сміло.

Добрий початок – половина роботи.

 

Вчитель: Пронумеруйте прислів’я в такому порядку, щоб відтворити послідовність дій нашого уроку.

(Правильні відповіді на слайді №3)

2.Хто багато робить, той і багато вміє.

3.Зробив діло – гуляй сміло.

1.Добрий початок – половина роботи.)

Вчитель: Молодці. У нас добрий початок і я сподіваюсь, що ми з вами виконаємо багато цікавих завдань.

 

ІІ. Оголошення теми, завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності. ( 1 – 2 хв.) (слайд 4)

Вчитель:    Тема нашого уроку „ Закріплення і узагальнення знань про « Дієслово »,  як частину мови”. Наше завдання

 узагальнити знання про дієслово, одержані на попередніх уроках.  

III. Повторення теоретичних відомостей, усний аналіз прикладів, що ілюструють теоретичні положення (5-8 хв).

 

1. КАЛІГРАФІЧНА ХВИЛИНКА (слайд  5 -  6  )

 

1. Метод « Асоціативний кущ»

Назвіть слова або словосполучення, які пов’язані з темою «Дієслово»

Дієслово

 

 

 

 

 3.  Вправа “ Кубування”

PP-S22_Cubic_blue.jpg(Завдання записані на кожній грані куба)

 1. Що означає дієслово ?

 2. На які відповідає  питання відповідає дієслово ?

 3. Яким членом речення виступає дієслово в речені ?

 4. Які часові форми  має дієслово?

 5. На які питання відповідає дієслово в неозначеній формі?.

6.  Як змінюються дієслова минулого часу?

4. Записати речення.  Підкреслити дієслова та визначити їх рід.        ( слайд 7)

Сонце вийшло із – за обрію.

Повіяв легенький вітерець.

Пташка піснею привітала ранок.

IV. Тренувальні вправи і різні види практичних робіт  з  метою  відтворення  раніше  вивченого,   виявлення умінь використовувати знання, повторення правил в процесі письма (20-25 хв).

 

1.Творча робота в парах. Із поданих слів складіть речення.  Підкресліть дієслова, визначте їх час.

Сонце, вище, все, підіймається, землею, над, весняне.

Виспівує, жайворонок, тому, так, польовий.

      Пташенята,  у,  скоро,  з’являться, нього.

Фізкультхвилинка.

4.Складіть речення за малюнком, щоб дієслова стояли у минулому часі, теперішньому часі, майбутньому часі. (слайд 8).

V. Творчі вправи - робота над зв'язаним мовленням (10-12 хв).

 

1. До поданих дієслів дібрати синоніми (слайд 9)

2. До поданих дієслів дібрати антоніми (слайд 10)

3. Редагування тексту (слайд 11 – 12)

4. Доповнити текст дієсловами (слайд 13 – 14)

5. Вправа „Мікрофон”. Бліцопитування. Закінчіть фразу:

- Дієслово- це…

- У реченні дієслова виступають…

- Дієслова мають граматичні ознаки… (Час,  число, неозначена форма)

- Які часові форми  має дієслово?

- Які дії описують дієслова минулого часу?

-  Які дії описують дієслова теперішнього часу?

- Які дії описують дієслова майбутнього часу?

 

VI. Домашнє завдання творчого характеру (3-5 хв).

Зі слів кожного рядка складіть речення. Запишіть їх так, щоб вийшла зв’язна розповідь. Підкресліть дієслова.

Дахом, гнізда, під, вони, ліплять.

Повернулися, вирію, з, ластівки.

Грудочки, з, річки, носять, ластівки, глини.

Пташенятам, м’яко, у, буде, гнізді.

 VII. Підсумок уроку. (2-5 хв)

 

 

 

 

docx
Додано
30 січня 2020
Переглядів
5775
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку