8 липня о 18:00Вебінар: Проєктне навчання: розвиваємо логічне, критичне та креативне мислення школярів

Урок української мови. 4 клас. "Правопис не з дієсловами"

Про матеріал
Вчитель на уроці проводить роботу щодо пояснення, усвідомлення і закріплення знань, вмінь і навичок учнів шляхом проведення фронтального опитування, роботи на картках, самостійної роботи, творчої, усної, письмової.
Перегляд файлу

Українська мова. 4 клас

Тема. Написання частки не з дієсловами.

Мета:

  • забезпечити засвоєння учнями знань про правопис частки не з дієсловами;
  • розвивати мовлення, мислення, па`мять учнів;
  • виховувати любов до усної народної творчості, до рідної мови.

Обладнання: картки, таблиця, ілюстрації, запис на дошці.

Хід уроку

І. Організація класу до уроку.

ІІ. Повторення вивченого матеріалу.

  1. Фронтальне опитування:
  • Яка частина мови називається дієсловом? Наведіть приклад.
  • Яким членом речення буває дієслово?
  1. Робота з картками (4 учні).
  2. Творча робота: виписати дієслова.

Поради для школярів

  1. Книжку треба тримати в чистоті.
  2. Сторінки слід перегортати за верхній ріжок.
  3. Не можна виривати з книжок листків.
  4. Кожен учень зобов`язаний зберегти свій підручник для інших.

ІІІ. Робота над вивченням нового матеріалу

  1. Хвилинка каліграфії:

Великий рости, щасливий будь, себе не хвали, інших не гудь!

  1. Робота з прислів`ями (вправа 81).
  2. Висновок: не з дієсловами пишеться окремо.
  3. Закріплення правила про написання не з дієсловами (с.44).
  4. Колективне письмо (за впр. 82).

а) читання речень, з`ясування значень невідомих слів;

б) списування речень, розкриваючи дужки;

в) самостійне складання висновку про написання не з дієсловами;

г) самостійна робота ( з наступною перевіркою, за впр. 83).

ІУ. Фізкультхвилинка

Встаньте, діти, посміхніться,

Землі нашій поклоніться

За щасливий день вчорашній

І до сонця потягніться.

В різні боки нахиліться,

Веретеном покрутіться.

Раз, присядьте, два, присядьте,

І за парти тихо сядьте.

 

У. Закріплення вивченого матеріалу

1. Гра «Вірю – не вірю»:

- Прочитайте речення. Змініть їх так, щоб речення виражали правильну думку. Що для цього потрібно зробити?

Горобці і ворони (не) відлітають на зиму в теплі краї. На півночі (не) ростуть пальми. В неділю діти (не) підуть до школи. Взимку (не) співають солов`ї.

2. Диктант з обґрунтуванням

- Відгадайте загадки, запишіть не з дієсловом:

1) Гарне, добре, на всіх дивиться, а людям на себе дивитися не дозволяє. (Сонце)

2) Очима бачиш, а руками не візьмеш. (Тінь)

3) Є на світі кінь, всьому світові не вдержати. (Вітер)

3. Усне складання пам`ятки юним грибникам (за впр. 84).

УІ. Підсумок уроку

  • З якими частинами мови найчастіше зв`язане дієслово?
  • Як пишеться не з дієсловом?
  • Яким членом у реченні виступає?

УІІ. Домашнє завдання з інструктажем: с. 44, 46 – правила, впр.87

 

 

doc
Додано
4 лютого 2019
Переглядів
1596
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку