Урок української мови "Аналіз перевірної роботи. Закріплення та узагальнення вивченого про речення "

Про матеріал
Тема: Аналіз перевірної роботи. Закріплення та узагальнення вивченого про речення Мета: повторити і закріпити знання учнів про речення; формувати навички правильного інтонування речень; вдосконалювати вміння ділити текст на речення, доповнювати речення потрібними за змістом словами; розвивати зв'язне мовлення школярів; виховувати любов до книги. Тип уроку: урок засвоєння нових знань (формування мовної компетенції). Обладнання: підручник, зошит.
Перегляд файлу

Дата                                 Урок                               Укр.мова                           2 кл.

Тема: Аналіз перевірної роботи. Закріплення та узагальнення вивченого про речення

Мета: повторити і закріпити знання учнів про речення; формувати навички правильного інтонування речень; вдосконалювати вміння ділити текст на речення, доповнювати речення потрібними за змістом словами; розвивати зв'язне мовлення школярів; виховувати любов до книги.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань (формування мовної компе¬тенції).

Обладнання: підручник, зошит.

Усі уроки української мови  на сайті «Шкільне життя»

 

Перебіг уроку

І. Організаційний момент

 

Ось дзвінок сигнал подав —

До роботи час настав.

Ось і ми часу не гаймо,

А урок свій починаймо.

 

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Аналіз перевірної роботи

а) аналіз типових помилок;

б) написання роботи над індивідуальними помилками.

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні ми вирушаємо у подорож країною Граматики, а до якого саме міста цієї країни ми помандруємо, допоможе з’ясувати хвилинка каліграфії.

Хвилинка каліграфії

— З поданих букв утворіть слова і запишіть їх.

 ініРя, зеберень, чкарі, тліпере, няравбн, нійсівен, сукраня.

 (Рясні, березень, річка, переліт, вбрання, весінній, красуня.)

— Якою темою об’єднані дані слова? (Весна)

— У першому слові підкресліть першу букву, у другому — другу...

— Складіть із підкреслених букв слово. Це і буде назва того міста, куди ми сьогодні помандруємо.

— Яку назву має місто? (Речення)

— Запишіть це слово.

— Сьогодні на уроці ми пригадаємо, що виражає речення, як знайти межі речення, будемо доповнювати речення потрібними за змістом словами.

— Для чого нам потрібні ці знання? (Без цих знань ми не зможемо оволодіти рідною мовою, не зможемо вільно спілкуватися одне з одним.)

IV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Інтонування речень

— Прочитайте виразно вірш.

Пам’ятайте! У кінці речення голос понижується. Між реченнями робіть паузу.

— Скільки речень у цьому тексті?

Кожен день, як тільки ранок у віконечко загляне,

Лесик очі відкриває — вмить з-під ковдри вилізає.

Миє личко, зуби чистить, одягає одяг чистий.

Часу зовсім Лесь не має, бо до школи поспішає. (С. Кузьменко)

Напишіть вірш.

— Підкресліть головні слова в першому реченні.

2. До твого словничка

— Як ви розумієте значення слів кедр, смерека?

3. Гра «Упіймай речення»

— Серед записів знайдіть і прочитайте речення. Поясніть свій вибір.

Настала золота осінь.

У повітрі летить

Птахи вирушають у далеку

Все нижче ходить над землею сонце.

Яка чудова пора року — осінь!

— Які рядки не є реченнями? Доведіть свої міркування.

— Доповніть незавершені речення словами так, щоб вони виражали закінчену думку.

4. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

1. Словникова робота

Що таке бібліотека? Це — домівка для книжок.

Що ж, до неї недалеко: два квартали і ріжок.  Г. Черінь

— Слово бібліотека складається з двох грецьких слів: бібліос — «книга», теке — «сховище».

— Утворіть словосполучення зі словом бібліотека.

Записатися в...; відвідати...; прийти з...

— Запишіть синоніми до слова бібліотека. (Книгосховище, книгозбірня)

2. Поділ тексту на речення з дошки

— Прочитайте текст, поділивши його на речення.

— Про що йдеться в тексті? Перекажіть його.

Висновок. Речення зв’язані між собою за змістом.

3. Самостійна робота

— Спишіть текст з картки, розставляючи розділові знаки.

4. Бесіда

— Який це тип тексту?

— Назвіть речення, які висловлюють повідомлення; питання; спонукання до дії. Який розділовий знак ви поставите в кінці таких речень?

Висновок. Відповідно до мети висловлювання речення поділяються на розповідні, питальні, спонукальні.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

— Які ознаки має речення?

— Як правильно оформити речення за допомогою інтонації на письмі?

— З якої букви починаємо писати перше слово в реченні

docx
Додано
30 березня 2019
Переглядів
1313
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку