Урок української мови "Аналіз контрольної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів."

Про матеріал
Мета. : відновити в пам’яті учнів, систематизувати й узагальнити відомості про іменник, прикметник і дієслово, формувати вміння правильно писати, розвивати пам’ять, увагу, логічне й образне мислення, мовлення; виховувати бажання вести здоровий спосіб життя, берегти і зміцнювати здоров’я Обладнання. Предметні малюнки, мапа подорожі, картки, девіз, запис руханки, мікрофон. Тип уроку. Узагальнення знань, умінь і навичок.
Перегляд файлу

Дата                                 Урок                               Укр.мова                           2 кл.

Тема. Аналіз контрольної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів.

Мета. : відновити в пам’яті учнів, систематизувати й узагальнити відомості про іменник, прикметник і дієслово, формувати вміння правильно писати, розвивати пам’ять, увагу, логічне й образне мислення, мовлення; виховувати бажання вести здоровий спосіб життя, берегти і зміцнювати здоров’я

Обладнання. Предметні малюнки, мапа подорожі, картки, девіз, запис руханки, мікрофон.

Тип уроку. Узагальнення знань, умінь і навичок.

Перебіг уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

Вступне слово учителя.

- Вітаю вас, діти! Наш урок я спланувала  як ,,урок - пошук’’. Хочу , щоб на ньому панувала  атмосфера творчості,  взаєморозуміння,  зацікавленості.  

ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.

- Ми будемо сьогодні ,, полювати ’’ на різні частини мови .

Створення  мовленнєвого середовища. Бесіда.

- Отож про що піде мова на уроці?

- Яким ви хочете побачити наш урок?

- Якою повинна бути вчителька, щоб урок насправді був корисним, цікавим, пізнавальним?

- Якими повинні бути на уроці учні?

- Працювати будемо під таким девізом

Ми дружні працьовиті, доб’ємося свого

Девіз нашого класу: один за всіх і всі за одного.

- Працюючи старанно, наполегливо, активно, ми будемо заробляти бонуси. А бонусами сьогодні будуть валізи. Хто назбирає більший букет, той був активнішим на уроці.

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Аналіз контрольної роботи.

Аналіз типових помилок.

Запис роботи над помилками.

- Доберіть по 2 дієслова та 2 прикметники до слів весна та зима.

-  Весна – тепла, рання, завітала, зачарувала. 

   Зима – сувора, морозна, завершилася,заморозила.

2.Інтерактивний метод.  Мовознавча розминка «Двобій»

-Перевірте один в одного правила

-Діти, оцініть один одного ( у вас є оцінки).

3.Детектор брехні(сигнальні картки)(за правилами)

4. Пальчикова гімнастика

Прилетіло сонечко на мої долонечки,

Крильця червоненькі в цяточки чорненькі,

По всіх пальчиках ходило з мізинчика — полетіло.

 

ІV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Урок у нас незвичайний. Ми з вами вирушаємо у подорож. А якою країною ми будемо подорожувати ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку:                      

Красивий, щедрий, рідний край, і мова наша солов’їна,

Люби, шануй, оберігай, усе, що зветься……Україна.

- Отже, ми будемо подорожувати містами України. Але ці міста будуть незвичайні. В кожному місті ми будемо отримувати нові знання.

 V. УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Каліграфічна хвилинка.(Письмово)

- Перше місто, до якого ми відправимось – це місто Каліграфія.

- Відкрийте зошити(пригадайте, як правильно потрібно працювати з зошитом), запишіть число, класна робота.

- Ми повторимо написання буквосполучень ел,  ем, тому, що часто ці з’єднання ви пишете неправильно. Напишіть красиво рядок буквосполучень (які це з’єднання? )

2. Словникова робота.                                                                                     

- Пригадайте словникові слова, в яких зустрічаються такі з’єднання. Прочитайте слова, правильно наголошуйте їх. Запишіть.

Апельсин, електрика.

- Слова якої частини мови записали?

- Утворіть від іменників прикметники. Придумайте словосполучення.

-В якому значенні вжиті прикметники?

Отже, в місті Каліграфія, ми удосконалили вміння писати з’єднання літер, пригадали, як пишуться словникові слова.

3. Робота на картках.(Робота в парах)(Усно)

- Наступне місто – м.Слідопитів. Візьміть аркуші. Прочитайте першу колонку слів. Яка частина мови? На які питання відповідають?

- Прочитайте другу колонну слів. Яка частина мови? На які питання відповідають? Доберіть до іменників відповідні прикметники і з’єднайте їх стрілочками.   

 Золоте                  сукня

Червона                кільце

Червоний             осінь

Золота                  мухомор

- Знайдіть словосполучення, вжиті в прямому значенні, в переносному. Як ви їх розумієте?

- Для чого в мовленні використовують слова, вжиті в переносному значенні? (Вони роблять нашу мову багатою, яскравою, милозвучною).

Отже, відвідавши місто Слідопитів, ми залишимо вміння до іменників добирати прикметники вжиті в прямому і переносному значенні.

4. Вибірковий диктант(Письмово, коментовано)

- Потрапляємо у Поетичне містечко.

- Розпочинаємо повторення з поетичної хвилинки. (вірш Л. Лужицької «Дієслово»).

Ваше завдання: послухати і записати якомога більше слів.

Дієслово - слово діє:

Ходить, робить, носить, сіє,

Слово плаче і радіє,

Усміхається і мріє,

Дієслово – слово діє:

Вірить, любить і жаліє,

Не злословить, не лукавить,

Серце ближнього не ранить.

Дієслово – слово діє:

Народилось і зоріє,

Розвивається і квітне

Слово любе, слово рідне.

- Яка основна роль дієслова?Отже, в Поетичному місті ми повторили ознаки дієслів.

5. Фізкультхвилинка.(Руханка)

Наступне місто – м. Відпочинку.

  Діти, ви швидко міркували і активно працювали,

  Тож пора вже відпочити, вправи гарні поробити.

Прилетіло сонечко на мої долонечки,

Крильця червоненькі в цяточки чорненькі,

По всіх пальчиках ходило з мізинчика — полетіло.

що ми залишимо собі, відвідавши м. Відпочинку? (Здоров’я, гарний настрій).

6.Добір протилежних за значенням ознак.(Усно)

- Наступне місто – м. Мислителів.

- Доберіть ознаки предметів, протилежні за значенням.

Свіжий хліб    … . (черствий) . Короткий шлях    … .(довгий)

Повільна хода    … .(швидка) .  Високе дерево    … .(низьке)

7. Робота в парах.(Письмово)

Наступне місто – м. Друзів.  Зараз попрацюєте з сусідом по парті.

- Візьміть конверти. Дістаньте аркуші з зображенням предметів, з інших аркуші зі словами. Доберіть до кожного зображення відповідну ознаку і запишіть утворені пари.

Холодна сніжинка, соковита груша, круглий м’яч,  повільна  черепаха, великий слон, старе дерево,зелена  ялинка, гострі ножі, кумедна мавпа.

- Отже, відвідавши м. Друзів, ми залишимо собі вміння швидко до предметів добирати ознаки.

8. Гра «Добери протилежне». (Письмово)

- Запишіть до поданих слів-ознак протилежні за значенням.

Сміятися – плакати, будувати – руйнувати, битися – миритися.

9. Інтерактивна гра “Граматична мозаїка” .(Робота в групах)

       “Слова, наче кольорові камінці. І мало їх назбирати купу… Треба ще й уміти викладати узори з них. Вміти складати речення і правильно вимовляти їх.” – це слова Вільде. Зараз ми спробуємо поскладати ці “кольорові камінці” 

- Складіть речення з окремих слів.

Сніжинки падали на землю.

Біла скатертина всю землю вкрила.

Біла морква взимку росте.

Руда білочка гризе  горішок.

Веселий таночок танцює снігопад.

Неспокійна віхола у село приїхала.

- Діти, людина повинна бути здоровою не тільки фізично , а й духовно. Є в житті людини гріхи, які заважають людині бути здоровою духовно, а значить і фізично.

- Які це гріхи? (заздрість, жадібність, розпуста, ненажерливість, гордощі). Якщо ці гріхи живуть у людині, то вони не дають їй спокійно рости і розвиватися. А коли серце переповнене любов’ю до людей, то душа такої людини буде здорова, а тіло міцним і сильним.

10. Валеологічний підсумок(Усне)

-Здоров’я людини – цікаву й складне явище. Це і висока працездатність, гарний настрій, упевненість в собі.

І воно складається з деяких чинників. З яких, ми зараз згадаємо, підібравши прикметники до іменників.

Особиста гігієна

Правильний розпорядок дня

Раціональне харчування

Міцне  здоров’я

Відсутність шкідливих звичок

Загартовування організму

- Висновок: Продовжити речення. Щоб бути здоровим…

VІІ. ПІДСУМОК УРОКУ

- Наша подорож незвичайними містами підходить до кінця

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

- Які міста відвідали? (Каліграфія, Слідопитів, Поетичне, Відпочинку, Мислителів, Друзів). Над якою темою працювали?

-В якому значенні можна вживати слова?

- Як бачите, діти, частини мови роблять нашу мову багатшою, досконалішою, допомагають точніше висловлювати свою думку. Вони ніби є життєдайною силою нашої мови.

Ось послухайте вірш, складений майже із самих прикметників

Ніжна, мила, світанкова, ясна, чиста, колискова,

Мелодійна, дзвінкотюча, дивна, радісна, співуча,

Лагідна, жива, казкова, красна, чарівна, шовкова,

Найдорожча, добра, власна, мудра, сонячна, прекрасна,

Солов’їна, барвінкова, українська мова.

- Дивіться, скільки прикметників вжито в переносному значенні, для чого це зробили? Щоб підкреслити, яка наша мова важлива, красива милозвучна.

 VІІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Повторити основні правила, виконати завдання на картці(диференційовано)

 

I варіант. 

Підберіть відповідні ознаки до слів.

Лисичка — хитра, … , … .

Берізка — білокора, … , … .

Хліб — свіжий, … , … .

Небо — чисте, … , … .

 

IІ варіант. 

Виділені слова замініть словами-ознаками. Запишіть утворені словосполучення.

Каштани в Києві - київські каштани ,

берег Дніпра - _____________________,

приплив моря - ____________________,

сумка учня - _______________________,

голос хлопчика - ___________________,

костюм для дітей - __________________.

Варіан ІІІ

- Випишіть із тексту слова — назви дій  предметів разом з їх назвами.

Зразок:   Зацвіли проліски, …

    На лісовій галявині зацвіли тендітні проліски. Їхні білі голівки схилилися донизу. А дерева ще голі. Руда білочка гризе ліщиновий горішок. Строкатий дятел вибиває барабанний дріб. Скоро ліс наповниться дзвінкими голосами перелітних птахів. Настає справжня весна!

 

 

 

1

 

docx
Додано
6 лютого 2019
Переглядів
5019
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку